رئیس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های ۱۰ ماه امسال این شهر در مقایسه با بارش‌های زمان مشابه سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خلخالیم ، فرامرز فرض‌الله‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مجموع بارندگی‌های طول ۱۰ ماه سال گذشته در خلخال ۲۲۴.۱ میلیمتر به ثبت رسیده است ، این میزان در ۱۰ ماه امسال به ۴۸۰.۸  میلی‌متر رسیده است.

او اظهارکرد: با توجه به اینکه میانگین بارندگی سالانه این منطقه ۳۶۶ میلیمتر است، حجم بارندگی طول ۱۰ ماه امسال ۱۲۶ میلیمتر بیش از مجموع بارندگی‌های پیش‌بینی شده سالانه این شهر می‌باشد.

وی گفت: برغم افزایش میزان بارندگی‌ها در هر فصول بهار ،تابستان و پاییز امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته ، میزان بارندگی در اولین ماه زمستان امسال در مقایسه با حجم بارندگی‌ها  در ماه سال قبل ۵۵ درصد کاهش یافته است.

فرض‌الله‌پور تشریح کرد: میزان بارندگی دی ماه سال قبل خلخال ۲۴.۶ میلیمتر به ثبت رسیده و در دی ماه امسال این میزان به ۱۵.۹ میلیمتر رسیده که در مقایسه با میانگین بارندگی بلند مدت ۳۳ سال گذشته شهرستان نیز ۲۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه ناپایداری هوا و بارش برف در منطقه تا پایان امروز ادامه خواهد داشت، گفت: در شب گذشته و پیش از ظهر امروز بیش از ۲۲ میلیمتر برف در خلخال بر روی زمین نشسته و میزان برف آب شده نیز ۱۷.۸ میلیمتر اندازه‌گیری شده است.

رئیس اداره هواشناسی خلخال با بیان اینکه میزان بارش‌های برف در مناطق مختلف این شهرستان متفاوت و ارتفاع برف در برخی از مناطق مرتفع خلخال بیش از ۲ برابر حجم برف داخل شهر گزارش شده است، افزود: حداقل دمای صبح امروز این شهر به ۹ درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با پایین‌ترین حد دمای روز قبل ۸ درجه سردتر شده است.

وی تشریح کرد: افزایش قابل توجه بارندگی‌ها موجب افزایش میزان آب‌های سطحی از جمله چشمه‌ها و رودخانه در فصول خشک شده و با ادامه و افزایش بارندگی در زمستان امسال شاهد بالا آمدن سطح آب سفره‌های زیرزمینی خواهیم شد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ba584

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: