رییس دادگستری خلخال گفت: با تلاش‌های صورت گرفته ،موجودی پرونده‌های قضایی در حوزه قضایی این شهرستان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، علی رمضان‌پور روز دوشنبه در نشستی با امام جمعه خلخال افزود: دستگاه قضایی این شهرستان در چهار سال گذشته اقدامات بسیار مطلوبی در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و کاهش موجودی پرونده‌ها داشته است.

وی اظهارداشت: پارسال تمام اهداف و برنامه‌های اجرایی و ابلاغی به دستگاه قضایی شهرستان خلخال به سرانجام رسیده و در بحث کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی و حل مشکل اطاله دادرسی به حد مطلوب نزدیک شده‌ایم.

وی افزود: امسال نیز با توجه به رویکرد کلی نظام و تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم تحقق شهار سال جهش تولید و اشتغال در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی استان برای تحقق روند تولید و اشتغال در منطقه بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

رییس دادگستری خلخال با بیان اینکه میانگین آمار پرونده‌های معوق دستگاه قضایی این شهرستان ۲۸ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: میانگین پرونده‌های قضایی معوق و یا جا مانده از سال‌های گذشته دادگستری خلخال ۵۰ درصد و میانگین پرونده‌های معوق در تشکیلات قضایی کشور ۷۸ درصد است.

وی از کسب رتبه نخست دادگستری خلخال در کاهش موجودی پرونده‌های قضایی خبر داد و افزود: موجودی پرونده‌های قضایی در سال گذشته ۲۲ درصد نسبت به پرونده‌های سال ماقبل و ۴۰ درصد در مقایسه با سال ۹۵ آن کاهش یافت.

وی اظهارداشت: کاهش موجودی پرونده‌های قضایی در دادگستری خلخال از سال ۹۵ آغاز شده و در چند سال گذشته موفقیت‌های قابل توجهی در این زمینه از جمله کاهش پرونده‌های معوق به ۴۰ درصد حاصل شده است.

او گفت: وضعیت اقتصادی نه چندان خوب مردم ،جامعه و بی‌ثباتی برای برنامه‌ریزی تولیدکنندگان لحاظ شیوع بیماری کرونا در اواخر سال گذشته و بهار امسال موجب افزایش ورودی پرونده‌های قضایی در دادگستری شده است. 

رییس دادگستری خلخال به موفقیت تشکیلات قضایی این شهرستان در کاهش آمار جمعیت زندان خلخال اشاره کرد و افزود: میانگین جمعیت زندانیان مالی زندان خلخال در سال گذشته ۲۵ نفر بود که امسال به چهار نفر کاهش یافته است.

او گفت: در حال حاضر زندانیان مربوط به پرونده‌های مواد مخدر بالاترین جمعیت زندان این شهرستان را بخود اختصاص داده و زندانیان جرایم سرقت نیز در رتبه دوم جای گرفته‌اند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a1af7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: