ستاد مدیریت بحران شهرستان خلخال در پی قطعی مکرر  و بی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎برنامه برق در خلخال با هدف بررسی مشکلات ناشی از اتفاقات پیش آمده برای اصناف و اقشار مختلف تشکیل جلسه داد.

به گزارش خلخالیم، معاون عمرانی فرماندار خلخال در جلسه ستاد مدیریت بحران علت اصلی قطع برق را تنش آبی و مشکلات ناشی از کمبود بارندگی دانست و گفت:  قطعی برق بدون اطلاع قبلی سبب بروز مشکلات زیادی برای شهروندان و اختلال در زندگی آنها شده است و پیامدهایی به دنبال داشته که از جمله آن‎‎‎‎‎‎ها می‌توان به وقفه در کسب و کارهای وابسته به برق، خراب شدن وسایل برقی و اختلال امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان اشاره کرد.

مسعود یگانه با تاکید بر وضعیت بهتر استان اردبیل در زمینه قطعی برق اظهار داشت: مدیریت نامنظم و بی برنامه شبکه دیسپاچینگ استان اردبیل باعث شده است که خلخال در زمینه قطعی برق پایلوت شود، لذا از ستاد مدیریت بحران خواست که از طریق تماس با مدیریت برق استان موضوع را به جد پیگیری کنند تا پیش‎‎‎‎‎‎بینی مصرف برق بر اساس جمعیت اعلام بشود نه بر اساس وجود کارخانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها!

یگانه تهیه ژنراتور توسط دستگاه‎‎ها را ضروری دانست و گفت: دستگاه‎‎‎‎‎‎‎‎ها می‎‎‎‎‎توانند در این زمینه از اعتبارات شهرستانی، استانی و ملی در فرمانداری کمک بگیرند، و همچنین خواستار همکاری مردم در زمینه مدیریت مصرف آب و برق شد.

معاون عمرانی فرماندار خلخال به ضروری بودن دیزل ژنراتور برای تامین آب اشاره کرد و گفت: که تأمین برق دوم برای واحدهای تولیدی و تامین سوخت ادارات و دستگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های خدمات رسانی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تنش‎‎‎‎‎‎‎‎های آبی موجود در کشور ناشی از میانگین پایین بارش‎‎‎‎‎ها و افزایش دما در طول 5 سال اخیر می‎‎‎‎‎‎باشد که این امر جیره‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎بندی آب شرب از چاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های داخل شهر در استان اردبیل را ضروری کرده است.به احتمال زیاد در مناطق روستایی به دلیل کمبود آب نیاز به آب رسانی سیار باشد لذا از شرکت آب و فاضلاب خواست تا تانکرهای آب رسانی خود را آماده نگه دارند.

 وی همچنین با اشاره به اینکه باید زمان خاموشی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های سراسری به مردم برای پیشگیری از خسارات مالی اعلام شود گفت:تا کنون هیچ برنامه خاموشی به فرمانداری و ستاد مدیریت بحران خلخال اعلام نشده است.( در زمان برگزاری جلسه)

رسول زارع، رئیس اداره برق خلخال نیز دراین جلسه ضمن تاکید به لزوم تامین امکانات جایگزین تامین برق ادارات حساس گفت: بخاطر اهمیت مراکز درمانی، ژنراتور برق بیمارستان امام خمینی سرویس دهی خواهد شد و در زمان قطعی برق اولویت سرویس دهی با مراکز درمانی و آموزش و آب شرب است.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b5df5

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: