معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با ابلاغ ۱۸۰ میلیارد ریال از اعتبارات منظور شده به پروژه در حال ساخت خلخال - منجیل ، عملیات اجرایی این پروژه شتاب می‌گیرد.

به گزارش خلخالیم، علی یوسف‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده از ردیف‌های اعتباری مختلف برای این پروژه ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت ملی به آن تزریق شد.

او اظهارداشت: این پروژه برای بهره‌برداری به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت تخصیص و تامین اعتبار یاد شده در زمان تعیین شده می‌توان به افتتاح آن تا سه سال آینده امیدوار بود.

وی با بیان اینکه قطعه‌ای از راه خلخال - منجیل که با عنوان پروژه راه‌سازی خلخال ـ کلور ـ درام تعریف شده در دست ساخت است، گفت: این جاده مسیری مشترک بین ۲ استان اردبیل و زنجان است که طول پروژه ۵۵ کیلومتر بوده و از این مسافت ۳۷.۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی درحوزه استحفاظی استان زنجان واقع است.

وی تشریح کرد: در سال‌های گذشته ۴.۵ کیلومتر از حوزه استحفاظی استان زنجان به اردبیل واگذار شده و در حال حاضر ۴۲ کیلومتر از مسیر در حوزه‌های استحفاطی استان‌های اردبیل و زنجان اجرا می‌شود و پیشرفت فیزیکی مسیر در حوزه اردبیل تا به امروز ۳۰ درصد است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در صورت بازگشایی این مسیر ۵۵ کیلومتری ، جاده خلخال - منجیل بازگشایی و زمینه برای استفاده مردم جهت مسافرت فراهم خواهد شد.

یوسف‌زاده با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده مسیر خلخال ـ منجیل ۹۰ کیلومتر از مسافت دسترسی خلخال به تهران را کاهش می‌دهد، گفت:عملیات اجرایی پروژه خلخال ـ منجیل از محل اعتبارات استانی و از سال ۸۷ با زیر پیمان رفتن ۶ کیلومتر شروع و تا قبل از آن هیچ‌گونه عملیات اجرایی در آن صورت نگرفته بود.

وی همچنین با بیان اینکه از زمان شروع این پروژه تاکنون ۳۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مختلف هزینه شده، افزود: سال گذشته ۱۲۶ میلیارد ریال برای  ادامه عملیات اجرایی این پروژه اختصاص یافت.

او با اشاره به اجرای پروژه دوبانده کردن مسیر اردبیل - سرچم که به عنوان راه اصلی خلخال به مرکز استان مورد استفاده مردم است، اظهارداشت: کل مسیر با ۹۰ کیلومتر در چهار قطعه به پیمانکار واگذار شده و تاکنون ۲۴ کیلومتر از مسیر آسفالت‌ریزی شده و ادامه مسیر توسط سه پیمانکار در حال اجرا است.

وی گفت : ۳۵ کیلومتر مسیر از ابتدای پروژه اردبیل - سرچم به اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل تفویض شده که از این میزان ۲۸ کیلومتر عملیات راه‌سازی تمام شده و هفت کیلومتر نیز در حال انجام است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به تخصیص هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای ادامه پروژه اردبیل - سرچم افزود: ۳۵ کیلومتر از پروژه احداث باند دوم اردبیل- سرچم بهار سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

او تشریح کرد: ۱۹ کیلومتر این جاده در جریان سفر سال گذشته رییس‌جمهوری به استان افتتاح شد و مابقی نیز همزمان با زیرسازی ، ابنیه فنی و آسفالت در حال انجام می‌باشد.

یوسف‌زاده اظهارداشت :بر خلاف تامین اعتبار برای پروژه در حال ساخت خلخال - منجیل تا کنون ریالی از اعتبار مصوب ۱۹۰ میلیارد ریالی احداث پروژه کنار گذر خلخال تخصیص  نیافته و در صورت ادامه این روند، توقف کامل این پروژه راه‌سازی که به عنوان قطعه چهار راه اصلی خلخال - فیروزآباد و با هدف اتصال این جاده به راه‌های خلخال به استان گیلان در حال اجرا است، دور از انتظار نیست.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ce3b2

مطالب مرتبط:

پروژه راه اصلی خلخال - منجیل (30٪)

فعالیت حداقلی در پروژه کلور درام، مطالبات پرداخت نشده (3 آبان 99)

تزریق ۱۵ میلیارد تومان اعتبار جهت ادامه پروژه "خلخال_منجیل" ( 19 شهریور 99)

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: