بارش برف بهاری در دومین روز از اولین ماه بهار شهر خلخال و مناطق تابعه این شهرستان را سفیدپوش کرد و موجب کاهش قابل ملاحظه دمای هوای این شهر شد.

رییس اداره هواشناسی خلخال روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود جبهه هوای سرد و مرطوب به منطقه بارش برف از پیش از ظهر امروز در خلخال و مناطق تابعه این شهرستان آغاز شده و هم‌اکنون نیز ادامه دارد.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: با وجود بارندگی برف بصورت خفیف در سطح شهر و مناطق مختلف این شهرستان این بارش موجب کاهش قابل ملاحظه دمای هوای خلخال شده و چهره این شهرستان را در دومین روز از فصل بهار زمستانی کرد.

وی با بیان اینکه دمای هوای صبح امروز خلخال به یک درجه بالای صفر کاهش یافت، اظهارداشت: ناپایداری هوا و بارندگی برف تا عصر روز فردا ادامه خواهد داشت.

بهبود علیزاده ، مدیر جهاد کشاورزی خلخال نیز با اشاره به بارش برف در مناطق مختلف این شهرستان گفت: با توجه به افت قابل ملاحظه دمای هوا و احتمال آسیب‌دیدگی محصولات کشاورزی از تولیدکنندگان ، کشاورزان و صاحبان مرغداری و دامداری و گلخانه‌ها و نیز باغداران درخواست می‌شود موارد مربوط به جلوگیری از سرمازدگی محصولات تولیدی را بصورت جدی رعایت کنند.

وی افزود: تنظیم دمای گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، سالن تولید قارچ و سالن‌های تولید، محافظت لازم از ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از یخ‌زدگی آب موتور، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی سردرختی و شکوفه میوه درختان تازه ببار نشسته در مناطق نیمه‌گرمسیری و انجام محافظت لازم از ریشه نهال‌های تازه غرس شده انتظار این مدیریت از همه بهره‌برداران بخش کشاورزی خلخال در روزهای بارش برف در منطقه است.

 

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: