بر اساس تماس تعدادی از شهروندان مبنی بر کمبود شیر خشک در خلخال، مخصوصا شیرخشک مخصوص نوزادانی که دارای حساسیت های خاص هستند، موضوع از معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی پیگیری شد.

معاونت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خلخال در گفتگو با خلخالیم گفت: از ۲۰ مهرماه فروش شیر خشک نوزاد تنها با کد ملی و تاریخ تولد امکان‌پذیر است که این موضوع شامل همه شیرخشک‌های رژیمی و رگولار می‌باشد.

کاظمی افزود: اگر نوزادی بعلت بیماری نیاز به شیر خشک خاص داشته باشد جهت ثبت اطلاعات نوزاد خود به فوق تخصص کودکان مراجعه و یا برای دریافت راهنمای ثبت اطلاعات به غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خلخال مراجعه نمایند.

داور کاظمی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و به منظور رصد و پایش زنجیره توزیع شیر خشک فرایند ثبت آنها در سامانه ابلاغ شده و امکان ثبت کلیه شیر خشک‌ها از ۲۰ مهرماه در سامانه تی‌تک فراهم شده و برای کلیه داروخانه‌ها لازم‌الاجرا است.

وی اضافه کرد: از عموم شهروندان تقاضا می‌شود در زمان مراجعه به داروخانه‌ها اطلاعات مربوط به کد ملی و تاریخ تولد کودک را به مسئول داروخانه ارائه نمایند تا پس از ثبت اطلاعات در سامانه زنجیره تأمین، شیر خشک مورد نیاز خود را دریافت نمایند.

کاظمی ادامه داد: کمبود مقطعی شیر خشک‌ها در چند ماه گذشته موجب مراجعه مکرر افراد به داروخانه‌ها و دریافت شیرخشک به منظور ذخیره سازی شخصی بوده و با توزیع مناسب شیرخشک طی چند روز آینده تمام تلاش ما این خواهد بود که توزیع این کالای استراتژیک در بین مردم کاملا عادلانه صورت پذیرد.

 

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b2813

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: