به مناسبت سالروز شهید صیاد شیرازی و گرامیداشت یاد و نام این شهید بزرگوار و همه شهدا، خاطره‌ای از این شهید بزرگوار که در دوران مقدس سربازی برایم اتفاق افتاد

سال 78 در شهر اشنویه استان آذربایجانغربی در پاسگاه مرزی آغبلاغ خدمت مقدس سربازی خود را می گذراندم؛ ایام عید تمام شده بود و بعد از 13 بدر میخواستم بروم مرخصی، برای تأیید مرخصی رفتم به حوزه اشنویه، نگهبان درب گفت فرمانده نیست و با فرمانده منطقه و سردار صیاد شیرازی که از تهران آمده برای بازدید رفته‌اند مرز. ماشین روستای آغبلاغ حوالی ساعت یک حرکت می کرد. تا اون موقع تو حوزه ماندم. تو دفتر حوزه بودم که گفتند صیاد شیرازی با همراهان آمدند رفتند اتاق فرمانده که تدارک نهار دیده بودند.

با لباس شخصی بودم، چون می خواستم اگر مرخصیم درست شد، یه چند روزی بیام خلخال پیش خانواده، بخاطر همین نتونستم بیام بیرون محوطه حوزه.

آسایشگاه پشت دفتر حوزه بود که تخت های سه طبقه چیده بودند و سربازان هم داشتند نهار می خوردند که یکی از سربازان دفتر آمد اتاق بغلی و گفت : صیاد شیرازی نهار نخورد و گفت من هم سربازم، می خوام با سربازان غذا بخورم بعد اصرار کرد که آسایشگاه را نشان دهید گفتند سردار نهار میل کنید بعد از آسایشگاه هم بازدید می کنید، قبول نکرد و با حضور در آسایشگاه سربازان، نهار را با اونها میل کرد. از پشت پنجره دیدم که از آسایشگاه خارج شد و با هیئت همراه سوار ماشین شده و رفتند.

من هم مرخصیم تأیید شد و آمدم خلخال. حدود 5 روز بعد، تو خلخال بودم که اخبار اعلام کرد که صیاد شیرازی به شهادت رسید.

لازم به ذکر است شهید صیاد شیرازی در تاریخ 21 فروردین ماه سال 1378 در یک اقدام تروریستی در تهران و مقابل منزلش به شهادت رسید.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: