مدیر جهاد کشاورزی خلخال ایجاد کارخانه و کارگاه خشک‌‌‌‌‌‎کنی محصول توت در خلخال را یکی از نیازهای مهم کشاورزان تولید کننده این محصول در منطقه ذکر کرد و گفت: چون میوه توت بیشتر بصورت خام و بدون فرآوری به بازار عرضه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎شود بهره اقتصادی چندانی برای تولید کنندگان این محصول کشاورزی ندارد.

محمد شادخاطر در گفتگو با خلخالیم عنوان کرد: هم زمان با فصل بهار، برداشت محصول توت از سطح باغات این شهرستان به ویژه در روستاهای حاشیه رودخانه قزل‌اوزن همچون نمهیل و برندق آغاز شده است و تا اواسط تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه وجود مراکز خشک‌کنی توت در خلخال ارزش اقتصادی آن را افزایش خواهد داد، اضافه کرد: وجود این صنایع علاوه بر جلوگیری از هدر رفت محصول، موجب کسب درآمد بیشتر کشاورزان، ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف، رشد اقتصادی و ایجاد انگیزه در کشت، توسعه و نگهداری آن می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال با بیان اینکه از هر هکتار باغ توت به طور میانگین 3 الی 5 تن محصول تولید می‌‌‌‌‌‌‌‎شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از ۴۳ هکتار باغات واقع در روستاهای نمهیل، برندق و روستاهای حاشیه رود قزل‌اوزن، 150 تن محصول برداشت شود.

وی در ادامه گفت: توت تولیدی خلخال به دلیل پرهیز باغداران در استفاده از کودهای شیمیایی، از کیفیت بالایی برخوردار است و این محصول علاوه بر تامین بازار مصرف خلخال، بخشی از مصرف توت استان اردبیل و استان‌های همجوار را هم تامین می‌کند.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/cd5a0

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: