ساماندهی دست‌فروشان موضوع چندساله‌ای است که توسط شهرداری و مدیران مربوطه هرساله مطرح و برنامه‌ریزی می‌شود اما هیچگونه خروجی نداشته و همچنان چهره شهر مزین به این پدیده می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ماند.

خلخالیم /سیما جلیلی، این روزها اگر مسیر خیابان اصلی و بازار را پیاده طی کنی به‌سختی از شلوغی و ازدحام ایجادشده عبور خواهی کرد ازدحامی که به علت حضور دست‌فروش‌ها و خریداران در سطح خیابان‌ها و بازار چند برابر شده است.

صحبت کوتاهی با بعضی از دست‌فروشان داشتیم در بین آن‌ها افراد مختلفی را دیدیم از جوانان دارای تحصیلات دانشگاهی تا پیرمرد بازنشسته و افرادی که شغل مرتبط مناسبی پیدا نکرده و به‌ناچار به شغل دست‌فروشی روی آورده اند اکثر این افراد معتقدند که شهرداری باید جای مخصوصی در اختیارشان قرار دهد، مکان مناسبی که همه به آن دسترسی داشته باشند و آنها هم بتوانند جنس‌هایشان را بفروشند.

در اینکه باید بستری برای فعالیت و تامین حداقل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎های زندگی برای دستفروشان فراهم شود و آنان نیز باید معیشت مناسبی داشته باشند شکی نیست اما نبود برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎های مناسب و هدفمند برای ساماندهی این قشر به تزلزل درآمدی آنان و همچنین ایجاد مشکلاتی در محیط های شلوغ شهری منجر شده است.

از سوی دیگر نحوه پارک و استقرار خودروها و وانت‌‌‌‌‌‌‌‌‎های فروش میوه نیز مشکلات عمده ای را برای تردد مردم و بازاریان ایجاد نموده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎است.

در اینجا باید گفت: پدیده دستفروش‌ها و وانت‌‌‌‌‌‌‌‌‎های میوه مساله‌‌‌‌‌‌‌‌‎ای است که باید در موردشان فکر اساسی شود چرا که علاوه بر مشکلات مطرح شده، به بازاریان و اقتصاد شهر نیز آسیب زده و باعث زشتی چهره شهر می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

در این راستا ایجاد مکان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎هایی مناسب در محلات مختلف و راه اندازی بازارهای روز، احداث بازارچه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎های میوه و تره بار با استفاده از همکاری همین وانت‌‌‌‌‌‌‌‌‎ها و طرح های مشابه از جمله راهکارهایی هستند که در کوتاه مدت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎توانند مورد توجه قرار گیرد.

در پایان از مسئولان مربوطه و بخصوص شهرداری و شورای شهر تقاضا می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎گردد برای حل این مشکل تصمیمات جدی‎‎‎‎‎‎‎تر و عملی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎تری اتخاذ کنند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e1019

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: