اهم فعالیت های موسسه خیریه مددکاران خلخال و مشارکت های مردمی در سال 1393

به نام خدا

اهمّ فعالیت های موسسه خیریه مددکاران خلخال و مشارکت های مردمی در سال 93

امام حسین (ع): نیازهای مردم که پیش شما عرضه می شوند نعمت های خداوند هستند.

 

با تشکر و سپاس فراوان از انسان های نوعدوست و نیکوکار که از اقصی نقاط میهن عزیزمان با کمک های بی شائبه همیشه در صدد رفع نیازهای مستمندان آبرومند و واقعی هستند

اهم فعالیت ها:

1- برای دختران 3 خانواده نیازمندی که تازه تشکیل زندگی داده اند توسط یک زوج خیّر اهل و ساکن کرج و موسسه خیریه مددکاران، جهیزیه خریداری و تحویل گردید.

2-    برای 8 خانواده نیازمند وسایل خانگی از قبیل (بخاری گازی، یخچال، لباسشوئی و آبگرمکن) خریداری و تحویل گردید..

3-  برای یک خانواده نیازمند در حاشیه شهر که سرپرست آن بیمار روانی است، کلیه کارهای انشعاب آب و فاضلاب، لوله کشی آب سرد و گرم انجام و یک دستگاه آبگرمکن و وسایل لازم آشپزخانه خریداری و نصب گردید.

4-  برای یک خانواده نیازمند و عائله مند که سرپرست آن بیمار است، کارهای لوله کشی آب سرد و گرم و خرید آبگرمکن و سایر لوازم ضروری تهیه و انجام شد.

5-  محل سکونت یک زن بی سرپرست در حاشیه شهر به لحاظ ورود حیوانات وحشی بیابان و حشرات خطرناک، اصلاً ایمن نبود، کارهایی از قبیل حصار کشی محوطه، نجاری، گچ کاری و لوله کشی آب و خرید آبگرمکن انجام گردید.

6-  برای یک دختر یتیم 9ساله بیمار( قلبش سوراخ بوده و همچنین داشتن مشکل ریه) که مادرش چند ماه پیش به دلیل بیماری دیابت و  بد سرپرستی فوت نموده امکانات رفاهی از قبیل لوه کشی آّب و گاز، خرید آبگرمکن و سایر وسایل ضروری برای آشپزخانه و ... فراهم گردید.

7-  هزینه های ایاب و ذهاب، دارو و درمان و بستری برای چندمین بار 2 بیمار روانی سرپرست خانوار در بیمارستان های اردبیل و تبریز و همچنین چند کودک که بیماری حاد دارند در شهرستان های رشت و تبریز به طور مستمر پرداخت گردیده است.

8- قبوض مصرفی گاز ، آب و برق 4 خانواده نیازمند که بیش از یک سال معوقه داشت پرداخت گردیده است.

9- برای خانواده های نیازمند و مددجو، مبلغ 71,874,500 ریال جهت خرید لوازم هزینه گردیده است.

10- کمک های نقدی به مبل 214,175,000 ریال جهت مداوای بیماران، هزینه های ضروری و تحصیلی به 341 نفر نیازمند در محل موسسه به صورت نقدی پرداخت شده است.

11- یک نفر از مددجویان با 4سر عائله که مبتلا به بیماری روانی حاد می باشد و یارانه دریافتی را نیز یکجا جهت پرداخت اقساط 15 ساله مسکن مهر واریز می کرد، توسطه موسسه خیریه موضوع با چند نفر خیّر در میان گذاشته شد و مقرر گردید اقساط ایشان با هماهنگی موسسه پرداخت گردد.

12- کلیه ی امورات پرونده 280 خانواده مددجویی ارجاعی از اداره بهزیستی، از قبیل: بازدید از محل سکونت, بررسی مشکلات و رفع آن در حد امکان، کارهای اداری، تحصیل فرزندان، بیماری، تعمیرات جزئی مسکن و ... انجام گرفته است.

13- هزینه دندانپزشکی فرزند دانشجوی یکی از مددجویان بی سرپرست و بیمار روانی بالغ بر سه میلیون تومان که سال ها از این بابت در رنج بود توسط یک زوج خیّر اهل و ساکن شهرستان کرج و موسسه خیریه مددکاران پرداخت گردید..

14- ایزوگام محل سکونت یک مددجو  توسط یک خیّر اهل خلخال و موسسه با هزینه بالغ بر 10,000,000 ریال انجام گردید.

15- از تسهیلات بهزیستی مبلغ  438,665,000 ریال به عنوان کمک موردی، هزینه دانشجویی و کمک هزینه جهیزیه به مددجویان تحت پوشش موسسه پرداخت شده است.

16-به دو خواهر یتیم و بی کس اهل روستا که به تازگی ازدواج کرده بودند و جهیزیه شان ناقص بود مقدار قابل توجهی وسایل جهیزیه از محل مشارکت های مردمی موسسه خریداری و تحویل گردید..

17-با شرکت اعضای محترم هیئت مدیره در جمع آوری زکات فطریه در مساجد، مبلغ 30,000,000 ریال وجوه حاصل از صنادیق زکات فطریه به حساب نیازمندان واریز گردید.

18ـ 3 نفر خیّر بزرگوار به طور مستمر برای افراد نیازمند که از طرف موسسه معرفی شده اند مبالغی را ماهانه به حساب آنان واریز می نمایند.

*ضمناً جذب کمک های نقدی مبلغ 174,000,000ریال از بابت هزینه احسان فوت بستگان، مناسبت ها، نذورات و صندوق های صدقات، توسط خیرین محترم مقیم خلخال و سایر شهرستانها و کمک های غیر نقدی از قبیل فرش، اجاق گاز، پتو، بخاری گازی، تلویزیون ، لباسشویی و جارو برقی و مقدار قابل توجهی ظروف آشپزخانه، البسه و همچنین برنج، گوشت قربانی، مرغ، و غذای گرم از بابت احسانات، نذورات و مناسبتها، جمعاً به ارزش ریالی 189,277,000ریال که کلاً بین نیازمندان توزیع شده است.

* نیاز مندی های موسسه: کمک های نقدی برای هزینه های ضروری، برای احداث سرویس بهداشتی، حمام، لوله کشی آّب، گاز، بیماری، تحصیل و ... و کمک های غیرنقدی شامل آبگرمکن، وسایل خانگی جهت تهیه جهیزیه دختران و مصارف منزل، مواد غذایی و ... می باشد.

معرفی موسسه : موسسه خیریه مددکاران خلخال

لینک کوتاه: khalkhalim.com/dd6d7

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

برچسب ها: