پروژه ملی کلور درام آنطور که باید در این فصل کاری فعال باشد، تحرک لازم و قابل قبول را ندارد و در قطعه دیز الی زاویه جعفرآباد به جز در یک نقطه که جاده در مرحله برداشت ترانشه و تعریض است و تعدادی از پل‎‎‎‎‎‎‎‎ها نیز باقی مانده و بقیه نقاط نیاز به تحرک و همت جدی دارد تا به مرحله بیس و ساب بیس برسد.

هیئت تحریریه خلخالیم در راستای رصدهای دوره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای خود اخیراً از مسیر خلخال به منجیل در قطعه دیز - زاویه، جعفرآباد - پاوه رود بازدید نموده و گزارشی به شرح زیر جهت اطلاع عموم شهروندان و عزیزانی که پیگیر پروژه‌های خلخال هستند ارائه می‌نماید:

مهمترین دغدغه و علامت سوال بزرگ این پروژه، انتقال تجهیزات از محدوده زاویه جعفرآباد و روستای خساره می‎‎‎‎‎باشد که عملاً اتصال این دو نقطه به یکدیگر را ناممکن کرده است و رهگذران هنوز هم باید از جاده قدیم خساره که پر پیچ و خم است باید عبور کنند در حالیکه با اتصال این دو نقطه مسافت قابل توجهی کاهش خواهد یافت و جاده عملاً با اتصال به همدیگر، چهره یک جاده آماده عملیات زیرسازی و ... را به خود خواهد گرفت.

حال چرا هیچ تجهیزاتی در این قطعه حساس دیده نمی‎‎‎‎‎‎‎شود و عملا هیچ تحرکی در پروژه نیست جای تعجب دارد و این موضوع را باید باور کرد که امروزه بسیاری از هم میهنان عزیز و اهالی منطقه از این جاده جهت ارتباط با طارم و خورش رستم جنوبی و شاهرود استفاده می‎‎‎‎‎‎‎‎کنند و عدم رسیدگی به وضعیت ارتباط روستای خساره و زاویه جعفرآباد و اتصال به اول آسفالت، مورد گلایه بسیاری از همشهریان می‎‎‎‎‎باشد.

در محدوده آبشار و ابتدای جاده پاوه رود شرکت کامیاران هم در حال احداث پل‎‎‎‎‎‎ها می‎‎‎‎‎‎‎‎باشد ولی تحرک شرکت‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها با هر کیفیتی در دو طرف روستای خساره بدون اتصال به زاویه جعفرآباد و کارگاه شرکت جهاد نصر، فایده ای برای اهالی نخواهد داشت.

اهالی منطقه از اداره کل راه و شهرسازی، نماینده شهرستان، فرمانداری و نهادهای درگیر پروژه این سوال اساسی را دارند که چرا در این نقطه از پروژه که هنوز خاک برداری هم نشده و فقط بعد از برداشت ترانشه بزرگ، تجهیزات به پشت انتقال داده شد، هیچ فعالیتی صورت نمی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گیرد و چرا باید اهالی منطقه از جاده قدیم و پر پیچ و خم و خطرناک میانسران به خساره استفاده کنند؟!

تجربه خلخالیم و اهالی به خوبی به یاد می‎‎‎‎‎‎‎آورد که تا موقعی که جاده به مرحله ابتدایی زیرسازی نرسد، پیگیری‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها نتیجه مثمری نخواهد داشت و اگر منظور مسئولین محترم، پنهان کردن پروژه و کندی عملکرد پیمانکار از رسانه‎‎‎‎‎‎‎‎ها و اهالی منطقه است؛ دود آن به چشم توسعه منطقه خواهد رفت.

لذا ما به‌عنوان رسانه از مسئولین متولی این پروژه می‎‎‎‎‎‎خواهیم سریعاً عملیات ترانشه برداری و خاکبرداری مسیر زاویه جعفرآباد الی روستای خساره با انتقال تجهیزات شرکت جهادنصر به این منطقه شروع شود وگرنه حتی اگر مسیر روستای دیز الی زاویه جعفرآباد آسفالت هم شود این جاده هیچ تاثیری در توسعه منطقه نخواهد داشت.

تحریریه خلخالیم، طی ماه آینده نیز تغییرات پروژه را به اطلاع مخاطبان محترم خواهد رساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطلب مرتبط:

پروژه راه اصلی خلخال - منجیل (رصد کلی پروژه)

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f7317

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: