استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر ۲ پیست اسکی در دامنه سبلان و یک پیست در منطقه خلخال توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا اکبر بهنامجو روز پنجشنبه  در بازدید از پیست اسکی آلوارس (اجور) اظهار داشت: وجود قله سبلان در استان اردبیل نعمت بزرگی از لحاظ گردشگری و تامین آب مورد نیاز است و در دامنه این قله در شابیل، اجور الوارس ۲ پیست منحصر بفرد در حال احداث است.

وی با بیان اینکه باید از پتانسیل این قله با رعایت اصول زیست محیطی نهایت استفاده را داشته باشیم، گفت: از سال گذشته دستگاه‌های اجرایی متولی جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم و واگذاری زمین در سه منطقه استان نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی داشته‌اند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه راه اصلی مسیر این پیست اسکی در حال احداث است، افزود: با تامین اعتبار از محل محورهای گردشگری سفر رییس‌جمهوری تاپایان شهریورماه بخش عمده زیرساخت‌ها احداث می‌شود و مطمئنا گردشگران زیادی به این مناطق سفر می‌کنند.

بهنامجو  با بیان اینکه بیشتر تجهیزات و لوازم جانبی مورد استفاده در این پروژه‌ها تولید خود استان است، گفت:  در سال جهش تولید حمایت از تولیدات داخلی خدمت بزرگی برای کشور است.

وی با بیان اینکه پیست‌های اسکی خلخال، شابیل و اجور پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، افزود: تله‌سیژ در مسیر این پیست نصب شده و با احداث ساختمان‌های اصلی شاهد برگزاری مسابقات منطقه‌ای و ملی خواهیم بود.

او اضافه‌کرد: سرمایه‌گذار پیست آلوارس با تکنولوژی داخلی قصد احداث سکوی پرش را در طرح خود دارد که در ایران وجود ندارد و حتی در خاورمیانه بی‌نظیر خواهد بود.

وی همچنین از افتتاح رسمی این پیست در سال جاری خبر داد و گفت: علاوه بر رستوران و ساختمان اداری هتل کوهستان با معماری خاص در این محدوده احداث می‌شود.

استاندار اردبیل از خرید تله‌سیژ پیست اسکی شابیل خبر داد و افزود: دستگاه‌های تله‌سیژ در هفته آینده از گمرک ترخیص می‌شود و این پیست نیز در نوبه خود منحصربفرد است و مدیران تمام دستگاه‌های اجرایی همکاری خوبی با سرمایه‌گذاران دارند.

بهنامجو ظرفیت پیست‌های اسکی را برای جذب گردشگر قابل توجه ارزیابی کرد و اظهارداشت: پیست اسکی اندبیل خلخال هم دارای وضعیت مناسب است و امسال و سال آینده شاهد افتتاح این سه پیست در استان خواهیم بود.

وی همچنین از تکمیل و آسفالت‌ریزی مسیر منطقه گردشگری آلوارس خبر داد و گفت: تا پایان شهریور بیش از سه کیلومتر از این مسیر لکه‌گیری و آسفالت می‌شود.

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/af8fc

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: