در خبرها خواندیم که از طرف اداره کل گردشگری استان مبلغ ۵ میلیارد تومان جهت زیرساخت‌های گردشگری خلخال تخصیص یافت. این خبر از این جهت که اعتباری برای برخی امور در خلخال اختصاص یافته است جای خوشحالی دارد، با این حال این سئوال را در ذهن شهروندان ایجاد می‌کند که منظور از زیرساخت‌های گردشگری چه ها هستند؟

تحریریه خلخالیم / زیرساخت ها شامل موارد متعددی از جمله راه های ایمن، تابلوهای اعلان مسیر، وجود اماکن اقامتی و ... هستند؛ اما در این بین یکی از اصلی ترین و مهم ترین زیرساخت‌های گردشگری که همواره مورد غفلت مسئولین استانی و شهرستان خلخال واقع شده است، وجود سرویس‌های بهداشتی مرتب، بهداشتی! و کافی شامل توالت، دستشویی و فضاهایی برای ارائه خدمات به خانواده‌هایی که نوزادان پوشاکی دارند، بوده و وجود چنین فضاهایی برای منطقه ما به شدت احساس می‌شود. این مورد در تمامی شهرها و استان‌های مهمان پذیر به خوبی جا افتاده و هر شخصی در بدو ورود به شهر مقصد، میتواند طبق نقشه راهنمای شهر به نزدیکترین سرویس بهداشتی عمومی دسترسی داشته باشد.

اگر انتظار داریم شهرمان بعنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری مطرح شود، ناگزیر هستیم یک سری اصول اولیه را قبول کنیم. شاید به زبان آوردن کلمه توالت و سرویس بهداشتی برای برخی مسئولین و شهروندان جالب نباشد ولی اگر شهر ما فاقد همین امکانات اولیه باشد، مسافران و گردشگران ما مجبور هستند فضای شهری، پارکها، حاشیه‌های خلوت شهر و طبیعت منطقه را برای رفع نیازهای خود انتخاب کنند و در این حالت شاهد وضعیت بسیار نامناسبی برای محیط زندگی خود خواهیم بود. اتفاقی که در حال افتادن است و اگر در تامین اینگونه زیرساختهای گردشگری تاخیر کنیم، به مرور شهر ما از زمره اهداف گردشگر پذیر خارج شده و فرصت ‌های اقتصادی زیادی از دست خواهد رفت.

نمی گوییم در شهر ما سرویس بهداشتی نیست، موجود هست، طی سالهای اخیر سرویس پارک ارم و ترمینال هم توسط شهرداری بازسازی شد، ولی کافی نیست و برخی سرویس‌های موجود هم اکثر مواقع وضعیت و ظاهر بهداشتی مناسبی ندارند. به نظر می رسد لازم باشد در این زمینه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و سازمان‌های بالادستی، در زمینه تامین اعتبارات و تخصیص بودجه کافی، شهرداری خلخال را یاری کنند. از شورای اسلامی شهر نیز درخواست داریم تامین اعتبارات کافی جهت احداث سرویس‌های بهداشتی مکفی و مناسب را جزو اولویت های خود قرار دهند.

این مطلب در راستای تماس تلفنی یکی از مسافران و گردشگران و گلایه ایشان از نبودن سرویس بهداشتی کافی و مناسب در خود شهر خلخال و اماکن گردشگری اطراف شهر، نگارش شده است و امیدواریم با توسعه همه جانبه زیرساخت‌های گردشگری منطقه، شاهد اینگونه گلایه ها و تبعات منفی آن نباشیم.

شهروندان گرامی، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه مطرح فرمائید.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/a0740

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: