رییس اداره صنعت ،معدن و تجارت خلخال گفت: سرانه آرد تخصیصی از مرکز استان اردبیل به این شهرستان پایین‌تر از میانگین سرانه آرد مصرفی مردم استان است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا سیدناصر میرمرسلی روز سه‌شنبه در جریان بازدید فرماندار خلخال از نخستین نانوایی تمام اتوماتیک خلخال افزود: ۱۶۲ واحد نانوایی دولتی و آزادپز در این شهرستان در تولید و تامین نان مصرفی و مورد نیاز مردم فعالیت دارند که از این تعداد ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی و سهمیه‌پز بوده و از آرد تمام یارانه‌ای بهره‌مند هستند.

وی بیان‌کرد: از مجموع ۱۱۱ واحد نانوایی دولتی خلخال ۷۲ واحد بربری‌پز و ۳۹ واحد لواش‌پز هستند و سایر انواع نان از جمله سنگک و تافتون تنها از طریق نانوایی‌های آزادپز پخت و تامین می‌شود.

او با اشاره به راه اندازی نخستین نانوایی تمام اتوماتیک خلخال افزود: برای راه‌اندازی این نانوایی سنگک‌پز ، بخش خصوصی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

میرمرسلی گفت: این نانوایی با استفاده از ماشین‌آلات پیشرفته در صنعت پخت نان توانایی تولید ۱۴۰ عدد نان سنگک از یک عدل آرد ۴۰ کیلویی را داشته و این در حالی است که در نانوایی‌های سنتی و دستی حداکثر نان تولید شده از یک عدل آرد با همان وزن چانه به ۹۰ عدد می‌رسد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۹ واحد نانوایی سنگکی در خلخال در پخت این نوع نان فعالیت دارند، افزود: ۶ واحد سنگکی بصورت سنتی و با استفاده از کوره ۲ واحد نیمه‌ماشینی و یک واحد جدید راه‌اندازی شده نیز تمام اتوماتیک در تولید این نوع نان فعالیت می‌کنند.

وی افزایش کیفیت پخت ،یکنواختی نان تولید شده ،رعایت مسائل بهداشتی در همه جوانب کار، ،کاهش هزینه‌های تولید ،کاهش زمان پخت نان ، حذف صف مشتریان و حذف هرگونه دورریز آرد و نان با توجه به تکنولوژی بکار رفته در تجهیزات نانوایی تمام‌ماشینی را از مزایای آن نسبت به انوع سنتی و نیمه‌ماشینی ذکر کرد.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این بازدید با تاکید بر لزوم افزایش کیفیت نان پخت شده در نانوایی‌ها از انتخاب یک واحد نانوایی بربری‌پز سنتی و کوره‌ای به عنوان نانوایی ماندگار در خلخال خبر داد.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: