رئیس اداره ثبت احوال خلخال از افزایش میانگین سنی جمعیت و آمار سالمندان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خلخالیم، سید جلیل داوودی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون ۲۲ درصد جمعیت خلخال کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال، ۲۵ درصد جمعیت جوانان زیر ۳۰ سال ،میانگین سنی میانسال ۳۰ الی ۶۰ ساله ۴۳ درصد و  ۱۰ درصد از جمعیت نیز سالمند هستند  که با توجه به میانسالی ۴۳ درصدی جمعیت این شهرستان افزایش میانگین سنی و آمار سالمندان در سال ‌های آتی افزایش خواهد یافت.

وی به افزایش امید به زندگی در این منطقه اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی میانگین عمر و امید به زندگی در این شهرستان ۵۴ سال بود ولی با ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی این میزان به ۷۴ سال رسیده است.

او ترویج فرهنگ تک‌فرزندی در این شهرستان را بحرانی بزرگ برای افزایش جمعیت سالمند ذکر کرد و افزود: پرهیز زوجین جوان از فرزندآوری و افزایش رغبت خانواده‌ها برای داشتن یک فرزند بدلیل وجود مشکلات اقتصادی در کنار روند روبه رشد مهاجرت نیروی جوان و کارآفرین جویای کار از این منطقه از جمله عوامل دخیل در افزایش جمعیت سالمند شهری و روستایی می‌باشد.

وی همچنین بیان کرد: در سالیان دور میانگین تعداد فرزندان خانواده‌ها در کشور به هفت نفر و بیشتر می‌رسید ولی در حال حاضر این میزان به ۱.۸ فرزند برای هر خانواده کاهش یافته و میانگین فرزندآوری بانوان ۱۰ تا ۴۹ سال در خلخال به ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

رئیس اداره ثبت احوال خلخال گفت:تاکنون از مجموع ۹۲ درصد از جمعیت ثبت نام کرده برای دریافت کارت ملی هوشمند در این شهرستان برای ۸۴ درصد جمعیت کارت‌های هوشمند صادرشده است.

وی با بیان اینکه به علت محدودیت در دریافت کارت خام از مرکز زمان ثبت نام تا دریافت کارت ملی هوشمند حداقل۴ ماه طول می‌کشد .گفت:در سال جاری از مجموع ۲ هزار و۲۲۱ نفر ثبت نام کرده برای دریافت این کارت برای ۷۱۴ متقاضی کارت ملی هوشمند صادر شده است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/cb4bf

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: