رئیس دادگستری خلخال گفت: مسیر دسترسی به پل معلق در حال ساخت منطقه گردشگری ازنو محوطه باستانی اعلام شده است + پانویس مدیر سایت

به گزارش خلخالیم، علی نباتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی خلخال  گفت: راه دسترسی به پروژه پل معلق در ضلع غربی کوه ازنو از سمت جاده روستای طولاش، از سوی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، محوطه باستانی اعلام شده است.

وی افزود: این پروژه بعنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری و امید اول شهرستان خلخال است که اخیراً ادامه تکمیل ساخت آن به سرمایه گذار جدید واگذار شده است و با شرایط کنونی برای ادامه اجرای پروژه با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

  خبرنگار: محمدعلی کریمی / انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

پانویس مدیر سایت خلخالیم : با سلام خدمت دوستان، مخاطبان و همشهریان گرامی

ضمن تشکر از رئیس دادگستری خلخال بابت اطلاع رسانی این موضوع، باز هم شاهد سناریویی دیگر برای به تعویق افتادن اجرای پل معلق منطقه گردشگری ازنو هستیم. از ابتدای شروع احداث این پل از مراحل اخذ مجوز گرفته تا مراحل مختلف اجرای آن هر روز شاهد اخبار ناامید کننده و سنگ اندازی‌های مختلف بودیم و این بار هم خبر تعجب برانگیز اعلام مسیر دسترسی به یال غربی پل بعنوان محوطه باستانی!!!

اینکه این مسیر بعنوان محوطه باستانی اعلام شده است نکته اصلی موضوع یادداشت بنده نیست ولی چند سئوال را در ذهن شهروندان و ما ایجاد می‌کند که امیدواریم مسئولین گرامی و متولیان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آن پاسخ دهند.

آیا قبل از انجام هر گونه سرمایه‌گذاری و تصویب طرح‌های مختلف اجرایی در سطح استان، از ادارات و نهادهای مختلف استعلام‌هایی انجام نمی‌شود؟
پس اداره کل میراث فرهنگی در این سال‌ها و در زمان پاسخ به استعلام ها و صدور مجوز احداث این پل کجا بود؟
و چرا در زمان استعلام منطقه مربوطه، چنین جوابی مکتوب نشده است و مجوز احداث صادر شده است؟
این در حالیست که متولی صدور مجوز و متولی مرجع بررسی منطقه در این مورد خاص، هر دو اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و در طی این سال‌ها مسئولین و متولیان حوزه گردشگری استان بارها از این پروژه بازدید کرده و وعده‌های آنچنانی داده اند!
آیا نتیجه و خسارت این کوتاهی و اهمال اداره کل و تأخیر در اعلام مسیر بعنوان محوطه باستانی را باید سرمایه‌گذار طرح متحمل شود؟
آیا اقدام اینچنینی و رفتارهای مشابه از سوی ادارات کل استان، باعث نمی‌شود که سرمایه‌گذاران مختلف برای سرمایه‌گذاری در شهرستان خلخال مردد شده و قید آنرا بزنند؟ که این امر خود باعث فراری دادن سرمایه‌گذاران در پروژه‌های مختلف شهرستان خلخال خواهد شد و نهایتاً دود آن به چشم کل اهالی خلخال خواهد رفت.

و اما از مسئولین گرامی شهرستان خلخال درخواست داریم:

1- علت موضوع را پیگیری کنند که چرا در چنین مرحله‌ای از پروژه که میلیاردها تومان صرف اجرای آن شده و ساختار و منظر طبیعی منطقه نیز دستخوش تغییر شده است، چنین قراری از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان صادر می‌شود؟ چرا که ادامه بروز چنین رفتارهایی از سوی متولیان استانی، تبدیل به یک رویه نامبارک شده، ریسک سرمایه‌گذاری در خلخال را به شدت افزایش داده و باعث فراری دادن اندک سرمایه گذاران خواهد شد.

2- با توجه به اینکه مسیر دسترسی به پل از سوی جاده طولاش بعنوان محوطه باستانی اعلام شده است، مسیر جایگزین و راهکار مناسبی جهت دسترسی به پل معلق در نظر گرفته شود تا اجرای نهایی این پروژه عظیم گردشگری خلخال بیش از این با تأخیر مواجه نشود.

 

لینک کوتاه:khalkhalim.com/c35e2

 مطالب مرتبط:
پل معلق ازنو به سرمایه‌گذار جدید واگذار شد
تعلل در بهره‌برداری از پل معلق جایز نیست
ستون های پل معلق ازناو آماده سازی شد
پل معلق ازناو، خرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد
پل معلق منطقه گردشگری ازناو (رصد کلی پروژه)

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: