شاید خلخال از جمله معدود شهرهایی باشد که در آن تاکسی‌های گردشی سطح شهر فقط در مسیر مستقیم خیابان اصلی تردد می‌کنند و سایر نقاط شهر از خدمات تاکسی‌ها محروم هستند.

به گزارش خلخالیم، در طی ۳۰ سال اخیر شهر خلخال در جهات مختلف گسترش پیدا کرده است و جمعیت قابل توجهی از مردم شهر در مناطقی از شهر زندگی می‌کنند که با خیابان اصلی فاصله زیادی دارد و این شهروندان برای استفاده از خدمات تاکسی‌ها باید خود را به خیابان اصلی برسانند.

به نظر می‌رسد این رویه خدمات دهی تاکسی‌ها در خلخال کارآیی خود را از دست داده است و لازم است متولیان امر برای استفاده اکثریت همشهریان از خدمات تاکسی‌های گردشی به فکر راهکارهای جدید باشند.

یکی از شهروند ساکن در خیابان سی‌متری و محدوده مسجد صاحب‌الزمان در گفتگو با خبرنگار خلخالیم گفت: متاسفانه در محدوده منزل ما تاکسی تردد نمی کند و ما مجبوریم برای استفاده از تاکسی خود را به خیابان اصلی برسانیم و یا در صورت ضرورت با آژانس در شهر تردد کنیم.

شهروند دیگری اشاره دارد که برای تردد والدین پیر خود که توان طی مسیر طولانی بصورت پیاده ندارند، فقط با آژانس امکان تردد دارند و عملا از خدمات تاکسی‌ها محروم هستند.

یکی دیگر از شهروندان ساکن سی‌متری ضمن گلایه از متولیان امور حمل و نقل شهری به خبرنگار ما گفت: ما هم مثل همه شهروندان، ساکن این شهر هستیم و حق برخورداری از حقوق برابر شهروندی را داریم و از همه امکانات باید به یک میزان بهره‌مند باشیم، چرا تاکسی ها در مسیر بلوار سی‌متری تردد نمی کنند؟ چرا این مشکل چند ساله این مسیرها تاکنون حل نشده است. چندین بار مراجعه کرده‌ایم ولی متاسفانه سازمان تاکسی‌رانی هم جواب گو نیست.

بررسی سابقه تصمیم گیر‌ی‌ها در این مورد حاکی از آن است که گرچه در سال های گذشته تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده‌است اما همه‌ی تصمیمات به صورت موقت اجرا شده و به زودی به باد فراموشی سپرده شده.

شاید یکی از مهمترین وظایف شوراهای شهر نظارت بر حسن اجرای تصمیماتی باشد که شهرداران و سازمان‌های وابسته به شهرداری موظف به اجرای آن هستند. در این خصوص لازم است شهردار و شورای شهر برای بهره‌مندی تمامی شهروندان این شهر از حقوق برابر، در خصوص مسیرهای تردد تاکسی‌های شهری رویه و روال متفاوت تری را طراحی، اجرا و پیاده سازی کنند.

قرار نیست رویه‌ای که ۴۰ سال پیش در خصوص مسیرهای تاکسی پایه‌ریزی شده است. الان هم اجرا شود.

 لینک کوتاه:khalkhalim.com/b0ffb

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: