شهردار خلخال گفت: راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های این شهر در دستور کار قرار گرفته و با نهایی شدن طرح عملیات اجرایی احداث سایت جدید آغاز خواهد شد.

به گزارش خلخالیم صباح‌الدین برزگر روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: مراحل مطالعه و طراحی راه‌اندازی محل دفن زباله‌های شهر خلخال در محلی مناسب و دور از شهر به پایان رسیده و پس از تایید نهایی  کارگروه مدیریت پسماند در مرکز استان اجرای آن عملیاتی خواهد شد.

وی اظهارداشت: بحث راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌های خلخال از سال‌های گذشته جزو اولویت های کاری شهرداری بوده و با توجه به مرتفع شدن برخی از موانع اجرای آن با برآورد ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حال فراهم شدن است.

شهردار خلخال از اجرای طرح ساماندهی محل دفن قدیمی زباله‌های این شهر در منطقه کرنو خبرداد و افزود: با اجرای این طرح مشکل پراکندگی زباله‌های سبک در اطراف این محل و همچنین مشکل آلودگی زیست محیطی به صورت موقت تا زمان راه‌اندازی محل جدید دفن زباله‌ها حل شده است.

او اظهارداشت: اقدام اخیر شهرداری خلخال مورد تایید اداره حفاظت محیط‌زیست و دانشکده علوم پزشکی قرار گرفته و در این طرح علاوه بر استفاده از خاک اطراف سایت زباله‌ها ، از ظرفیت کاری پیمانکاران مجری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی با تخلیه نخاله‌های ساختمانی بر روی انباشت زباله‌های شهری استفاده شده است.

برزگر افزود: ساماندهی محل دفن زباله‌های این شهر با استفاده از پوشش خاک در منطقه کرنو و در مجاورت مناطق مسکونی و بیمارستان این شهر موقتی بوده و تا زمان آماده شدن محل جدید، پوشش روزانه زباله‌ها با هدف پیشگیری از پراکندگی زباله‌ها به مناطق اطراف و آلودگی‌های زیست‌محیطی ادامه خواهد داشت.

شهردار خلخال با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا در منطقه پوشش زباله‌ها با استفاده از خاک با حساسیت و دقت بیشتری انجام می‌شود، گفت: با اجرای این طرح هم‌اکنون از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوزاندن زباله‌ها و همچنین پراکندگی صدها تن زباله سبک به اطرف پیشگیری شده و این امر موجبات رضایت‌مندی شهروندان خلخال و اهالی روستای علی‌آباد در مجاور محل دفن زباله‌ها شده است.

او با بیان اینکه مقدمات کار برای راه‌اندازی سایت جدید زباله‌های خلخال در حال فراهم شدن است، اظهارداشت: علاوه بر انتقال روزانه بیش از ۷۰ تن زباله به محل ، زباله‌های روستاهای بزرگ مجاور این شهر نیز به سایت دفن زباله‌های کرنو انتقال می‌یابد.

khalkhalim.com/af976

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

 
 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: