رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ،درمانی خلخال گفت: آمار افراد مبتلا به کرونا درروزهای اخیر در این شهرستان افزایش یافته و ادامه این روند نگران‌کننده است.

دکتر ابوالفضل باقری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان مبتلایان  به این بیماری از ۲۵ فروردین تاکنون از آمار مربوط به کرونایی‌های بستری در بیمارستان و زمان اوج شیوع این بیماری در اواخر اسفند سال گذشته فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه علت این امر گشایش بازار و افزایش بی‌توجهی مردم به موارد پیشگیری و مقابله با کرونا است، اظهارداشت: با فعالیت بازار احساس مردم در خصوص خطر ابتلا به این بیماری با احساس قبل از گشایش بازار کاملا تغییر کرده و در صورت ادامه این روند خطر وقوع بحران و افزایش آمار مبتلایان به کرونا در خلخال دور از اتنظار نخواهد بود.

رییس دانشکده علوم پزشکی خلخال گفت: انتظار از مردم همکاری با ستاد مقابله با کرونا در اجرای گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای

غیرضروری در شهر و یا رفتن به مسافرت تا زمان عادی شدن شرایط اجتماعی و قطع زنجیره کرونا است.

وی با بیان اینکه بیمارستان خلخال وظیفه بستری بیماران کرونایی‌ شهرستان کوثر را نیز بعهده دارد، افزود: مردم باید پروتکل‌های بهداشتی مربوط به مقابله با کرونا را رعایت کنند.

دکتر باقری گفت: در حال حاضر وضعیت استان اردبیل و ۲ استان همسایه گیلان و زنجان در خصوص کرنا مناسب نبوده و تعداد بیماران کرونایی در این سه استان سیر صعودی دارد و اگر مردم مراقب اوضاع نباشند وضعیت خلخال بدتر خواهد شد.

وی اظهارداشت: کسب موفقیت‌های بسیار مناسب در مدیریت کرونا در خلخال از زمان شیوع این بیماری به دلیل مشارکت مردم و همکاری آنها با ستاد مقابله با کرونا حاصل شده و باید این مسیر را با جدیت دنبال کرد.

او از کسب رتبه نخست دانشکده علوم پزشکی خلخال در سطح کشور از لحاظ ارائه بسته‌های آموزشی مقابله با کرونا در فضای مجازی خبر داد و افزود: با وجود توقف فعالیت‌های آموزشی دانشکده در فضای واقعی تلاش کارکنان دانشکده علوم پزشکی در ارائه آموزش‌های لازم از طریق فضای مجازی به مردم بسیار تاثیرگذار در کنترل بیماری بوده است.

khalkhalim.com /f7aee

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: