اواخر مهرماه است و درس و مشق بچه ها جدی تر شده است. جا دارد یادی کنیم از آن نامه مشهور مدیری که نوشته بود: پدر مادرهای عزیز؛ درس و مدرسه و امتحانات بچه‌‌‌‌‌‌‌‌های شما به زودی شروع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند، من می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانم چقدر اضطراب دارید که بچه‌‌‌‌‌‌‌‌هایتان بتوانند به خوبی از عهده این فرآیند بربیایند؛ اما !

اما، در نظر داشته باشید که بین این بچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها یک هنرمندی وجود دارد که نیازی به دانستن ریاضیات ندارد، یک کارآفرین وجود دارد که نیازی به درک عمیق تاریخ یا ادبیات ندارد، یک موزیسین وجود دارد که کسب نمرات بالا در شیمی برایش اهمیتی ندارد و یک ورزشکار هست که آمادگی بدنی و فیزیکی برایش بیشتر از درس فیزیک اهمیت دارد.

اکر بچه‎‎‎‎‎‎‎‎تان مسیر را با موفقیت شروع کرد و به خوبی سپری کرد که عالیه؛ در غیر اینصورت لطفا اعتماد به نفس و شخصیتش را به درس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایش گره نزنید.

برایش بگویید که این یک مسیر است و آنها برای انجام چیزهای بزرگتری در زندگی به دنیا آمده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، برایش بگویید فارغ از هر نمره و موفقیتی که در مدرسه کسب کنند شما آنها را دوست خواهی داشت و قضاوتشان نخواهی کرد.

لطفا اینها را انجان بدهید تا ببینید چطور این بچه‌‌‌‌‌‌ها دنیا را فتح می‌‌‌‌‌‌‌‌کنند.

یک درس یا یک نمره و امتحان پایین نبایستی آرزوها، استعداد و اعتماد به نفس آنها را فدا کند و فکر نکنید که دکترها و مهندس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها تنها انسان‎‌های خوشحال و خوشبخت روی زمین هستند.

«مطبی از پیج اینستاگرامی دکتر امانی»

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e92a3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: