سرپرست فرمانداری خلخال گفت: در احداث سینما پردیس خلخال تعلل شده و برغم فراهم بودن زمینه ساخت سینما تعلل شهردار وقت ، زمان اجرای این طرح را طولانی کرده است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، مسعود یگانه در جلسه بررسی وضعیت ساخت سینما پردیس خلخال اظهارکرد: پس از گذشت ۲۵ ماه از کلنگ‌زنی و امضای تفاهم‌نامه شهرداری خلخال با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۸ ماه اجرای این پروژه از سوی شهردار وقت مسکوت مانده است.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه امضا شده شهردار وقت خلخال باید در قبال تامین ۷۰۰ مترمربع زمین سینما پردیس ۱۵ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و سازمان همیاری شهرداری‌های کشور دریافت می‌کرد که در انجام تعهد خود تعلل کرده است.

وی با تقدیر از تلاش شهردار فعلی برای اجرای طرح و تامین و معرفی زمین محل ساخت سینما پردیس اظهارامیدواری کرد با همکاری معاون سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و کمک مالی و اعتباری سایر دستگاه‌های فرهنگی پردیس سینمایی خلخال ساخته شود.

شهردار خلخال نیز در این جلسه گفت: پروژه مشارکتی احداث پردیس سینمایی این شهر حذف نشده و تنها زمین محل اجرای آن تغییر یافته است.

فرهاد خوگر اظهارکرد: با توجه به ضرورت سنددار بودن  محل اجرای پروژه به نام شهرداری و به علت نبود امکان انتقال سند زمین پیش‌بینی شده قبلی در مقابل ترمینال مسافربری شهرداری ، این پروژه فرهنگی و هنری با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محدوده پارک اللرباغی احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه با امضای تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ساخت این پروژه فرهنگی مقدمات اجرای این پروژه فراهم شده است، افزود: پردیس سینما امید خلخال در زمین انتخاب شده به مساحت ۷۰۰ تا هزار مترمربع با پیش‌بینی سه سالن سینما و سایر امکانات رفاهی و پرداخت ۱۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پنج میلیارد ریال از سوی سازمان همیاری شهرداری‌های کشور به شهرداری احداث می‌شود.

 شهردار  خلخال افزود: تقویت زیرساخت‌های فرهنگی برای مقابله با تهاجم فرهنگی و تامین خواسته‌های فرهنگی و هنری نسل جوان از برنامه‌های شهرداری بوده و ساخت مشارکتی سینما امید با محوریت شهرداری گامی بزرگ برای اهداف فرهنگی و تحقق آرزوی دیرینه شهروندان در برخورداری از سالن سینما است.

داریوش سفیدی ، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سعید نوریان معاون امور سینمایی این اداره کل هم در این جلسه بر تسریع در احداث سینما پردیس خلخال اعلام تاکید کردند.

 

مطالب مرتبط:

پردیس سینمایی شهرداری خلخال (رصد کلی پروژه)

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ba8bf

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: