رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خلخال گفت: 8 تیم آتش نشانی خلخال برای انجام عملیات‌های امدادی مورد نیاز و احتمالی در چهارشنبه پایان سال (چهارشنبه سوری) در حال آماده باش کامل قرار دارند.

به گزارش خلخالیم، محمدرضا بابائی اظهار داشت: براساس تجربه، چهارشنبه‌ پایانی سال توأم با خطرات احتمالی است و در همین راستا برنامه‌هایی با محوریت فرهنگسازی، آموزش و اطلاع‌رسانی انجام شده است.

وی گفت: کودکان و نوجوانان ۶ تا ۱۸ سال از آسیب‌پذیرترین رده‌های سنی هستند  لذا بایستی والدین در این شب مراقب فرزندان خود باشند و همچنین از روشن کردن آتش در کنار پست‌های توزیع برق، مکان‌ها و پارکینگ‌های سربسته، کوچه‌های باریک، کنار خودروهای پارک شده و مجاورت مواد اشتعال‌زا خودداری کنند.

وی بیان کرد: شاید روشن کردن آتش در اختیار افراد باشد اما کنترل و اطفای آن در اختیار آنها نیست و ممکن است منجر به خسارات جبران ناپذیر شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خلخال بیان کرد: نقاط حادثه خیز چهارشنبه سوری در سطح شهر شناسایی شده ولیکن در صورت هرگونه حادثه و اتفاقی ابتدا باید افراد مسن و کودکان را از محل حادثه دور کرده و بلافاصله با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی با ذکر دقیق آدرس تماس بگیرند تا ماموران آتش نشانی در صحنه حاضر شوند.

وی با بیان توصیه‌های ایمنی ویژه مراسم چهارشنبه سوری گفت: چهارشنبه سوری شبی است که می‌توان با رعایت نکاتی ساده و آسان آن را به شبی خاطره‌ساز تبدیل ساخت یا با بی‌تدبیری و عدم کنترل رفتارهای غیر معقول آن را به شبی سیاه و دردآور برای خود و سایرین مبدل ساخت.

بابائی افزود: آلودگی شدید صوتی، استرس و تشنج‌های روحی، خسارات مالی فراوان، نقض حقوق شهروندان و صدمات بی‌شمار جانی و در  برخی از موارد، فوت افراد، رهاورد برگزاری غیر متعارف و غیر اصولی این مراسم است.

وی ادامه داد: از روشن کردن آتش در وسط خیابان و مسیر تردد خودروها جدا بپرهیزید، برای خاموش کردن مایعات قابل اشتعال از آب استفاده نکنیم، از روشن کردن آتش زیر درختان و نزدیک خودروها خودداری کنید، خیابان‌ها را برای عبور خودروهای امدادی مانند آتش نشانی و آمبولانس و... مسدود نکنیم، از پرتاب مواد محترقه جلوی پای عابرین خودداری کنیم و پس از پایان مراسم در نظافت محله با کارگران شهرداری همکاری کنیم.

خبرنگار: سیما جلیلی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/eefa7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 
 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: