استاندار اردبیل از تخصیص ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه‌های رفع مشکلات ناشی از بحران بارش برف سنگین در خلخال خبر داد.

اکبر بهنامجو جمعه شب در حاشیه بازدید از عملیات برف‌روبی معابر و بازگشایی راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف خلخال به خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار جهت تامین بخشی از هزینه‌های برف‌روبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی و معابر پوشیده از برف خلخال و تامین کرایه ماشین‌آلات سنگین بخش خصوصی تخصیص یافته است.

وی با ابراز رضایت از روند عملیات بازگشایی معابر شهری و راه‌های مسدود شده از برف روستایی این شهرستان اظهارداشت: برغم بارش سنگین برف و کولاک شدید در چهار روز گذشته با مدیریت بسیار خوب بحران هیچ‌ تلفات جانی در منطقه وجود نداشته و خسارات مالی وارده به گلخانه‌ها و بخش‌هایی از زیرساخت‌های شهرستان نیز از محل اعتبارات ملی جبران خواهد شد.

استاندار اردبیل از فعالیت ۸۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری جهت بازگشایی راه‌های روستایی در شهرستان خلخال خبر داد و بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی راهداران در حال حاضر راه ۱۰۰ روستای خلخال بازگشایی و تا ظهر فردا راه مسدود ۳۰ روستای دیگر نیز باز خواهد شد.

 بهنامجو  اظهارداشت: در شهرستان خلخال تنها ۳۲ دستگاه ماشین‌آلات راهداری وجود دارد و برای تسریع در کارها بیش از ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات از شهرستان‌های شمال استان، پروژه‌های راهداری، راه‌آهن و ارگان‌های مختلف برای خدمات‌رسانی به این شهرستان ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یارش برف اخیر  در ۲ دهه گذشته در این شهرستان بی‌سابقه بوده ، گفت: به جهت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خلخال، در مقایسه با استان همسایه مدیریت بحران اردبیل خوب عمل کرده است.

استاندار اردبیل افزود: تمام دستگاه‌های مرتبط چندین روز است شبانه‌روزی جهت بازگشایی راه‌های روستایی تلاش می‌کنند و در کنار آن راه‌های اصلی نیز مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه راه ارتباطی ۱۳۰ روستا از ۱۴۲ روستای این شهرستان بر اثر بازش برف سنگین مسدود شده بود، تشریح کرد: در لحظات اولیه با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط راه‌های تعداد زیادی از این روستاها برف‌روبی شد اما دوباره بسیاری از آنها بر اثر کولاک مسدود شدند ضمن اینکه  تنها ۹ روستای دور افتاده مشکل دارند که این روستاها هم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

بهنامجو  با تاکید بر اینکه ماشین‌آلات مستقر در خلخال تا پایان عبور سامانه بارشی پیش‌بینی شده در منطقه مستقر بوده و به فعالیت خود ادامه خواهند داد، بیان‌کرد: تلاش بر این خواهد بود که در هفته جاری تمامی راه‌های روستایی خلخال بازگشایی شود.

او اظهارکرد: افزایش امکانات اولیه و مواد غذایی از جمله آرد مورد نیاز به روستاهای صعب‌العبور تخصیص داده شده و ذخیره یک ماهه آنها تامین خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در هیچ یک از روستاها قطعی برق و گاز نداریم، افزود: از هزار و ۸۰۰ روستای استان نزدیک ۸۰ روستا قطعی برق داشته که با تلاش مسوولان شرکت توزیع نیروی برق استان این مشکل نیز در اسرع وقت برطرف و برق روستاها مجددا وصل شد.

بهنامجو  از حضور اکیپ‌های امدادی در منطقه خبرداد و گفت: تا به حال گروه امداد و نجات هلال احمر و فوریت‌های پزشکی ۹۱۵ نفر را در مسیرهای مختلف امدادرسانی کرده‌اند که از این تعداد  ۱۵ مورد اورژانسی بوده و افراد با انتقال به بیمارستان نجات یافته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت داخل شهری خلخال از فعالیت ۴۰ دستگاه ماشین‌آلات برفروبی در شهر خبر داد و گفت: در داخل شهر مشکل خاصی که بحران‌زا باشد با تلاش‌های انجام شده وجود ندارد و برخی معابر عمومی نمک‌پاشی شده است.

استاندار اردبیل همچنین از پیگیری و توجه ویژه دکتر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به مشکل برف خلخال خبرداد و افزود: وی پرداخت هزینه کلیه تجهیزات و ماشین‌آلات فعال در این شهرستان را اعلام کرده است.

بهنامجو گفت: برف با تمام مشکلات خود نعمت بزرگ الهی است که در تغذیه آب‌های زیرزمینی، تامین آب‌های پشت سدها و رشد و رونق کشاورزی نقش اساسی دارد. 

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث تونل جاده خلخال - اسالم 

استاندار اردبیل همچنین با اشاره به حادثه‌خیز بودن جاده خلخال - اسالم بویژه گردنه الماس گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه احداث تونل و حذف گردنه پرخطر الماس در این جاده تخصیص یافته است.

به گفته بهنامجو ، احداث تونل در جاده خلخال - اسالم یکی از آرزوهای دیرینه مردم  برای رهایی از برف، یخ و کولاک گردنه صعب‌العبور الماس است و با اجرای پروژه احداث تونل در این مسیر منتهی به استان گیلان علاوه بر حذف گردنه و ۱۳ نقطه پرخطر جاده،  ۱۳ کیلومتر از طول مسیر فعلی خلخال به گیلان  نیز کوتاه‌تر خواهد شد.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: