هیجان تبلیغاتی داوطلبان انتخابات شوراها در استان اردبیل این روزها در حال افزایش بوده و این هیجان زدگی به گونه‌ای است که وجود ویروس مرگبار کرونا در متینگ‌های شبانه به کلی به فراموشی سپرده شده و احتمالا آینده‌ای ناگوار از میان شادی‌ها و امیدهای کاذب در حال پی‌ریزی است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا،  استاندار اردبیل تاکید کرد که برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات تبلیغاتی داوطلبان انتخابات شوراها در خانه‌ها و اماکن سربسته و بدون تهویه مناسب هوا ممنوع است،

اکبر بهنامجو بیان کرد: نامزدهای احتمالی انتخابات شوراها و هواداران آنها باید جلسات خود را در فضاهای آزاد و رو باز با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند.

وی بیان کرد: با برگزاری هرگونه اجتماع تبلیغی از سوی نامزدهای احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در منازل مسکونی برخورد می‌شود.

به گفته وی ، استفاده از منازل مسکونی برای برگزاری جلسات تبلیغی علاوه بر غیرقانونی بودن، به شیوع ویروس کرونا در استان که به سختی در حال کنترل و مهار است، می‌انجامد.

بهنامجو بیان کرد: در رنگ‌بندی کرونایی همچنان پنج شهرستان استان در وضعیت نارنجی و ۶ شهرستان زرد هستند. 

به گفته وی، طبق گزارش شبکه بهداشت و درمان ، رعایت پروتکل‌ها در آرامستان‌ها، پایانه‌ها، نانوایی‌ها، جایگاه های سوخت، دفاتر پیشخوان و جابجایی پول در بانک‌ها کاهش یافته و باید همه در این مورد احساس مسئولیت داشته باشند.

همچنین کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا از سوی رئیس جمهوری ابلاغ شده است، منتشر کرد  که در آن هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع اعلام شده است.

در این دستورالعمل برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی نامزدها در فضای باز مانند استادیوم روباز، فضای باز مدارس و مراکز آموزش عالی و سایر مراکز مربوط به سازمان ها مطابق با شیوه نامه بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شرط  رعایت فاصله مناسب بر اساس ۸ متر مربع فضای باز برای یک نفر، رعایت سقف شرکت‌کنندگان به میزان حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت فضای در نظر گرفته شده،  استنفاده شرکت‌کنندگان و برگزار کنندگان از ماسک، عدم ازدحام و تجمع در درب ورودی و خروجی در قبل و بعد از مراسم بلامانع اعلام شده است.

پیش از این رئیس عالی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل نیز تاکید کرده بود که در وضعیت حاکم کرونایی بر کشور هر گونه اقدام تبلیغی داوطلبان انتخابات شوراها می‌تواند منجر به بدتر شدن اوضاع و شیوع بیشتر ویروس کرونا شود.

به گفته محمود عباس‌زاده مشگینی،  در وضعیت بحرانی کنونی، حفظ سلامت جامعه خط قرمز هیات‌های نظارت بوده و اجازه داده نمی شود که با رفتارهای خطرآفرین آرامش و سلامت مردم به هم بریزد.

به گزارش ایرنا، ۲۴ هزار نفر در فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در قالب عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت این استان مشارکت می‌کنند.

تعداد کل واجدین شرایط برای انتخابات در استان اردبیل یک میلیون نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رای اولی محسوب هستند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز است و در مجموع سه هزار و ۲۵۲ نفر به عنوان شورای روستا و ۱۶۵ هم به عنوان شورای شهر در این دوره انتخاب خواهند شد.

استان اردبیل دارای ۳۱ شهر و ۱۲ شهرستان است .

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

لینک کوتاه:khalkhalim.com/b6c30

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: