رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال از بازگشایی و برفروبی ۶۵ درصد از راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف این شهرستان خبر داد.

به گزارش خلخالیم معروف خسروی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف سنگین که ارتفاع آن در بخس از مناطق کوهستانی به بیش از ۷۰ سانتیمتر می‌رسد، موجب مسدود شدن تمام راه‌های روستایی خلخال شد که با تلاش‌های راهداران تعداد زیادی از مجموع  ۱۴۰ راه روستایی مسدود شده از برف باز شد.

وی افزود: برای بازگشایی سایر راه‌های ارتباطی روستایی تلاش می‌شود.

رییس اداره هواشناسی خلخال نیز به خبرنگار ایرنا گفت: دمای هوای این شهر در صبح امروز به ۲۳ درجه سانتیگراد زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای صبح روز گذشته ۱۳ درجه کاهش دارد.

فرامرز فرض‌الله‌پور اظهارکرد: گزارش‌های دریافتی از برخی ایستگاه‌های هواشناسی بین‌راهی و روستایی این شهرستان حاکی از کاهش دمای هوای مناطق کوهستانی خلخال به ۳۰ درجه زیر صفر است.

بروز پدیده یخبندان همچنین موجب یخ‌زدگی کنتور آب و سیستم‌های لوله‌کشی آب برخی از واحدهای مسکونی شده و ساکنان این واحدها را با مشکل قطعی آب و یا ترکیدگی لوله‌کشی منازل مواجه کرد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب خلخال گفت: با توجه حاکمیت سرما و یخبندان احتمال یخ‌زدگی و ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتورهای آب وجود دارد، لذا از مشترکین درخواست می‌شود با استفاده از پوشش‌های مناسب از جمله پشم شیشه ، موکت و گونی و لوازم پوششی از سرما برای عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های روباز آب اقدام و در صورت بروز یخ‌زدگی از ریختن آب جوش روی کنتور و نیز روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جدا خودداری کنند.

ساجد جعفرزاده اظهارکرد: در صورت بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه اعلام شده برای جلوگیری از نفوذ سرما به محفظه‌های کنتور آب و یخ بستن و ترکیدگی کنتورهای آب مسوولیتی در قبال جبران خسارت احتمالی متوجه این شرکت نخواهد بود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/d350f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: