مدیر جهاد کشاورزی خلخال از برداشت بیش از 50 تن گیاه دارویی از نوع نسترن وحشی (گیلدیک) از کوهستان‎‎‎‎‎‎ها، مزارع و باغات این شهرستان خبر داد.

 محمد شادخاطر در گفتگو با خلخالیم اظهار داشت: استقبال مردم از مصرف این میوه در سال‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎های اخیر موجب افزایش سطح محصول و برداشت آن از رویشگاه‌های طبیعی خلخال شده است و بوته‌ها و درختان این میوه وحشی به صورت خودرو در کوهستان‎‎‎‎‎‎ها و مزارع این شهرستان رشد می‎‎‎‎‎کنند که علاوه بر مصرف میوه، می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎توان به کابردهای دیگر آن از جمله استفاده به عنوان دیوار حفاظتی برای جلوگیری از ورود حیوانات وحشی به داخل مزارع اشاره کرد.

وی با اشاره به کاهش 5 تنی برداشت این محصول نسبت به سال گذشته در خلخال، یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در کاهش تولید این محصول در سال جاری را خشکسالی و کم‌آبی ذکر کرد.

وی افزود: تا کنون بیش از 400 گونه گیاه دارویی در مناطق مختلف خلخال شناسایی شده است و با توجه به اینکه این شهرستان به لحاظ وضعیت آب و هوایی شرایط  پرورش گیاهان دارویی را دارد لذا حمایت از متقاضیان کشت این نوع از گیاهان در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی خلخال قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال ادامه داد: با توجه به خواص درمانی این محصول و همچنین افزایش تقاضا برای خرید گیاهان دارویی تلاش می‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود با ارائه مشاوره‌های کارشناسی به مجریان، وسعت زیرکشت گیاهان دارویی و همچنین تولید این نوع محصولات را در سطح شهرستان افزایش بدهیم.

خبرنگار: سیما جلیلی

لینک کوتاه: khalkhalim.com/bf9af

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: