رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال گفت: در سال گذشته 30 مورد حادثه ناشی از کار در خلخال رخ داد که این حوادث متأسفانه منجر به فوت 5 کارگر نیز شد.

به گزارش خلخالیم، سلمان ستاری در جلسه‎‎‎‎‎‎‎ای که به مناسبت هفته کار و کارگر در دفتر امام جمعه خلخال برگزار شد، اظهار داشت: بازرسان این اداره در بازدیدهای خود رعایت ایمنی را به کرات مورد تأکید قرار می‎‎‎‎‎‎‎‎دهند اما باز شاهد یک سری بی احتیاطی هستیم که به نوبه خود منجر به حوادث جبران ناپذیری از جمله قطع عضو و فوتی می‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شود.

وی ضمن گلایه از این موضوع که تعهد اشتغال کلیه دستگاه‎‎‎‎‎‎های اجرایی در خلخال صورت نگرفته است، بیان کرد: در سال 1400 دستگاه‎‎‎‎‎‎‎های اجرایی تعهد کرده بودند ۱۵۳۷ نفر اشتغال زایی صورت گیرد ولی اشتغال ۱۰۴۸ نفر تحقق یافت.

ستاری گفت: در راستای رفع موانع اشتغال زایی، در حال حاضر مجوز مشاغل خانگی به جای سه ماه در سه روز صادر می‎‎‎‎‎‎‎شود و درسال گذشته ۲۳۹ فقره مجوز مشاغل خانگی در این شهرستان صادر شده است و ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان تسهیلات کم بهره در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص مشاغل روستایی هم از سال ۹۷ تا آخر ۱۴۰۰ به کارگاه‎‎‎‎‎‎ها، مبلغ ۳۴ میلیارد تومان تسهیلات با اشتغالزایی ۶۱۰ نفر پرداخت شده است.

حجت‎‎‎‎‎‎‎‎‎الله کریم اسدی، امام جمعه خلخال نیز ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار داشت: بایستی وضعیت جامعه کارگری در کشور بویژه شهرستان خلخال بهبود یابد و معیشت و مشکلات کارگران و خانواده‎‎‎‎‎‎‎های ارزشمند آنان مرتفع گردد چرا که همه ما مدیون زحمات این قشر جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه خلخال رتبه برتری در زمینه‎‎‎‎‎‎های عمرانی و فرهنگی و .... دارد، افزود: شهرستان خلخال در مقایسه با سایر شهرستان‎‎‎‎‎‎‎ها از ظرفیت‎‎‎‎‎های مردمی، فرهنگی و...... بیشتری برخوردار است اما متاسفانه از این ظرفیت‎‎‎‎‎ها به خوبی استفاده نشده است.

امام جمعه خلخال خاطرنشان کرد: هر وعده و قولی می‌دهیم باید عملی شود و هیچ مسئولی حق ندارد، قول بیهوده به مردم بدهد.

خبرنگار: محمدعلی کریمی
انتشار: مسعود شیرعلی‌پور

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a70be

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: