معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی در فضای مجازی و حقیقی انتخابات را رصد کرده و با تخلفات صورت گرفته برخورد می‌کند.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام وحید مهدوی راد از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: برخورد جدی با تخلفات و جرایم انتخاباتی و برگزاری انتخابات سالم از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی اظهار کرد: همچنین با کارناوال‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخابات که موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی می شوند بدون اغماض برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌خواهند فردی انتخاب کنند که خدمتگزار مردم بوده و بتواند گره‌ای از مشکلات مردم را بگشاید، بیان کرد: لازمه انتخابات سالم فراهم کردن شرایط انتخابات است که در این زمینه در استان اقدامات خوبی انجام شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه برگزاری انتخابات سالم و شفاف آرزوی همگان است، اضافه کرد: تهمیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و باشکوه در استان فراهم شده است.

حجت الاسلام مهدوی راد  ادامه داد: برای حفظ سلامتی جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات تبلیغاتی داوطلبان انتخابات شوراها در خانه‌ها و اماکن سربسته و بدون تهویه مناسب هوا ممنوع است.

به گزارش ایرنا، ۲۴ هزار نفر در فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در قالب عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت این استان مشارکت می‌کنند.

تعداد کل واجدین شرایط رای برای انتخابات در استان اردبیل یک میلیون نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رای اولی محسوب هستند.

استان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز است و در مجموع سه هزار و ۲۵۲ نفر به عنوان شورای روستا و ۱۶۵ هم به عنوان شورای شهر در این دوره انتخاب خواهند شد.

استان اردبیل دارای ۳۱ شهر و ۱۲ شهرستان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a4e23

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: