سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: با خیز کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این ویروس در خلخال وضعیت این شهرستان برای نخستین بار نارنجی شد.

به گزارش خلخالیم دکتر سجاد رحیمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با افزایش سطح فعالیت‌های اجتماعی همراه با بی‌توجهی مردم به رعایت موارد پیشگیرانه آمار مبتلایان به این ویروس در خلخال بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی تشریح کرد: در صورت ادامه این روند افزایش آمار کرونایی‌های بستری از ۱.۱ به ۳ نفر در روز تبدیل به وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.
وی گفت: با توجه به امکانات محدود ظرفیت بیمارستان در صورت افزایش بیماران کرونایی امکان بستری تمامی بیماران در بیمارستان میسر نبوده و مردم با مشکل مواجه خواهند شد.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی خلخال همچنین با اشاره به اینکه بیمارستان این شهر مجهز به ۶ دستگاه ونتیلاتور تنفس مصنوعی است، اظهارداشت: ۶ بیمار کرونایی در این مرکز درمانی بستری هستند و در صورت افزایش آمار به هفت نفر بستری دیگر امکان تهیه و تامین دستگاه اضافی برای مداوای بستری جدید کرونایی وجود نخواهد داشت.

او افزود: مردم باید موارد و اقدامات پیشگیرانه را رعایت کرده و از برگزاری و حضور در محافل عروسی و ختم و جشن‌های تولد پرهیز کرده و از ماسک استفاده کنند.

وی گفت: در کنار افزایش اقدامات پیشگیرانه ، ضدعفونی و گندزدایی معابر عمومی و واحدهای صنفی و مکان‌های عمومی پرتردد این شهر و تعدادی از روستاهای مجاور اجرا شد.

 لینک کوتاه : khalkhalim.com /faa3b

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: