نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای پروژه خط انتقال آب سد نساز واقع در بخش خورش‌رستم خلخال آب این سد خاکی پس از ۱۰ سال انتظار مورد استفاده کشاوزان این منطقه قرار می‌گیرد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا ، سیدغنی نظری روز پنجشنبه در بازدید از پروژه احداث خط انتقال آب سد نساز خلخال افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت استاندار تلاشگر اردبیل عملیات اجرایی لوله‌گذاری خط انتقال و پایاب سد معیشتی روستای نساز شروع شد.

وی اظهارکرد: با تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از طرح خط انتقال و پایاب این سد حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دیم روستای نساز از توابع بخش خورش‌رستم خلخال به زمین‌های آبی تبدیل شده و در حوزه‌های کشاورزی،  گردشگری و آبزی‌پروری این منطقه تحول مهمی  ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه ساخت ساختمان سد ۱۰ سال پیش به پایان رسیده ولی بلحاظ فقدان خط انتقال و پایاب آب این سد عملا مورد استفاده قرار نگرفته است، گفت: سد نساز خلخال اولین سد خاکی منطقه خورش‌رستم است.

او افزود: روستای نساز بخش خورش‌رستم خلخال از روستاهای پرجمعیت با بهره‌برداران کشاورزی کشت دیم است که با پیگیری‌های انجام‌شده از تهران و مرکز استان و اختصاص پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و نیز تخصیص هشت میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی  ، عملیات  اجرایی پایاب سد از هفته گذشته آغاز و موجب خوشحالی بهره‌برداران بخش کشاورزی منطقه شده است.

لینک کوتاه:  khalkhalim.com/c85d7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: