بارش برف در دومین روز متوالی در خلخال از صبح روز یکشنبه شدت گرفته و علاوه بر تعطیل شدن مدارس ، موجب کندی تردد در معابر عمومی این شهر و راه‌های ارتباطی بین شهری و روستایی این شهرستان شد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در این رابطه گفت: بارش برف همراه با کولاک در راه‌های ارتباطی این شهرستان بویژه گردنه الماس واقع در جاده خلخال - اسالم و همچنین خلخال - فیروزآباد شدت بیشتری گرفته و موجب کندی تردد وسایط نقلیه موتوری در این راه‌های ارتباطی شهرستان شده است.

معروف خسروی با بیان اینکه ارتفاع برف در گردنه الماس و برخی از گردنه‌های برف‌گیر منطقه از ۲۰ سانتیمتر گذشته، اظهارداشت: با تلاش شبانه‌روزی راهداران این اداره راه‌های پوشیده از برف منطقه برف‌روبی ، بازگشایی و نمک‌پاشی شده و در زمان حاضر غیر از جاده مسدود شده از برف خلخال - پونل در استان گیلان سایر راه‌های بین شهری و روستایی منطقه باز بوده و رفت و آمد خودروها جریان دارد.

سرهنگ علیرضا صحبتی ،فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم نیز از افزایش شدت بارش برف در راه‌های ارتباطی جنوب استان اردبیل خبر داد و افزود: با توجه به ادامه بارش برف و همراه با کولاک در بیشتر راه‌های ارتباطی این منطقه همراه داشتن زنجیرچرخ و سایر لوازم گرمازای زمستانی هنگام تردد از این محورها به همه رانندگان توصیه می‌شود.

او اظهارداشت: به علت بارش برف سنگین ،کولاک شدید ، محدودیت دید ناشی از کولاک و یخبندان سطح جاده در گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم عبور از این گردنه سخت و صعب‌العبور تنها به کمک استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر بوده و ماموران مستقر در این جاده از حرکت خودروهای فاقد زنجیرچرخ به سمت گردنه الماس جلوگیری خواهند کرد.

فرامرز فرض‌الله‌پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز از بارش ۱۰ سانتی‌متر برف در این شهر خبر داد و گفت: دمای هوای صبح امروز این شهر به ۳ درجه زیر صفر رسید که در مقایسه با حداقل دمای هوای روز قبل ۳ درجه افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سامانه جدید بارشی از بعد از ظهر روز گذشته بارش برف در شهر خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده و ادامه دارد، افزود: فعالیت این سامانه تا پایان امروز با شدت بیشتری در این منطقه ادامه خواهد داشت.

بارش برف در خلخال موجب تعطیلی مدارس پیش‌دبستانی و ابتدایی این منطقه در هر ۲ نوبت صبح و بعد ازظهر شده و رانندگان عبوری در معابر شهری را وادار به استفاده از زنجیرچرخ در سطح پوشیده از برف و یخ‌زده معابر کرد.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: