حامد جمالی، معلم خوش ذوق و فداکاری است که برای تدریس به دانش آموز پایه ششم و تنها محصل روستای گلوجه شهرستان خلخال هر روز مسیری را می‌پیماید تا این دانش آموز به‌خاطر نبود زیرساخت‌های آموزش مجازی در روستا از درس عقب نماند.

به گزارش خلخالیم به نقل از خبرگزاری فارس ، از اسفندماه سال گذشته که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، مدارس کل کشور تعطیل شد؛ آموزش‌های حضوری مدارس و دانشگاه‌ها جای خود را به آموزش‌های راه دور و مجازی سپرد.

دانش آموزان و دانشجویان نیز حدود سه ماه است که طبق برنامه از طریق شبکه آموزش سیما و یا آموزش مجازی و نرم افزار «شاد»، پای کلاس درس حاضر شده و به تحصیل مشغولند.

این روزها در کنار ایثار و فداکاری مدافعان سلامت، فداکاری و مهربانی معلمان نیز خبرساز شده است.

معلمی که  برای تدریس دانش آموزان خود ساعت‌ها راه می‌پیمایند تا مشکلات درسی آنان را رفع کنند، معلمی که برای تک دانش آموز خود مسیر سخت روستایی را می‌پیماید و معلم دیگری که از آموزش بر روی یخچال و سرامیک‌‌های آشپزخانه منزل خود به‌جای وایت‌برد دریغ نمی‌کند و همه این‌ها نشان می‌دهد مهربانی مرز نمی‌شناسد.

چندی پیش بود که تصویر جالبی از یک معلم جوان خلخالی، در فضای مجازی دست به دست شد که طبیعت زیبای روستا به‌عنوان فضای کلاس و ماشین معلم به‌عنوان تخته سفید، جلوه‌گر عشق، ایثار و از خود گذشتگی این معلم بود.

معلمی جوان در مدرسه چند پایه میرزای شیرازی روستای تویستان که همزمان به تدریس ۱۶ دانش آموز از پایه‌های اول تا ششم مشغول است و اکنون در روزهای حساس و در این شرایط سخت کرونایی، دانش آموزانش را تنها نگذاشته است.

حامد جمالی، همان معلم خوش ذوق و فداکاری است که در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل، می‌گوید؛ سارا سعادتی، دانش آموز پایه ششم و تنها محصل روستای گلوجه است که در مجاورت روستای تویستان حضور دارد.

وی ادامه می‌دهد: بعد از شرایطی که پیش آمد و دانش آموزان از طریق تلویزیون پای کلاس درس حاضر شدند، متاسفانه این روستا، فاقد زیرساخت‌ها و حداقل‌های آموزش مجازی است و برای اینکه دانش آموزم از درس عقب نیفتد، هر روز برای تدریس به روستا گلوجه می‌روم.

این معلم مقطع ابتدایی همچنین گفت: از آنجایی که این روستا فاقد زیرساخت‌های آموزشی بود، کلاس درس دو نفره را در دامان طبیعت برگزار می‌کنیم. یک روز که مشغول تدریس درس ریاضی بودم به مبحث حجم و مساحت رسیدیم که برای توضیح اشکال مختلف و یادگیری آسان از ماشین خود به‌عنوان تخته سفید استفاده کردم.

معلمی شغل نیست بلکه شور و عشقی است که در دل تک تک آموزگاران این سرزمین نهفته است و با ایثار و فداکاری نهال‌های کوچک را به درختان بزرگ و مثمر بدل می‌کنند.

 

 

لینک کوتاه : khalkhalim.com/b8d15

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

نظرات (1)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
This comment was minimized by the moderator on the site

چه حس زیبایی بهم دست داد از دیدن این عکس
دمت گرم معلم جوان

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: