خلخالیم؛ شرایط اقتصادی بسیاری از خانواده ها طوریست که ادامه قرنطینه برای آنها مقدور نیست، کارگران روزمزد و بازاریان و راننده ها و بسیاری از اصناف که از بازار عید بی نصیب شدند، هر آنچه پس انداز داشتند، در روزهای کرونایی خرج شد و به نظر میرسد فعالیت‌های اقتصادی خارج از منزل برای خیلی ها اجتناب ناپذیر است.

دولت هم انگار در شرایطی نیست که بتواند به لحاظ مالی، هزینه های قرنطینه را بپردازد لذا تصمیم گرفت که محدودیت‌های ترددی بین شهرها واستانها و بسیاری از ممنوعیت ها در بازار را بردارد و عملا شرایط باز هم به سمتی پیش می رود که طبق گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال، احتمال شیوع کرونا و ابتلا این بیماری در جامعه را افزایش می دهد. و چه بسا در آستانه مهار کرونا زحمات بسیاری از همشهریان و هموطنان، چه آنهایی که نزدیک به دوماه خود را در خانه‌هایشان حبس کردند و چه کادر درمان که در این مدت آرامش و آسایش نداشتند، در حال هدر شدن است.

با این مقدمه، یکی از شهروندان با ارسال پیامی خواست حالا که روشهای دولت جهت مقابله با این بیماری تغییر یافته، حداقل خود مردم با رعایت یک سری موارد، خطر این بیماری و ابتلای به آن را به حداقل کاهش دهند. مردم نه فقط برای خودشان که بخاطر اطرافیانی که دوستشان دارند و در معرض خطر هستند یک سری اصول را رعایت کنند. اصولی که شنیدن آن تازگی ندارد و این روزها از هر تریبونی درباره اش سخن گفته شده است و فقط کافیست که مردم باز هم آنها را رعایت کنند. کاری نداشته باشیم که دولت یا سایر افراد چه رفتاری دارند، خودمان این موارد را بعنوان یک مسئولیت اجتماعی قبول کنیم، رعایت کنیم و با رفتار و لحن مناسب به دیگران هم متذکر شویم.

مردم در سطح جامعه لطفاً این موارد را رعایت کنند :

_ در هر شرایطی حداقل 2 متر از همدیگر فاصله داشته باشند و حتما این مورد را رعایت کنند.

_ حتما ماسک و عینک بزنند اگر امکانش نبود با دستمال دهان و بینی خود رو بپوشانند و در انجام کارها از دستکش یکبار مصرف استفاده کنند.

_ به هنگام خرید، فروشندگان سعی کنند فاصله گذاری رعایت شود به این شکل که تعدادی را داخل مغازه راه داده و پس از خروج، عده دیگری وارد شوند طوری که فاصله گذاری حفظ شود و بقیه میتوانند با فاصله گذاری توی نوبت بایستند؛ این روش در جاهایی مثل نانوایی‌ها بسیار مهم هست.

_ از رفتن به منزل همدیگر خوداری کنند.

_ از مسافرت‌های غیر ضروری پرهیز کنند.

_ روشهای پیشگیری را به همدیگر گوشزد کنند تا به شکل یک عادت تبدیل شود.

_ با دستور العمل های جدبد مسئولین، دیگر نمی توان جلوی ورود غیربومی ها را گرفت، حداقل خود همشهریان محترم روش‌های پیشگیری را به مهمانهای عزیز یادآوری کنند تا لااقل تابع روشهای پیشگیری همشهریان باشند.

 

شما همشهری گرامی و مخاطب عزیز خلخالیم، اگر توصیه ای به شهروندان دارید در پایین همین مطلب، نظر خود را اضافه نمایید. برای اضافه کردن نظر به هیچ وجه نیاز به ثبت نام در سایت نیست.

khalkhalim.com/bdd6

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: