همزمان با ایام دهه فجر، دبستان 12 کلاسه ناصری با حضور معاون عمرانی استانداری اردبیل و جمعی از مسئولین شهرستان خلخال با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان افتتاح گردید.

به گزارش خلخالیم، مدیر آموزش و پرورش خلخال گفت: ساختمان جدید دبستان ناصری خلخال در محل ساختمان قدیمی و تاریخی و بعد از حدود ۱۰ سال که از تخریب آن می‌گذرد، افتتاح شد.

 رضا محمدی افزود: دبستان ناصری خلخال قدیمی‌ترین مدرسه استان اردبیل و دومین مدرسه آذربایجان بعد از مدرسه رشدیه تبریز است که در سال 1287 هجری شمسی و با همت و تلاش و هزینه شخصی مرحوم ناصر دفتر روایی و کمک حاج معلم شیخ الاسلامی و میرزا رفیع شیخ الاسلامی به شیوه نوین آموزشی در خلخال دایر شد. متاسفانه طی سال‌های اخیر ساختمان قدیمی و فرسوده این مدرسه بعلت خطر ریزش و آوار، تخریب و بعد از گذشت ۱۰ سال ساختمان جدید و نوساز جایگزین آن شده است.

رئیس آموز و پرورش خلخال گفت : قدمت اکثر مدارس خلخال و روستاهای تابعه بالاست و عمر ساختمان‌‌های این مدارس بالای ۵۵ سال است و نیازمند بازسازی و نوسازی هستند، لذا از مسئولین استانی و کشوری درخواست می‌کنیم اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشند و هر چه سریعتر در این خصوص آموزش و پرورش خلخال را یاری نمایند.

وی افزود: در راستای نوسازی مدارس‌ روستاهای بلیل، آل‎‎‎‎‎‎‎هاشم سفلی، پروچ، مصطفی‎‎‎‎‎‎‎‎‎لو، بلوکانلو و آقبلاغ کرد با مشارکت بنیاد برکت و علوی و اداره کل نوسازی استان، این طرح کلنگ زنی شد. همچنین از سال گذشته، ۹ مدرسه روستايی خلخال به پیمانکار واگذار گردیده و در حال احداث می‎‎‎‎‎باشند.

 محمدی با بیان این‌ که ۱۰ باب از مدارس خلخال بصورت دوشیفت فعالیت می‌کنند، گفت: ما در حال حاضر به فضای آموزشی بیشتری نیاز داریم تا دانش‌آموزان بتوانند در فضای مناسب و امکانات کامل بخصوص در شرایط کرونایی فرآیند آموزش را اصولی و درست طی کنند.

 

 

http://up.khalkhalim.com/uploads/164432436010944.jpg

 

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/af286

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: