رئیس اداره جهاد کشاورزی خلخال گفت: استخر سجن اولین سد معیشتی بخش شاهرود بوده که در سال ۸۹ مطالعات آن در اطراف شهر کلور آغاز شده و به علت نبود اعتبارات تاکنون نیمه تمام مانده که برای تکمیل آن نیازمند ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده و به غیر از سد سجن، سد معیشتی درو نیز در این بخش از مهم‌ترین پروژه‌های جهاد کشاورزی است.

به گزارش خلخالیم به نقل از سایت شهر خوان بهبود علیزاده اظهار کرد: پس از یک دهه تعطیلی، اعتبارات لازم برای اتمام مطالعات و شروع فاز اجرایی احداث سدهای معیشتی در خلخال، طی سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان اردبیل اختصاص داده شد.

وی افزود: کمبود اعتبارات مانع اصلی اتمام مطالعات و ساخت این سدها در روستاهای شهرستان خلخال بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خلخال ادامه داد: استخر سجن اولین سد معیشتی بخش شاهرود بوده که در سال ۸۹ مطالعات آن در اطراف شهر کلور آغاز شده و به علت نبود اعتبارات تاکنون نیمه تمام مانده که برای تکمیل آن نیازمند ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده و به غیر از سد سجن، سد معیشتی درو نیز در این بخش  از مهم‌ترین پروژه‌های جهاد کشاورزی است.

علیزاده با اشاره به سد معیشتی بلیل در روستای بلیل بخش مرکزی با ظرفیت ۱۲۰ هزار متر مکعب بیان کرد: مطالعات این سد معیشتی در سال ۹۲ آغاز و هدف آن ایجاد یک بستر ذخیره آبی برای آبیاری بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب اهالی روستای بلیل بوده که از مطالبات اصلی اهالی این روستا است و ساخت آن در اولویت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین استخر معیشتی روستای طولش و گورانسراب و بفراجرد نیز نیازمند تکمیل مطالعات برای بهره‌برداری کشاورزان در این روستاها است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به تأثیر وجود سدهای معیشتی در عرصه‌های کشاورزی، باغی و زراعی گفت: یکی از طرح‌های موفق در عرصه کشاورزی جنوب استان اردبیل، وجود سد قره‌قشلاق با پایاب بیش از ۲۰۰ هکتار است که موجب توسعه کشاورزی و زراعت و تولید محصولات جالیزی شده که عامل تأثیرگذاری در تحول منطقه بوده است.

 

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f651f

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: