اهمّ فعالیت های موسسه خیریه مددکاران خلخال و مشارکت های مردمی در شش ماهه دوم سال 1395

به نام خدا

1- با همّت یک خیّر بزرگوار و با هماهنگی موسسه خیریه با نانوایان حاشیه شهر و روستا، هزینه نان مصرفی حدود 10 خانواده عائله مند که برای تهیه نان روزانه واقعاً با مشکل جدی روبرو بودند به طور مرتب و ماهانه به نانوایان پرداخت می شود.

2- قبوض مصرفی گاز، آب و برق چندین خانواده نیازمندکه بعضاً با بیش از یکسال معوقه و هزینه گاز مصرفی چند خانواده نیز به صورت مستمر از محل مشارکت های مردمی پرداخت گردیده است.

3- برای یک خانواده زن سرپرست با دو فرزند خردسال که سرویس های بهداشتی غیر قابل استفاده داشت تعمیرات اساسی و همچنین رنگ کاری محل سکونت مددجو انجام و تحویل گردید.

4- برای دختران چندخانواده نیازمندی که تازه تشکیل زندگی داده اند که جهیزیه شان ناقص بود یخچال،فرش و سایر لوازم خریداری و تحویل گردید.

5- برای یک خانواده زن سرپرست با دو فرزند خردسال که سرویس های بهداشتی غیر قابل استفاده داشت تعمیرات اساسی و همچنین رنگ کاری محل سکونت مددجو انجام و تحویل گردید.

6- به تعداد 247 نفر نیازمند و مددجو کمک های نقدی به مبلغ 178,150,000 ریال جهت مداوای بیماران، هزینه های ضروری و تحصیلی از محل مشارکت های مردمی در محل دفتر موسسه پرداخت شده است.

7- تعداد 5 رأس گوسفند قربانی، اهدایی از طریق اهالی خیّر و مساجد شهر و بیش از 300کیلو برنج، مرغ از بابت احسانات و مناسبت ها، مقدار قابل توجهی البسه و کفش اهدایی از طریق اهالی خیّر بعد از بسته بندی بین نیازمندان توزیع شده است.

8- با هماهنگی موسسه مقدار قابل توجهی بسته غذایی توسط افراد خیّر به تعدادی از مددجویان و نیازمندان در محل سکونتشان تحویل گردیده است.

9- برای چندین خانواده نیازمند وسایل خانگی از قبیل (کابینت آشپزخانه ، آبگرمکن، لباسشوئی 3 دستگاه، فرش 2 تخته و مقداری موکت) از محل مشارکت مردمی خریداری و تحویل گردید.

10- تعداد 380 بسته مواد غذایی طبق سنوات قبل از محل صرفه جویی یارانه بهزیستی و مشارکت مردمی از قبیل: 10 کیلو برنج، 2 کیلو روغن و مرغ در ماه مبارک رمضان بین نیازمندان و مددجویان توزیع گردید.

11- تمام صندوق های توزیع شده در سطح شهر به طور مرتب تخلیه و بعد از صدور قبض صندوق، وجوه حاصل از آن به حساب مشارکت های مردمی واریز گردیده است.

12- برای محل سکونت یک خانواده زن سرپرست، کارهای لوله کشی آب سرد و گرم با تمام وسایل و شیر آلات انجام و یک دستگاه آبگرمکن نیز از محل مشارکتهای مردمی نصب و تحویل گردید.

13- برای یک مددجوی بیمار ام . اس که تازه خانه درست کرده بود ایزوگام به طور کامل انجام گرفت و همچنین چند عدد درب و سایر لوازم لوله کشی تحویل گردید و ضمناً از محل کمک های موردی ساخت مسکن بهزیستی به ایشان نیز مبلغ 80,000,000 ریال (هشت میلیون تومان) بلاعوض پرداخت شد.

14- کلیه ی امورات پرونده 250 خانواده مددجویی ارجاعی از اداره بهزیستی، از قبیل: بازدید از محل سکونت, بررسی مشکلات و رفع آن در حد امکان، کارهای اداری، تحصیل فرزندان، بیماری، تعمیرات جزئی مسکن، احداث سرویس های بهداشتی، خرید لوازم زندگی، پرداخت معوقه های گاز و برق و ... انجام گرفته است.

15- در موارد زیاد مواد غذایی ضروری برای خانواده های نیازمند و مددجو به ویژه در فصل زمستان، از قبیل برنج، مرغ، روغن و ... تهیه و در محل سکونت تحویل گردیده است.

16- از اوایل مهر هزینه های دانش آموزی از قبیل بیمه، نوشت افزار، کتب تحصیلی از طریق کتابفروشی، مانتو و شلوار ، کیف وکفش پوشاک و ایاب و ذهاب چند نفر دانش آموز روستایی تهیه و تحویل گردیده است.

17- کمک های نقدی مبلغ 318,356,000 ریال مشارکت مردمی از بابت هزینه احسان فوت بستگان، مناسبت ها، نذورات و صندوق های صدقات توسط خیّرین محترم مقیم خلخال و سایر شهرستان ها جمع آوری شده است.

18- با هماهنگی جمعی از خیرین معوقه وام یک فرد نیازمند که واقعاً با مشکل روبرو بود پرداخت به روز رسانی گردید و نیز در چندین مورد برای آزادی زندانی، بدهی و ... . افراد نیازمند کمک های موردی مناسبی جهت حل مشکلاتشان پرداخت شد.

19- لوازم زندگی از قبیل یخچال، لباسشوئی، آبگرمکن و ... برای خانواده های نیازمند مبلغ 139,092,690 ریال خریداری و در محل سکونت تحویل شده است.

20- هزینه های ایاب و ذهاب، دارو و درمان و بستری و ترخیص بیماران روانی ،ام اس که سرپرست خانوار در بیمارستان های اردبیل و تبریز و همچنین چند کودک که بیماری حاد دارند در شهرستان های رشت و تبریز و تهران و چند بیمار سرطانی و ناشناخته در اردبیل و تهران به طور مستمر و در حد توان موسسه پرداخت گردیده است.

21- کمک های غیر نقدی مشارکت مردمی تحویلی به موسسه از قبیل فرش، اجاق گاز، پتو، بخاری گازی، تلویزیون ، لباسشویی و جارو برقی و مقدار قابل توجهی ظروف آشپزخانه، البسه و همچنین برنج، گوشت قربانی، مرغ، و غذای گرم از بابت احسانات، نذورات و مناسبتها، جمعاً به ارزش ریالی 273,720,000ریال که کلاً بین نیازمندان توزیع شده است.

22- از تسهیلات بهزیستی مبلغ 125,993,000 ریال به عنوان کمک موردی هزینه های،ضروری، دانش آموزی و جهیزیه و کمک بلاعوض مسکن به مددجویان پرداخت شده است.

23- با همت یک خیّر بزرگوار و موسسه خیریه برای شب عید سبد غذایی( برنج، مرغ، روغن، گوشت، شیرینی و ... ) برای حدود 100 خانوارده نیازمند تهیه و توزیع گردید.

معرفی موسسه : موسسه خیریه مددکاران خلخال

لینک کوتاه: khalkhalim.com/c15eb

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

برچسب ها: