رییس مرکز سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: در انجام کار بازرسی از واحدهای تهیه ،توزیع و عرضه مواد غذایی در خلخال، بیش از ۱.۵ تن مواد غذایی فاسد ،غیراستاندارد و تاریخ گذشته کشف ، ضبط و معدوم شد.

به گزارش خلخالیم، علی ملکی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مواد غذایی فاسد ،فاقد مهر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته جمع‌آوری شده از سطح فروشگاه‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ۲۵ روز فروردین ماه سال جاری از سوی ماموران و بازرسان واحد مهندسی بهداشت محیط دانشکده علوم پزشکی خلخال صورت گرفته و با انتقال این مواد غذایی به محل دفن زباله‌های شهر معدوم و به آتش کشیده شد.

وی اظهارداشت: از اول فروردین‌ماه امسال بیش از یک‌هزار و بازرسی با حضور بازرسان سلامت محیط کار، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی از واحدهای توزیع و عرضه مواد غذایی انجام شده که بیش از ۴۰ واحد متخلف در این راستا پلمب شده است.

رییس مرکز سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: همچنین با توجه به این که قلیان‌سراها به عنوان یکی از محل‌های شیوع کرونا محسوب می‌شوند، با دستور مقام قضایی از نیمه دوم اسفند ماه سال قبل ۳۰ واحد صنفی قلیان‌سرا دارای پروانه کسب و یا فاقد آن تا اطلاع ثانوی پلمب شده‌اند.

ملکی افزود: در راستای آموزش واحدهای تهیه و توزیع مواد غذایی، کلاس‌های آموزشی لازم برای آن‌ها برگزار شده که صاحبان و متصدیان بیش از یک‌هزار و ۶۰۰ واحد صنفی تحت آموزش کارشناسان سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی قرار گرفته‌اند. 

وی گفت: با توجه به اهمیت سلامتی مردم، بازرسی‌ها تشدید خواهد شد و از مردم نیز درخواست می‌کنیم در خریدهای روزانه خود به تاریخ‌های تولید و انقضاء و نیز کیفیت محصولات و مرکز عرضه‌کننده توجه داشته باشند و فریب نام و برند فروشگاه را نخورند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مرکز سلامت محیط کار دانشکده علوم پزشکی خلخال را در جریان قرار دهند.

khalkhalim.com/a2ee8

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: