جلسه شورای ترافیک خلخال به منظور بررسی مصوبات قبلی این شورا و بررسی مسائل حوزه ترافیکی خلخال در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خلخالیم، در این جلسه بر هوشمندسازی معابر جهت کنترل ترافیک سطح شهر تاکید شد و عنوان شد برای اجرای این طرح می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سرهنگ حجت فتاحی استفاده از سامانه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های هوشمند در خلخال را جهت کنترل ترافیک و تسهیل در رفت‌ و آمد خودروها موجب ارتقاء عملکرد در این حوزه دانست و خواستار اقداماتی از سوی دستگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های اجرایی شد.

وی از بالا بودن آمار تصادفات جرحی و فوتی در شهر خلخال بعلت عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک در این شهر گلایه کرد و گفت: متاسفانه در 5 ماه نخست امسال 4 نفر در اثر تصادفات داخل شهری خلخال فوت شده اند که از این نظر در بین شهرهای استان رتبه نخست را دارد در حالیکه سال گذشته هیچ تصادف منجر به فوت در داخل شهر خلخال نداشتیم. 

 فرماندار خلخال نیز خواستار توجه مسئولین به اجرای مصوبات این شورا شد و گفت: مصوبات شورای ترافیک شهرستان باید در موعد مقرر اجرایی شود و گزارش آن در جلسه بعد ارائه گردد تا در نتیجه با هماهنگی تمامی دستگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های مسئول خروجی جلسات کاهش حوادث ترافیکی باشد.

یحیی‌زاده خواستار تسریع در اجرای پروژه بلوار خلخال به سمت آلوار (علی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎آباد) از سوی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شد.

 جلسه شورای ترافیک خلخال مصوباتی به شرح زیر داشت:

- شناسایی، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز. در این خصوص دستگاه‌های متولی باید همکاری لازم را با پلیس راهرو و با هدف کاهش آمار حوادث رانندگی داشته باشند.

- حذف یک نقطه حادثه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎خیز تا پایان شهریور و یک نقطه دیگر تا پایان آبان ماه ( معابر حادثه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎خیز خلخال: بلوار یادگاران امام به دلیل سرعت بالای خودروها، بلوار 17 شهریور بهدلیل نبود پل هوایی و وجود بریدگی‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های متعدد، خ شهید رجایی بدلیل سرعت بالای خودروها و نداشتن جداکننده وسط معبر

- ساماندهی وانت‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های میوه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎فروش سطح شهر با هماهنگی شهرداری و دادستانی

- مجزاسازی مسیر رفت و برگشت خیابان شهید رجایی

- نصب پل هوایی در بلوار 17 شهریور

- شناسنامه دار نمودن رانندگان متخلف و حادثه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ساز و تشکیل پرونده قضایی و پیگیری برگزاری کارگاه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های آموزشی برای آنها (رانندگان پرخطر استان 149 نفر، خلخال 16 نفر معادل 11 درصد استان) 

- با توجه به پرداخت عواید کامل ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی از بودجه سال 1401 به کلیه شهرداری‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های تابعه، بودجه تخصیص داده شده در حوزه ایمنی حمل و نقل بویژه هوشمندسازی معابر هزینه گردد.

- تعامل ویژه با دادستان در راستای کاهش نرخ ارتکاب به تخلفات رانندگی با اخذ دستور توقیف سیستمی و فیزیکی رانندگان حادثه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ساز، معرفی به مراجع قضایی و تشکیل پرونده و توقیف سه مرحله‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ای خودروی رانندگان حادثه‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎ساز ( 5 روز، 10 روز، 20 روز)

لینک کوتاه: khalkhalim.com/e6a96

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: