بارش برف در پانزدهین روز از آخرین ماه زمستان و در حالی که درختان باغ‌های میوه در برخی از مناطق خلخال ببار نشسته است، مرکز خلخال و مناطق تابعه این شهرستان را سفیدپوش کرد.

به گزارش خلخالیم، رئیس اداره هواشناسی خلخال روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی از شب گذشته و آغاز فعالیت این سامانه در منطقه بارش برف در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده و در حال حاضر نیز همچنان ادامه دارد.

فرامرز فرض‌الله‌پور از بارش بیش از پنج میلی‌متر برف و باران در خلخال خبرداد و افزود: با آغاز فعالیت موج  بارشی در منطقه غیر از مناطق نیمه‌گرمسیری شهرستان که بارندگی بصورت باران ادامه دارد، سایر مناطق خلخال شاهد ریزش برف همراه با رطوبت ۹۷ درصدی بوده است.

او اظهارکرد: حداقل دمای هوای امروز خلخال به یک درجه زیرصفر رسید که در مقایسه با سردترین زمان روز قبل یک درجه افزایش یافته است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال نیز از برفروبی مسیرهای کوهستانی و برفگیر این شهرستان بویژه در جاده ارتباطی خلخال - اسالم و گردنه الماس واقع در این مسیر ارتباطی خبرداد و گفت: بارش برف همچنان در این مسیرهای کوهستانی برفگیر شهرستان ادامه داشته و همراه داشتن زنجیرچرخ هنگام عبور از مسیرهای برفگیر توصیه می‌شود.

او با بیان اینکه با تلاش راهداران خلخال جاده ارتباطی خلخال - اسالم و گردنه الماس برفروبی و نمک‌پاشی شده ، گفت: با توجه به  افزایش شدت بارش برف همراه با کولاک و محدودیت دید و احتمال یخبندان سطح جاده در این گردنه در ساعات پایانی روز استفاده از امکانات و تجهیزات زمستانی برای رانندگان عبوری از این محور الزامی است.

محمد شاد خاطر ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف این شهرستان گفت: با توجه به افت قابل ملاحظه دمای هوا و احتمال آسیب‌دیدگی محصولات کشاورزی از تولیدکنندگان ، کشاورزان و صاحبان مرغداری و دامداری و گلخانه‌ها و نیز باغداران درخواست می‌شود موارد مربوط به جلوگیری از سرمازدگی محصولات تولیدی را بصورت جدی رعایت کنند.

وی افزود: تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن تولید قارچ و سالن‌های تولید، محافظت لازم از ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از یخ‌زدگی آب موتور، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی سردرختی و شکوفه میوه درختان تازه ببار نشسته در مناطق نیمه‌گرمسیری و محافظت لازم از ریشه نهال‌های تازه غرس شده انتظار این مدیریت از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خلخال در روزهای بارش برف در منطقه است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c38f1

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: