اهمّ فعالیت های موسسه خیریه مددکاران خلخال و مشارکت های مردمی در سال 1396

باتشکر و سپاس فراوان از انسان های نوعدوست و نیکوکار که از اقصی نقاط میهن عزیزمان با کمک های بی شائبه همیشه در صدد رفع نیازهای مستمندان آبرومند و واقعی هستند

اهمّ فعالیت های موسسه خیریه مددکاران خلخال و مشارکت های مردمی در سال 96

1- به مناسبت های مختلف سال به ویژه در ماه مبارک رمضان به عنوان افطاری، بسته های غذایی از قبیل مرغ، برنج، روغن و سایر مایحتاج ضروری در موارد بسیار متعدد اهدایی خیّرین بزرگوار و از محل صرفه جویی یارانه بهزیستی خریداری و بین مددجویان و نیازمندان توزیع گردید است.

2- با معرفی یکی از اعضای هیئت امنا مشکل مالی یک جوان که به خاطر آن، روانه زندان بود، بعد از بررسی های لازم بدهی فرد مورد نظر تسویه شد و ضمناً ایشان جهت حل مشکلات دیگرش، به یک فرد خیّر معرفی گردید.

3- برای دو خانواده مددجوی بیمار اعصاب و روان جهت هزینه های لوله کشی آب و فاضلاب و تهیه یک دست دندان مصنوعی برای همسر یک مددجوی دیگر بیش از مبلغ 30,000,000 ریال هزینه گردیده است.

4- هزینه مصرفی برای تعداد زیادی خانواده مددجو و نیازمند که انشعاب گاز و برق آنان قطع و یا در آستانه قطع قرار داشت با هماهنگی اداره محترم گاز پرداخت گردید.

5- سرپرست یک خانواده با 6 سر عائله که در اواخر سال گذشته بر اثر تصادف مهره کمرش شکسته بود که واقعاً از نظر ادامه درمان و امرار معاش شدیداً در مضیقه قرار گرفته بود، بعد از بررسی لازم در حد توان در موارد یاد شده و مقدمات ازدواج دخترش اقدامات لازم انجام گرفت و تا بهبودی کامل تحت حمایت می باشد.

6- در موارد بسیار زیادی هزینه های درمانی و ترخیص بیمار از بیمارستان از قبیل بیماران ام. اس و اعصاب و روان و دیابت و غیره به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.

7- تعمیرات جزئی از قبیل دیوارکشی حیاط، ایزوگام و سیمانکاری محل سکونت، خرید و نصب درب و پنجره و لوله کشی فاضلاب برای چندین خانوار مددجو و نیازمند انجام گرفته است.

8- مقادیر قابل توجهی در چندین فقره غذای گرم، البسه،بیش از 200جفت کفش و ده ها رأس گوسفند قربانی بعد از بسته بندی بین مددجویان و نیازمندان توزیع شده است.

9- به مناسبت عید فطر با تلاش اعضای محترم هیئت مدیره با استقرار صندوق در مساجد و محل دفتر موسسه و صدور قبض جمعاً بیش از 40,000,000 ریال زکات فطریه جمع آوری گردید و بلافاصله بین مددجویان و نیازمندان توزیع گردید.

10- با همت یک خیر بزرگوار از تهران و موسسه خیریه در یک روستا هزینه لوله کشی گاز یک خانواده نیازمند که یکسال بود به لحاظ نداشتن توانایی پرداخت هزینه نتوانسته بود انشعاب اخذ نماید کلیه هزینه های آن بالغ بر 15,000,000 ریال پرداخت و بعد از اخذ انشعاب با هماهنگی اداره گاز مورد استفاده قرار گرفت.

11- یک خانم زن سرپرست خانوار که به علت بدهی بانکی به زندان افتاده بود اعضای هیئت مدیره ضمن تلاش برای جذب مشارکت مردمی، و مبلغ یک میلیون تومان نیز از طرف موسسه جهت آزادی ایشان پرداخت گردید.

12- در چند مورد هزینه های تعمیر لوازم خانگی یخچال، بخاری و کمک به تکمیل جهیزیه به خانواده های مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

13- برای تعداد زیادی از فرزندان نیازمندان و مددجویان لباس فرم مدرسه، نوشت افزار و کتب درسی با هماهنگی کتابفروشی ها تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

14- با همّت یک خیّر بزرگوار و با هماهنگی موسسه خیریه با نانوایان حاشیه شهر و روستا، هزینه نان مصرفی 6 خانواده عائله مند مددجو ونیازمند که برای تهیه نان روزانه واقعاً با مشکل جدی روبرو بودند به طور مرتب و ماهانه به نانوایان پرداخت می شود.

15- از محل صرفه جویی یارانه موسسه مبلغ 50,000,000ریال (پنج میلیون تومان) برای کمک به آسیب دیدگان زلزله استان کرمانشاه طی فیش 003882-24/8/96 به حساب شماره 99999 جمعیت هلال احمر واریز گردید.

16- توسط یک خیّر بزرگوار اهل خلخال و ساکن کرج تعداد 5 دستگاه بخاری گازی خریداری و بعد از بررسی لازم تحویل 5 خانواده مددجو و نیازمند قرار گرفت.

17- یک زن بد سرپرست نیازمند با 3 فرزند خردسال معرفی شده از واحد مداخله در بحران شهرستان در یکی از روستاهای دورافتاده که محل سکونت بسیار اسفناک داشت بعد از بازدید و تعیین محل سکونت مناسب، محل مورد نظر بعد از لوله کشی گاز وسایلی از قبیل: یخچال، اجاق گاز، بخاری، رختخواب، مواد غذایی، پوشاک و کفش، هزینه زایمان بیمارستان و ... و ضمناً موارد یاد شده در محل سکونت تحویل گردید.

18- برای دو خانواده در یکی از روستا ها یک دستگاه یخچال و دو دستگاه تلویزیون با دیجیتال و مواد غذایی خریداری و تحویل گردید و ضمناً به علت بدهی مبلغ 2,600,000 ریال سند محل سکونت بیش از 10سال در گرو فروشنده مصالح ساختمانی قرار داشت به همّت یک از اعضای هیئت امنا بدهی ایشان پرداخت و سند خانه تحویل صاحب آن گردید.

19- در یکی از روستا ها برای یک زن سرپرست خانوار که با دختر مطلقه اش با یک فرزند خردسال، حمام و سرویس بهداشتی احداث و برای یک مددجوی دیگر مبتلا به اعصاب و روان جهت تعمیرات اساسی محل سکونت جمعاً با هزینه بالغ بر 38,0000,000 ریال انجام گرفت.

20- توسط دو خیّر بزرگوار مبلغ 70,0000,000 ریال برای تهیه سبد غذایی از قبیل برنج، مرغ،گوشت،روغن، و سایر لوازم ضروری شب عید جهت استفاده نیازمندان به حساب مشارکت مردمی موسسه واریز نموده بود که قبل از عید خریداری و توزیع گردید.

21- کمک های غیر نقدی مشارکت مردمی تحویلی به موسسه از قبیل فرش، اجاق گاز، پتو، بخاری گازی، تلویزیون ، لباسشویی و جارو برقی و مقدار قابل توجهی ظروف آشپزخانه، البسه و همچنین برنج، گوشت قربانی، مرغ، و غذای گرم از بابت احسانات، نذورات و مناسبتها، جمعاً به ارزش ریالی 475,720,000ریال که کلاً بین 1175 نفر از نیازمندان توزیع شده است.

22- از تسهیلات بهزیستی مبلغ111,826,000 ریال به عنوان کمک موردی هزینه های،ضروری، دانش آموزی و جهیزیه و کمک بلاعوض مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

23- کمک های نقدی مبلغ 637,569,950 ریال مشارکت مردمی از بابت هزینه احسان فوت بستگان، مناسبت ها، نذورات و صندوق های صدقات توسط خیّرین محترم مقیم خلخال و سایر شهرستان ها جمع آوری شده است.

24- به تعداد 544 نفر نیازمند و مددجو کمک های نقدی به مبلغ 396,732,000 ریال جهت مداوای بیماران، هزینه های ضروری و تحصیلی و ..... بعد از بازدید و بررسی مشکلات مراجعین از محل مشارکت های مردمی در محل دفتر موسسه پرداخت شده است.

معرفی موسسه : موسسه خیریه مددکاران خلخال

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f78c3

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

برچسب ها: