رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال گفت: شیوع بیماری اسهال و استفراغ ناشی از یک نوع بیماری ویروس بنام‌ روتا ویروس می‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشد که در فصل‎‎‎‎‎‎‎های گرم سال شایع‎‎‎‎‎‎‎تر است.

 مهرداد حامدی در گفتگو با خلخالیم اظهار داشت: این ویروس در همه سنین دیده می‌شود، اما در کودکان بسیار شایع‌تر است و دوره درمان این بیماری نیز سه تا پنج روز است.

وی افزود: خانواده‌ها در صورت مشاهده‌ی علائم  ازخوددرمانی پرهیز کرده و حتما به پزشک مراجعه کنند چراکه اسهال‌های ویروسی خود محدود شونده و معمولا نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند و باید از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک مگر به صلاحدید پزشک خودداری شود.

حامدی تصریح کرد: اساس درمان بر مبنای مایع درمانی و درمان حمایتی می‎‎‎‎‎‎‎‎باشد و از عوارض آن کم‌آبی بسیار شدید، از دست دادن اشتها، استفراغ مداوم و ایجاد اسهال اسموتیک اشاره کرد.

رئیس بیمارستان خلخال اضافه کرد: کم آبی متوسط تا شدید و استفراغ مداوم مقاوم‌ به دارو از کاندیدای ارجاع به بخش اورژانس خلخال می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎باشند.

وی گفت: روتاویروس مانند سایر ویروس‌های گوارشی به صورت دهانی و مدفوعی منتقل می‌شود و بهترین راه پیشگیری رعایت بهداشت فردی به ویژه شستشوی مرتب دست‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ها و رعایت نکات ضدعفونی در هنگام مصرف میوه و سبزیجات است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c25fe

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: