فرماندار خلخال گفت: دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار فعالیت دلالان در این زمینه بوده و اجازه جولان و ایجاد هرج و مرج در بازار را به این افراد سودجو و فرصت‌طلب نخواهیم داد.

به گزارش خلخالیم فریدون بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گوشت مرغ توزیع شده در بازار به جای تهیه از مبادی کشتار و توزیع عمده مرغ از مرکز استان اردبیل از طریق واسطه‌های متعدد به دست مرغ فروشی‌های خلخال با نرخ بالاتر از قیمت مصوب تنظیم بازار می‌رسد.

وی با بیان اینکه با احتساب کرایه حمل مرغ از اردبیل و سود در نظر گرفته شده برای خرده‌فروشی قیمت گوشت مرغ بالاتراز مرکز استان اردبیل است، افزود: تمام مراکز توزیع مرغ در خلخال موظف به تهیه مرغ موردنیاز از مبادی رسمی کشتار و توزیع مرغ استان هستند.

رئیس ستاد تنظیم بازار خلخال گفت: نبود کشتارگاه طیور در این شهرستان موجب شده تا گوشت زنده مرغ از خلخال برای کشتار به کشتارگاه‌های مرکز استان و یا استان گیلان انتقال داده شده و با افزایش قیمت برای چرخه مصرف به منطقه بازگردانده شود.

وی افزود: در صورتی که مرغ تولیدی مرغداری‌ها کشتار و توزیع شود نیازی به تامین گوشت مرغ از مرکز استان نبوده و با حذف هزینه‌های حمل و نقل مرغ زنده و کشتار شده و همچنین برکنار شدن واسطه‌ها از بازار قیمت این کالا تعدیل خواهد شد.

وی با تاکید بر توزیع گوشت مرغ به نرخ مصوب تنظیم بازار و هر کیلو ۲۲۰ هزار ریال بیان کرد: امتناع از توزیع گوشت مرغ به بهانه‌های مختلف از جمله افزایش قیمت از سوی فعالان توزیع این کالا پذیرفته نبوده و کسبه‌ای که گرانفروشی کند به تعزیرات حکومتی معرفی و پروانه کسب وی لغو می‌شود.

وی اظهارکرد: همچنین هرگونه توزیع مرغ خارج از شبکه توسط مرغ فروشی‌های این شهرستان به عنوان کالای قاچاق محسوب شده و در صورت مشاهده چنین مواردی کالای حمل شده به این شهرستان توقیف و ضبط خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت جدی بر مرغداری‌هایی که از نهاده دامی یارانه‌دار دولتی توزیع شده از سوی جهاد کشاورزی استفاده می‌کنند، افزود: نظارت جهاد کشاورزی بر نحوه خروج مرخ زنده از شهرستان و همچنین نحوه ارسال گوشت کشتار شده بسته‌بندی از مرکز استان به خلخال برای توزیع مرغ به قیمت درج شده بر روی بسته‌بندی این کالا و در داخل شبکه تنظیم مرغ ضروری است.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dd566

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: