اهمّ فعالیت های موسسه خیریه مددکاران خلخال و مشارکت های مردمی در سال 1397

1.       تعداد 20 راس گوسفند قربانی اهدایی خیرین بزرگوار در مناسبت ها بعد از خریداری توسط موسسه و بسته بندی گوشت آن بین نیازمندان و مددجویان توزیع گردید است.

2.       چندین دستگاه تلویزیون، یخچال و سایر لوازم ضروری از قبیل فرش، بخاری، اجاق گاز، شیرآلات و ... منزل به تعداد زیاد اهدایی خیرین به خانواده های مددجو و نیازمند تحویل و مقدار قابل توجهی ظروف آشپزخانه و البسه بین نیازمندان و مددجویان توزیع گردیده است

3.       از محل مشارکت های مردمی و کمک خیرین نوع دوست برای یک خانواده مددجوی کارافتاده و بیمار حاد قلبی با هزینه بالغ بر 25,000,000ریال سرویس بهداشتی احداث و با تجهیز کامل وسایل مورد استفاده قرار گرفت.

4.       با کمک یک خیّر بزرگوار و  موسسه خیریه، برای یک نفر دانشجوی غیر بومی رشته IT و سرپرست خانوار یک دستگاه لپ تاپ تازه با هزینه بالغ بر 15,000,000 ریال با دو سال گارانتی خریداری و در محل دفتر موسسه تحویل گردید.

5.       با انتشار اطلاعیه ای از طرف موسسه جهت تکمیل جهیزیه دختر یک خانواده واقعاً نیازمند در روستا چندین قلم کالای جهیزیه به انتخاب خودشان از یک مغازه در شهر هشتجین با هزینه یک میلیون تومان خریداری و تحویل گردید. و ضمناً چند دست رخت خواب جهت عروس به یک خانواده دیگر تحویل گردید.

6.       در موارد بسیار زیاد از محل مشارکت مردمی موسسه برای مددجویان و نیازمندان بسته غذایی ضروری از قبیل مرغ ، برنج، روغن و ... بعد از بازدید از منزل و بررسی لازم  توسط موسسه خریداری و تحویل گردیده است

7.       با همّت یک خیّر بزرگوار و با هماهنگی موسسه خیریه با نانوایان حاشیه شهر و روستا، هزینه نان مصرفی 6 خانواده عائله مندمددجو ونیازمند که برای تهیه نان روزانه واقعاً با مشکل جدی روبرو بودند به طور مرتب و ماهانه به نانوایان پرداخت می شود.

8.        صندوق های توزیع شده در مغازه های سطح شهر تخلیه و بعد از صدور قبض وجوه جمع آوری شده به حساب موسسه واریز می گردید.

9.       مقدار قابل توجهی وسایل جهیزیه از قبیل ظروف آشپزخانه، چرخ خیاطی و چند دست رخت خواب و ... اهدایی دو خیر بزرگوار، تحویل دختر 2 خانواده نیازمند گردید.

10.   برای یکی از مددجویان زن سرپرست خانوار که فاقد آبگرمکن بود یک دستگاه آبگرمکن دیواری بوتان تازه خریداری و در محل سکونت نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

11.   در عید قربان تعداد 3 رأس گوسفند قربانی اهدایی 3  نفر خیر نیکوکار بعد از خریداری و بسته بندی و  بیش 500 پرس غذای گرم اهدایی مردم نوعدوست بین نیازمندان و مددجویان توزیع شد.

12.   به مناسبت عید فطر با تلاش اعضای محترم هیئت مدیره با استقرار صندوق در مساجد و محل دفتر موسسه و صدور قبض جمعاً بیش از 35,000,000 ریال زکات فطریه جمع آوری گردید و بلافاصله بین مددجویان و نیازمندان توزیع گردید.

13.   در ماه مبارک رمضان طبق سنوات قبل سبد غذایی به عنوان افطاری بیش از 200 بسته مواد غذایی ضروری از قبیل برنج، روغن، مرغ و ... از محل صرفه جویی از یارانه بهزیستی و مشارکت مردمی بعد از بسته بندی بین مددجویان و نیازمندان توزیع گردید.

14.   مبلغ 393,781,500 ریال از بابت خرید لوازم برای نیازمندان از قبیل مواد غذایی، لوازم ضروری منزل، کتب درسی و نوشت افزار دانش آموزان، تعمیرات جزئی محل سکونت و ... هزینه گردیده است.

15.   کمک های غیر نقدی مشارکت مردمی تحویلی به موسسه از قبیل فرش، اجاق گاز، پتو، بخاری گازی، تلویزیون ، لباسشویی و جارو برقی و مقدار قابل توجهی ظروف آشپزخانه، البسه و همچنین برنج، گوشت قربانی، مرغ، و غذای گرم از بابت احسانات، نذورات و مناسبتها، جمعاً به ارزش ریالی بیش از 657,452,000 ریال از نیازمندان توزیع شده است.

16.   کمک های نقدی مبلغ 905,867,413 ریال مشارکت مردمی اعم از صدور قبض و واریز به حساب بانکی موسسه از بابت هزینه احسان فوت بستگان، مناسبت ها، نذورات و صندوق های صدقات توسط خیّرین محتــرم مقیم خلخال و سایر شهرستــان ها جمع آوری شده است.

17.   از تسهیلات بهزیستی برای مددجویان تحت پوشش از بابت کمک هزینه تحصیلی تعداد 32 نفر دانش آموز مبلغ 42,216,000 ریال، 8 فقره کمک هزینه تامین جهیزیه به مبلغ 95,000,000 ریال یک مورد ودیعه مسکن به مبلغ 10,000,000 ریال و کمک هزینه درمان و ضروری به تعداد 72  نفر مددجو مبلغ 138,000,000 ریال که جمعاً مبلغ 285,216,000 ریال  که به حساب آنان واریز گردید.

18.   به تعداد 1396 نفر اعم از خانواده های مددجو و نیازمند خدمات: نقدی، غیرنقدی و خدماتی از طریق موسسه  ارائه گردیده است.

19.   از محل مشارکت های مردمی و کمک خیرین نوع دوست برای یک خانواده مددجوی کارافتاده و بیمار حاد قلبی با هزینه بالغ بر 30,000,000 ریال سرویس بهداشتی و حمام احداث و با تجهیز کامل وسایل مورد استفاده قرار گرفت.

20.   برای دو خانواده مددجو معلول و زن سرپرست خانوار از بابت اقساط مسکن و اجاره ماهانه کمک هزینه پرداخت می گردد.

21.   برای دانش آموزان چندین خانواده نیازمند در بازگشایی مدارس کتب درسی، نوشت افزار، لباس فرم و کیف و کفش تهیه شد.

22.   با تلاش اعضای هیئت محترم مدیره طبق سنوات قبل با استقرار صندوق جمع آوری زکات فطریه در مساجد و محل دفتر موسسه بیش از 35،000،000 ریال فطریه جمع آوری گردیده است.

23.   تعمیرات جزئی محل سکونت برای یک خانواده مددجو از قبیل: حصار کشی دیوار حیاط، لوله کشی آب، سیم کشی برق و ساخت درب آهنی و نصب نرده و غیره توسط موسسه خیریه با هزینه بالغ بر 60,000,000 ریال انجام گرفته است.

24.   کمک در حد وسع موسسه به آزادی چند مورد زندایی از محل مشارکت مردمی با همکاری سایر خیرین بزرگوار انجام گرفت.

25.   به تعداد 476 خانواده مبلغ 381,340,000 ریال در محل دفتر موسسه از بابت هزینه های دارو و درمان و ترخیص بیمار ، تحصیلی, ضروری, مصرف آب برق گاز، و سایر هزینه ها بعد از اخذ مدارک و بررسی لازم نیازمندان پرداخت شده است.

26.   یک نفر خیر بزرگوار از در آخر سال برای شب عید تعداد 10 بسته سبد غذایی بسیار خوب از قبیل برنج، روغن ،عسل، شیرینی و ... و همچنین یک خیر نیکوکار دیگری تعداد 30 عد مرغ گرم برای توزیع در شب عید به موسسه اهدا نمودند.

27.   از طرف یک خیر بزرگوار تعداد 9 بسته سبد غذایی شامل : برنج، روغن، چای، شکلات ، مرغ 2عدد و ...  و مبلغ 23,400,000 ریال در تعداد 9 پاکت هر کدام حاوی مبلغ 2,600,000 ریال به همراه سبد غذایی برای توزیع در شب عید بین خانواده های نیازمند به موسسه اهدا گردید.

28.   مبلغ 55,000,000 ریال واریزی یک خیر بزرگوار اهل خلخال ساکن کرج طبق سنوات قبل برای خرید مایحتاج شب عید، سبد غذایی شامل: برنج، روغن، مرغ، گوشت، قند، شکر و ... به تعداد 25 مورد خریداری و بعد از بسته بندی به فراد نیازمند عائله مند که اصلاً سبد غذایی دولت شامل آن ها نشده بود در محل سکونت آنان تحویل گردید.

بیش از 3000 پرس غذای گرم اهدایی احسانات خیرین نیکوکار در محل دفتر موسسه و محل سکونت نیازمندان توزیع و تحویل گردید.

معرفی موسسه : موسسه خیریه مددکاران خلخال

لینک کوتاه: khalkhalim.com/da2b3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

برچسب ها: