خلخالیم، جواد فرامرزی / شهرستان خلخال هر ساله در شهریور و مهرماه با آغاز برداشت گردو، طلای سبز و این نعمت الهی شاهد مصدومیت های بعضاً غیرقابل جبران تعدادی و حتی جان باختن برخی از باغداران این شهرستان بر اثر سقوط از درختان گردو است.

ارتفاع بسیار بالا و عمودی درختان گردوی که فرآیند بالا رفتن از آنها، حفظ تعادل و در عین حال تکاندن گردوها را به یک کار بسیار مشکل تبدیل کرده است.

کوهستانی بودن باغات گردو ،عدم رعایت نکات ایمنی توسط باغداران و نبود دستگاه های مکانیزه‌ ی برداشت اصلی ترین عوامل این مصدومیت ها هستند.

عموم مردم و باغداران برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از سقوط از درختان گردو باید نکات ایمنی را رعایت و از به کارگیری افراد مسن در فرآیند برداشت گردو اجتناب کنند استفاده از افرادی که از بیماری های زمینه ای مانند دیابت و تشنج رنج می برند و افرادی که در دام اعتیاد گرفتار شده اند و یا افرادی که از سلامت روحی و جسمی لازم برخوردار نیستند، جلوگیری شود.

عدم برگزاری کلاس های آموزشی و تذکر نکات ایمنی در زمینه برداشت گردو موجب گردیده  گاهی ابتدایی ترین نکات ایمنی مانند خودداری از بالارفتن از درخت به هنگام وزش باد مورد بی توجهی قرار گیرد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bfc2a

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: