رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: همکاری مجموعه مدیریت شهرستان  و پیشگیری های لازم باعث موفقیت شهرستان خلخال در مقابله با ویروس کرونا شده است

به گزارش خلخالیم   ناصرعتباتی در جلسه با مجموعه دانشکده علوم پزشکی خلخال که صبح امروز در محل این دانشکده برگزار شد گفت : با بازدید از منطقه و کسب اطلاعات لازم در خصوص وضعیت بیماری کرونا در این منطقه که در سایه پیش بینی های اولیه و همکاری همه ارگان‌های خلخال بوده، توانسته است در استان و کشور وضعیت بهتری داشته باشد که جای تشکر و قدردانی دارد

وی افزود : استان هم در وضعیت خوبی بوده و این بدین معنی نیست که سهل انگاری و بی توجهی صورت گرفته باشد. همانطور که مسئولین بهداشت هم تاکید دارند همه باید همچنان فاصله ای اجتماعی، قرنطینه های خانگی و عدم حضور در تجمعات ادامه یابد تا مردم و کشورمان از شر این ویروس خلاص شود.

 

علت اصلی ابتلای بیماری کرونا در خلخال، مهمانی رفتن و مهمان آمدن بود

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خلخال هم ضمن ارائه گزارش  از وضعیت بیماری کرونا در شهرستان گفت  : با همکاری مردم شریف خلخال و تلاش شبانه روزی پرسنل دانشکده، توانستیم در غربالگری رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

باقری گفت شهرستان خلخال 120 کیلومتر مرز زمینی با گیلان را دارد با چندین مسیر به این استان راه دارد و با توجه به اینکه گیلان دومین استان آلوده به ویروس کرونا در کشور بود و به خاطر شرایط شغلی اهالی خلخال تردد زیادی با این استان داشتند، با همکاری تنگاتنگ اهالی شهرستان خلخال و دستگاههای مربوطه این قضیه به خوبی مدیریت شد.

وی افزود: بیشترین بستری در بیمارستان امام (ره) خلخال در یک روز 7 نفر بود که آزمایش 2 نفر مثبت اعلام شد. در کل و در این مدت 42 نفر بستری داشتیم که 19 نفر مثبت بود و 5 نفر هم فوتی داشتیم، حدود 250 نفر هم با علائم مشکوک در منازل قرنطینه شدند.

باقری گفت : با بررسی جزییات 19 نفر  بیمار کرونایی و 5 نفر فوتی، 50 درصد شیوع تیم بیماری از طریق ارتباطات نزدیک بوده به نوعی که یا به مهمانی شخص ناقل رفته بودند یا مهمان ناقل برای آنها آمده بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت :موضوع مهم که شهروندان باید به آن توجه داشته باشند، رعایت نکات بهداشتی و حفظ فاصله ها همچون سابق است، در غیر اینصور دوباره باید شاهد شیوع زیاد این بیماری باشیم.

کل دنیا به این نتیجه رسیده است که قرنیطه خانگی و رعایت بهداشت بهترین راه مقابله با این ویروس است و مردم ما هم باید این نکته را رعایت کنند.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: