عملیات اجرایی پایاب سد خاکی نساز که از 10سال پیش متوقف شده بود، از اردیبهشت امسال با کمک بنیاد علوی از سر گرفته شده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از روابط عمومی نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر، عملیات اجرایی خط انتقال آب سد خاکی نساز، که از 10سال پیش احداث و آبگیری شده بود، با کمک 300میلیونی بنیاد علوی دوباره آغاز شد.

به گفته فتاحی، دبیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان‌های خلخال و کوثر، تاکنون دو میلیارد ریال از سوی بنیاد به این پروژه پرداخت شده و به میزان پیشرفت کار، یک میلیارد ریال دیگر نیز پرداخت خواهد شد.

بر اساس برنامه پیش‌بینی شده، اجرای پایاب و بهره‌برداری از این سد با مشارکت جهادکشاورزی و بهره‌برداران در سال 93 باید انجام می‎شد، اما به دلایل زیادی از جمله افزایش بیش از حد سهم مردم به دلیل تورم و در نتیجه عدم پرداخت بخشی از آورده مردمی تاکنون به تاخیر افتاده بود و امسال با پرداخت سهم باقی‌مانده کشاورزان از سوی بنیاد علوی، این پروژه تکمیل می‌شود.

با احداث پایاب سد خاکی روستای نساز، حدود یکصد هکتار از اراضی دیم این روستا از نعمت آب بهره‌مند شده و این پروژه نقش مهمی در اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای روستاییان ایفا خواهد کرد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a5f8e

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: