معرفی اجمالی شهرستان خلخال

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی با طبیعتی بکر و بسیار زیباست که در جنوب استان اردبیل واقع شده است و مرکز آن شهر خلخال یا هروآباد است .

این شهرستان با دارا بودن 85 در صد از جنگلهای استان اردبیل از طرف شمال به شهرستان کوثر ، از شرق به استان گیلان ، از جنوب به استان زنجان و از غرب به شهرستان میانه  آذربایجان شرقی حدود می شود .

 

ادامه معرفی خلخال  ...

درباره وبسایت خلخالیم

وب سایت شخصی "خلخالیم" ( کلمه ترکی به معنی خلخال من ) بعنوان اولین وب سایت جامع شهرستان خلخال با رویکرد فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، از تاریخ 8 / 8 / 88 ( سالروز ولادت با سعادت امام هشتم ) افتتاح و کار خود را شروع کرده است .

این وبسایت در سایت ساماندهی پایگاههای اینترنتی ایران ، متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت گردیده و تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .
وب سایت خلخالیم یک نشریه الکترونیکی است که متعلق به همه خلخالیهای دنیاست از دورترین روستاهای خلخال گرفته تا خلخالیهای خارج از کشور .

>> ادامه ...

از اینکه ما رو همراهی میکنید خوشحالیم و بینهایت از شما ممنونیم

تماس با ما

برای کامل تر و پر بار تر شدن سایت بی شک مشارکت شما همشهریان و دوستان عزیز  ضروری و لازم است . برای ارسال مطالب و یا برقراری ارتباط از اطلاعات زیر استفاده نمایید :
ایمیل  :  Info@khalkhalim.com  و  Masoud@khalkhalim.com
شماره موبایل : 09381687314

شماره تماس ثابت : 32420202 - 045

آدرس : خلخال - خیابان شهید بهشتی - ابتدای خیابان شهید مطهری

مدیریت سایت خلخالیم : مسعود شیرعلی پور

عضویت در سایت خلخالیم

از تمامی شهروندان عزیز خلخالی دعوت می کنیم با درج نام و نام خانوادگی خود اقدام به ثبت نام در سایت نمایند .

همچنین افرادی که مایل به همکاری با سایت هستند ، نوع کاربری آنها بعدا و با هماهنگی مدیریت سایت قابل ارتقاء بوده و امکان درج مطلب در سایت را خواهند داشت .

چنانچه به هر دلیلی گذرواژه خود را فراموش کردید , برای فعال سازی آن از لینکهای "بازیابی گذرواژه" یا "بازیابی شناسه" که در زیر فرم ثبت نام درج شده استفاده نمایید و یا بصورت دستی برای مدیریت سایت ایمیل ارسال نمائید

لازم به ذکر است که مشخصات شما نزد مدیریت سایت محفوظ خواهد بود


برای عضویت در سایت لطفا کلیک کنید ...

  • اخبار پایین صفحه
  • صفحه اصلی
  • فید خبرخوان
  • همه پایگاههای وب خلخال
  • جستجوگر ویژه

http://khalkhalim.com/images/stories/tablighat2/h_zendan1.jpg

آخرین اخبار و اطلاعیه ها

Home اخبار سرمقاله مسیر کمربندی خلخال تغییر می یابد + پانویس
مسیر کمربندی خلخال تغییر می یابد + پانویس فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 27 تیر 1396 ساعت 09:58

http://up.khalkhalim.com/uploads/147861178321721.jpgفرماندار خلخال گفت: مسیر کمربندی فعلی شهر خلخال که بخشی از پروژه راه اصلی خلخال به فیروز آباد است، تغییر می یابد.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا فریدون بابایی روز سه شنبه افزود: با رایزنی های انجام شده در مرکز استان با مسوولان اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مسیر فعلی کمربندی خلخال که به عنوان فاز چهار پروژه راه اصلی خلخال به فیروزآباد تعریف شده از سمت تقاطع روستای زرتشت آباد خلخال به طرف روستای خوجین به سمت روستای علی آباد تغییر می یابد.

وی با اشاره به هزینه های بسیار بالای اجرای پروژه کمربندی شهر خلخال در مسیر تعریف شده قبلی گفت: هزینه بالای تملک اراضی باغی واقع شده در حریم شهر و روستای خوجین ، از بین رفتن سطح وسیعی از باغ های واقع شده در مسیر کمربندی و نیز از بین رفتن بخش عظیمی از فضای سبز شهرستان از جمله دلایل تصمیم برای تغییر این مسیر است.

او اظهار کرد: همچنین احداث چند دهنه پل بزرگ با هزینه های بالا با توجه به قرار گرفتن چند دره بزرگ و رودخانه در مسیر کمربندی و جلوگیری از توسعه طولی شهر از جمله دلایل تغییر مسیر کمربندی از سمت روستای خوجین به سمت روستای علی آباد خلخال است.

وی گفت: با تغییر مسیر پروژه کمربندی شهر خلخال به سمت روستای علی آباد ضمن کاهش 50 درصدی هزینه احداث کمربندی 4.5 کیلومتری شهر خلخال زمینه برای توسعه شمال غربی شهر به واسطه هدایت خودروهای ورودی به خلخال از سمت جاده اصلی خلخال به فیروزآباد حل می شود.

بابایی افزود: با این طرح مشکل چند ساله راه دسترسی به روستای بزرگ گورانسراب برای همیشه برطرف می شود.

فرماندار خلخال تشریح کرد: یک میلیارد ریال برای مطالعات تغییر مسیر کمربندی شهر تخصیص یافته و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل متعهد به مطالعه این طرح تا یک ماه و آغاز عملیات اجرایی آن قبل از پایان تابستان امسال شده است.

او گفت: به دلیل قرار گرفتن مسیر جدید در داخل اراضی ملی نیازی به تامین هزینه تملک اراضی شخصی و از بین بردن فضای سبز و باغ ها نیست.

وی اظهار کرد: مسیر جدید از محل تقاطع روستای زرتشت آباد به سمت شمال غربی خلخال و با حذف گردنه راه دسترسی روستای گورانسراب تغییر یافته و با حرکت به سمت منطقه کرنو با استفاده از 2 جاده راه قدیم شهر خلخال به روستای سنجبد و نیز پیوستن به بلوار هفده شهریور در مبدا ورودی جاده قدیم خلخال به اردبیل امکان تردد آسان خودروهای ورودی به شهر از سمت جاده فیروزآباد و سرچم و روان سازی ترافیک موجود در خیابان های شهید رجایی و امام حسین (ع) ممکن می شود.

 

پانویس مدیر سایت : با عرض سلام و ادب خدمت دوستان و همشهریان گرامی

تغییر مسیر کمربندی جنوبی شهر خلخال در شرایط کنونی که هزینه هایی صورت گرفته و بخش اعظمی از مسیر خاکبرداری شده ، در این برهه از کار و در این برهه از فصل کاری به هیچ وجه معقول و منطقی به نظر نمی رسد.

اینکه چه منطقی باعث شده چنین تصمیمی اتخاذ شود معلوم نیست ولی اینکه ترافیک یک جاده اصلی بخواهد به خیابانهای محدود داخل شهر منتقل شود قطعا نمی تواند اقدام معقولی باشد .

استفاده از بلوار هفده شهریور و سی متری قدس برای انتقال ترافیک، شاید در کوتاه مدت جوابگو باشد ولی اگر کمی افق دید توسعه خلخال را وسیعتر ببینیم، نیاز هست که مسیر دسترسی از سمت جاده فیروز و ادامه آن به سمت مبادی خروجی به سمت استان گیلان از مسیر مستقلی همچون پروژه کمربندی کنونی احداث شود تا در آینده ای نزدیک دچار مشکل نشده و کاسه چه کنم دست نگیریم .

دوستان تصمیم گیر اگر با افق بلند مدت به مسیر کمربندی خلخال نگاه کنند، نیاز هست که مسیر کنونی کمربندی را ادامه داده و در مورد تصمیم اخیر تجدید نظر نمایند .

ادعاها در مورد کاهش هزینه ها صرفا در حد ادعا می‌تواند مطرح شود و فعلا مبلغی که بابت مطالعات مسیر جدید در نظر گرفته شده میتوانست قسمتی از مسیر پروژه کمربندی را پوشش دهد . و در ضمن از کجا معلوم که در مسیر جدید هیچ پلی نیاز نباشد و یا هیچ باغی و فضای سبزی تخریب نشود .

و متاسفانه باز هم شرایط به سمتی می رود که زمان اجرای یکی از بسترهای توسعه خلخال به تاخیر می افتد و این نمیتواند مورد قبول اهالی شریف و مظلوم خلخال باشد .

از فرماندار محترم و مسئولین گرامی خواهشمندیم به کمربندی خلخال با افق دید درازمدت نگاه کنند و فرصت توسعه جنوب شهر خلخال را نسوزانند.

در حال حاضر جاده فیروز - خلخال در حال تبدیل شدن به کوریدور ارتباطی شمالغرب کشور هست و به امید خدا با افتتاح و بهره برداری از جاده کلور درام و یا شال ماسوله، نیاز خواهد بود کمربندی مستقلی این دو راه ارتباطی را با کمترین ترافیک به هم متصل کند . قطعا استفاده از ظرفیت سی متری قدس میتواند نیاز کوتاه مدت کنونی را پاسخ دهد و در دراز مدت به هیچ وجه پاسخگو نخواهد بود . ما در حالی بابت این کمربندی در حال از دست دادن فرصت هستیم که شهرهای مشابه استان اردبیل بودجه های کلانی بابت احداث آزاد راه تصویب نموده اند . قطعا اهالی به این فرصت سوزی راضی نیستند و لازم است مسئولین مربوطه در مورد این تصمیم عجولانه تجدید نظر نمایند.

لطفا فرصت داشتن یک کوریدور ارتباطی قوی را از خلخال نگیرید!

 

http://www.khalkhalim.com/images/stories/tablighat3/yashilweb.gif

 


 

یادداشت  

 
-1 #1 وحید 1396-04-27 10:53
با سلام
فرمایش مدیر سایت در رابطه با این امر صحیح میباشد ولی از طرف دیگر بایستی این مطلب را نیز مدنظر قرار داد که اگر این کمربندی با نقشه قبلی ایجاد میشد ممکن بود مانند چندین شهر دیگر که تجربه چنین کاری داشتند مسیر ایجاد شده باعث در انزوا ماندن شهر شده و نه تنها شهر رونق نگیرد بلکه اوضاع از وضعیت فعلی هم بدتر شود. چرا که دیگر خودروهای عبوری وارد شهر نشده و همه از کنار آن میگذشتند. رونق یک شهر در گرو در خود مسیر بودن آن است. اگر کمی در احوالات شهرهایی مثل میانه، اسالم و حتی هشتپر و رامسر و .... هم دقت کنید متوجه خواهید شد که بعد از احداث کمربندیهایشان از رونق افتاده اند.

پاسخ مدیر : با سلام خدمت شما . در مورد عدم درج نظر مخالف قطعا اشتباه میکنید و این تعدد نظرات هست که میتونه شهر رو بسازه و برای تایید نظر حداقل یه چند ساعتی صبر میکردید بعد تهمت می زدید.
و اما لزوم احداث کمربندی برای شهری مثل خلخال که توان پذیرش بار ترافیکی یک جاده اصلی را ندارد، از نان شب هم واجبتر است . قطعا با اجبار نمی توان مسافر را داخل محدوده شهری کشاند و با آزار و اذیت در ترافیک موجود برای شهر توسعه خرید .
کمربندی باعث گسترش فضای شهری به سمتی خواهد شد که هم تردد همه مسافرات تسهیل خواهد شد و هم میتواند باعث توسعه کسب و کار رو رونق در کل منطقه خلخال باشد .
به لحاظ استانداردهای جهانی ایجاد این کمربندی نیاز است و قطعا اگر میخواهیم خلخال رشد و توسعه داشته باشد، باید به فکر جاذبه های گردشگری خلخال باشیم .
به زور وارد کردن مسافر به داخل شهر هنر نیست . خلخال قابلیت هایی دارد که لازم است شکوفا شود و منجر به اقامت طولانی مدت مسافران شود و این امر در صورت ایجاد تراکم در مرکز شهر و ایجاد شلوغی های کاذب و آزار دهنده موجب کلافگی و فرار مسافر خواهد شد .
و در ضمن با دید کلان به موضوع نگاه کنید و در نظر داشته باشید که ادامه مسیر فیروز به سمت گیلان و مسیرهای ماسوله و درام تنها با ارتباطات استاندار میتواند محقق شود و در آن صورت است که با افزایش تصاعدی مسافران میتوان شاهد حضور حداکثری مسافر در داخل شهر نیز بود .
لطفا به این نکته اساسی توجه کنید که جاده اصلی فقط محل گذر ماشینهای شخصی و مسافر نیست . در صورت توسعه اصولی میتواند به مسیر حمل بار تبدیل شود که دیگر شما نمیتوانید ترافیک ماشین های سنگین را به سمت داخل شهر بکشانید و این یعنی فاجعه
لطفا وسعت دید خود را افزایش داده و به 20 سال بعد خلخال هم نگاهی بیاندازید .
کمربندی در حال حاضر دارای ردیف اعتباری بوده و فرصت بسیار مناسبی هست که از این فرصت طلایی برای توسعه خلخال استفاده کنیم .
 
 
+1 #2 شهروند 1396-04-27 12:06
با سلام ضمن با توجه به تردد ماشینهای 18 چرخ وسنگین وتردد مسافران بوار هفده شهریور و سی متری قدس توان ترافیک وتردد را ندارد اگر به بخاطر بودجه است کمبر بندی که تا انتهای جاده بلیل 60 درصد با هزینه میلیاردی خاک برداری و...شده با احداث بک پل به جاده سنتو متصل خواهد شد و ادعای متصل شدن به جاده کلور درام و...داریم طرح جدید مغایر با اهداف چشم انداز توسعه خلخال است حالا اگرقضیه دیگری است باید به طور شفاف به مردم مظلوم خلخال گفته شود
 
 
#3 حجتاسماعل زاده 1396-04-27 12:30
باسلام وعرض ادب واحترام .ایاببینیم نظر جناب اقای دکترخالقی نماینده معزز شهرستانهای خلخال و کوثر در تغیراحداث جاده کمربندی خلخال چیست نظران بزرگوارنظراکثری ت اهالی مظلوم منطقه خلخاله که بایدعملی شود
 
 
+1 #4 مهدی 1396-04-27 13:23
ضمن عرض سلام و ادب خدمت همشهریان عزیز و مدیریت محترم سایت
بنده هم به عنوان یک خلخالی که همیشه بخاطر شرایط موجود و موقعیتهای از دست رفته شهرم افسوس خورده ام باید عرض کنم که با صبحتهای شما که در پانویس مطرح کرده اید کاملا موافقم و باید اضافه کنم که بهتر است مرکز استان در خصوص کاهش هزینه ها و حمایت از محیط زیست از خیر پروژهای عمرانی خودش بگذرد
 
 
+1 #5 همشهری 1396-04-27 13:46
تمام حرفهای دل مارا مدیر سایت به خوبی وکامل بیان کردند پس هیچ عذر وبهانه ای قابل توجیح برای آقای فرماندار نمی باشد.واما نماینده که تاچند وقت پیش برای دفاع از کمربندی سینه چاک کرده بود کجاست که جواب فرماندار را بدهد.مردم چه وظیفه ای دارند ِآیا نمی توانند طوماری تهیه کنند واعتراض خود را از این طرق اعلام کنند؟ آقای خالقی واعضا محترم شورای شهر باید به جدیت در این امر تلاش کنند وهیچ گونه کوتاهی از جانب ایشان قابل قبول نمی باشد.
 
 
#6 ارش 1396-04-27 13:57
باسلام .مثل اینکه اقای بابایی هم تحت تاثیر و فشارهای اقای خدابخش ،مثل فرماندارهای قبلی قرار گرفتن . ...
 
 
+1 #7 مردم 1396-04-27 14:15
خوب سر مردم را کلاه گذاشتین.این بود شعار شورای جدید شهر که با تمام قوت از کمربندی که نیاز اصلی هر شهریست حمایت میکنه؟بهتره شورای جدید نیومده استعفا بده این یعنی چی که بیاد جلوی بیمارستان به شهر؟مگه شهر میتونه تریلی و بارش رو تحمل کنه الان جا نداریم تو خیابونامون.جواب هزینه های میلیاردی رو کی میده.آقای فرماندار عادت کردن به ارائه نظرات غیر کارشناسی
 
 
#8 داریوش مغیثی 1396-04-27 14:19
با سلام خدمت مدیریت سایت و همشهریان عزیز
در رابطه با موضوعات اینچنینی بدلیل حساسیت موضوع و تاثیری که در آبادانی شهر و رونق کار کسبه و ترافیک شهر و مسائل مانند این خواهد داشت ،باید اجازه دهیم اهل فن و افراد اگاه در این زمینه نظر دهند ،چرا که موافقت یا مخالفت احساسی ،مشکلی را حل نخواهد کرد.
از فرماندار محترم خلخال درخواست می شود قبل از اجرای این پروژه،بدلیل اهمیت ان و حساسیت های موجود،جلسه ای در این رابطه با اهل فن و معتمدین و کسبه تشکیل دهد و جوانب امر را به دقت بررسی نماید
چرا که هر تصمیم نادرست در این بارهد،ضمن اتلاف وقت و هزینه باعث بروز نارضایتی خواهد شد
با تشکر داریوش مغیثی

پاسخ مدیر : جناب آقای مغیثی . قطعا مواردی که قید شده با مشورت با صاحبنظرات صورت گرفته و سایت خلخالیم بعنوان یک سایت رسمی خود را موظف به مشورت گرفتن از افراد مطلع می داند. موارد مطروحه در پانویس دلنوشته های تلگرامی نیست و موضوع بر سر پروژه ای هستش که سالیان سال مطالعات روی آن انجام گرفته و بعنوان قطعه ای از یک پروژه ملی در حال اجراست . هزینه هایی دارد که باید تامین شود و برای تبدیل شدن خلخال به کوریدور ارتباطی شمالغرب کشور نیازمند داشتن مسیری استاندارد هستیم .

ا
 
 
+1 #9 علی ر 1396-04-27 14:24
آنها که خلخال را با لوشان و منجیل مقایسه می کنند یا کلا از نقشه خبر ندارند و یا خودشان را به ندانستن زده اند. مگر خلخال الان کریدور ارتباطی هست که با لوشان مقایسه می شود؟هر کس قصد خلخال داشته باشد به شهر می آید و اگر قصد خلخال نداشته باشد مگر مریض است راه خود را به سمت خلخال کج کند؟ که چه بشود؟ فرماندار عزیز در خصوص پل اللرباغی هم نظر عجولانه دادند و متاسفانه باعث میشه شهر به تنش فکری بیافتد
 
 
+1 #10 رضا قاسمی 1396-04-27 14:30
آقای فرماندار با شمام.یه طرح ملی داریم اونم شما میپرونی؟ نمیخواین خلخال به نقطه ارتباطی شمال غرب تبدیل شه بگین خب یا هم که از استان ندا میاد برای خلخال و مسولینش
 
 
+1 #11 رضا 1396-04-27 14:51
با سلام و خسته نباشید خدمت مدیر محترم سایت خلخالیم، با فرمایشات شما کاملاً موافقم و اگر مسئولین شهر ما از تخصص کافی در سمت خود برخوردار بودند هیچوقت چنین مطالبی را بیان نمیکردند و این تصمیم به دور از منطق می باشد چرا که کمربندی یا همان کنارگذر شهری باید توان حجم ترافیک خوردوهای باری و اتوبوس ها را داشته باشد و خیابان سیمتری نه تنها در افق بلند مدت، که هم اکنون نیز چنین توانی را ندارد. خواهشمندیم در مورد این مسئله بسیار مهم با متخصصان شهرسازی (که در شهرمان هستند ولی بهائی به آنها داده نمیشود) مشورت بگیرند!
 
 
-1 #12 وحید 1396-04-27 15:31
در مورد تهمتی که فرمودید باید عرض کنم اینجانب چندین بار مطالبی در جهت مخالف مطالب شما ارسال کرده ام که هیچوقت در قسمت نظرات درج نشد و به احتمال زیاد اگه این مطلب رو 9ای دیگه نمیذاشتم بازم توجهی نمیکردید.

و اما در مورد کمربندی عرض کنم که با ایجاد اون و همچنین مسیر کلور درام، مسافرینی که از این مسیر استفاده خواهند کرد بخاطر خلخال نبوده و فقط به دلیل نزدیکی مسیر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همین الانشم مسافرینی که میان، فقط میخوان از اینجا عبور کنن!
مطالبی که شما و دوستان میفرمایید که باید زیرساختهای گردشگری درست کنیم که مسافرین رو جذب شهر کنه یچیزی مثل رویاست! چون هیچوقت همچین بودجه و سرمایه گذاری به شهر ما تعلق نخواهد گرفت و یکی از دلایلش مرکز استان خودمون هست که مانع تراشی های زیادی میکنه تا موقعیت اردبیل و سرعین به خطر نیفته!

بله در این شرایط باید بزور مسافرین رو وارد شهر کرد حتی اگه فقط یه آب معدنی بخرن!

یکم واقع بینانه به قضایا نگاه کنیم
با شرایط و روند فعلی 20 سال دیگه شهری باقی نمونده که شما نگران ترافیکش باشین.

پاسخ مدیر : سلام مجدد دوست عزیز . موضوع فقط زیرساختهای گردشگری نیست . چرا فقط تک بعدی به قضیه نگاه میکنید؟ با تکمیل این کمربندی . ارتباط شمالغرب کشور با شمال می تواند از این مسیر صورت گیرد . این استاندارد و نرم هستش که باید کنار گذر شهر ایجاد شود . مگر قرار است از این شهر فقط مسافر گردشگر عبور کند ؟ شهر باید کنارگذر داشته باشد تا ماشینهای سنگین و اتوبوسهای مسافربری و حتی مسافرینی که قصد گذر سریع دارند بتوانند از آن استفاده کنند .برای رونق و توسعه خلخال باید مسیر درست را طی کرد. ایجاد گره ترافیکی در داخل یک شهر و کشاندن زوری مسافر فقط در کوتاه مدت جواب خواهد داد و مسافران را فراری خواهد داد.
اینکه توسعه عمومی خلخال را فدای فروختن یک آب معدنی بکنیم از آن حرفها بود .
لطفا احساسی رفتار نکنید و لازم است روند راههای ارتباطی خلخال بصورت استاندارد ادامه پیدا کند .
 
 
#13 وحید 1396-04-27 15:46
چرا ماها همش میخوایم همه چیو با آزمون و خطا تجربه کنیم!
بهتر نیست بجاش از تجربه دیگران استفاده کنیم!؟!

پاسخ مدیر : این آزمون و خطا الان توسط چه کسی در حال انجام است ؟
تجربه شهرهای توسعه یافته نشان از آن دارد که همه شان مسیر کنارگذر استاندارد دارد .
اردبیل در حال ساخت چندمین لایه کمربندی با هزینه هنگفت است.
لطفا منافع شخصی کوتاه مدت را فدای توسعه عمومی خلخال نکنیم .
 
 
+1 #14 رها 1396-04-27 15:54
مسافری که از سمت اردبیل میخواد بره رشت از آستارا میره و مسافری که از رشت میخواد بره اردبیل از آستارا میره و کسی که از سرچم میخواد بره اردبیل دیگه خلخال رو می خواد چیکار؟پس کسی به خلخال میاد که قصد خلخال رو داشته باشه و همین کسی از کمربندی ویژژژی رد نمیشه.واقعا تا این حد تحلیل بلد نیستن مسئولای ما؟ مردم ما با عملکردشون در مورد کمربندی نشون خواهند داد خواهان توسعه خوب هستن یا توسعه ای کنار خیابوناش دو سه روزی دستفروشی داشته باشن
 
 
+1 #15 مهدی 1396-04-27 16:03
آقای مغیثی عزیز اگر قرار باشد که طرح در حال اجرا را که سالها توسط همان افراد متخصص و کارشناسی که حضرتعالی میفرمایید مطالعه و نقشه برداری شده است و پس صرف هزینه های کلان را تعطیل کنیم و به فکر یک راه دیگر بیافتیم یعنی اتلاف وقت و نهایتا پس از سالها خواهید دید که این پروژه هم مانند سایر پروژه های دیگر ناتمام مانده و باز هم خلخال و خلخالی گرفتار اختلاف نظرات و تبیض های استانی قرار گرفت و از اتمام این راه مهم محروم ماند لطفا کمی تعصب و همدلی داشته باشید شاید که گره از مشکلات بسته خلخال گشوده شود
 
 
+1 #16 محمد پ 1396-04-27 16:04
با سلام؛ هم اکنون در تهران ادامه اتوبان همت به سمت هشتگرد از پلی واقع بر رودخانه کرج عبور خواهد کرد و پس از عبور از کمربندی شمالی کرج و باغستان در منطقه هشتگرد به اتوبان کرج-قزوین منتهی خواهد شد؛ از آبیک نیز به سمت تهران اتوبانی 12 بانده منشعب می شود که از جنوب فردیس عبور کرده و پس از عبور از حوالی فرودگاه امام به اتوبان قم-سمنان منتهی می شود آیا باید تهرانی ها و کرجی ها معترض شوند که چرا این کنارگذرها احداث می شود ؟ آیا این اتوبان ها به اقتصاد تهران و کرج لطمه می زند؟
ساده اندیشانه فکر نکنیم...
الان فاصله 900 کیلومتری تهران-اهواز را می شود 8 ساعته طی کرد و دلیل آن هم این است که حتی با احداث آزادراه ها و کمربندی ها در شهرهای مختلف به "نقل و انتقال" سرعت بخشیده اند ...
سرعت "نقل و انتقال" تردد در مسیر را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد و به تبع آن تعداد اتوموبیل هایی که در مسیر وارد "مرکز شهر" می شوند نیز افزایش پیدا می کند ...
به نظر شما چرا هم اکنون اتوبوس های خلخال-تهران بیشتر از سرچم تردد می کنند و کمتر از شمال تردد می کنند؟ دلیل آن به خاطر سرعت "نقل و انتقال" بالا هست ...
کمربندی جنوبی خلخال هم همین کارکرد را دارد؛ اگر ما کمربندی را نداشته باشیم و ماشین مجبور به تردد از مرکز شهر شوند قطعا "سرعت نقل و انتقال" در خلخال کاهش می یابد و آن زمان تعداد تردد به شدت کاهش می یابد و در واقع اصلا ترددی صورت نمی گیرد که وارد شهر بشوند یا نشوند ...
اجازه بدهیم به مسافران عبوری حق انتخاب دهیم ؛ آنها بتوانند سریع تر به مقصد برسند یا تصمیم بگیرند وارد مرکز شهر شوند ...
از مسئولین محترم خواهشمندیم بیشتر ازین با اعصاب و روان شهروندان بازی نکنند چرا که داغ مهاجرت ها و دربدری ها به اندازه کافی همه را آزار می دهد؛ امید ما این است در میان مدت با تکمیل کمربندی و بازگشایی خلخال-طارم و با افزایش تردد وضعیت جاده های ما به وضعیت قابل قبولی برسد تا شاید کورسویی از امید به توسعه را احساس کنیم ...
 
 
+1 #17 آرش میرزایی متخصص شهر سازی 1396-04-27 16:08
سلام و ادب. واقعا از سخنان فرماندار محترم حداقل در خصوص رونق کسب و کار بواسطه حذف کمربندی تعجب کردم و انتظار بالایی از ایشان داشتم که بجای تلقین نظرات احساسی بر روی آینده یک شهری که فرصت شده در نزدیک ترین فاصله خود کمربندی داشته باشد و دارای ردیف اعتباری ملی باشد و چشم انداز ده سال به بعد را ببیند بیاید و سخن حقیقت واری را بزند.امیدوارم مردم فهیم ما این واقعیت را درک کنند که با فروش چند روزه به رهگذران هیچ اقتصادی تکان نمیخورد و مشکلات باقی خواهد ماند ولی چشم انداز ده ساله و بالاتر خلخالی را میبیند که محل اتصال شمال غرب کشور به شمال کشور و بالعکس باشد.حال صلاح خویش را خسروان دانند
 
 
+1 #18 Farzad Farzad 1396-04-27 17:47
باعرض سلام خدمت همشهریان گرامی جناب اقای بابای بس تکلیف اون هزینه های که خرج شده چی میشه دوما مگه بدترین نقطه شهر جنوب شهر نیست که شما به فکر غرب شهر هستین یا عوامل دیگر باعث شده که این فکررو بکنین سوما در هرصورت باید پل زده شود چون طرف خوجین هم از هروچایی رد میشه هم از طرف علی ابادچهارم مگه ظرفیت سی متری شهر چند ماشینه بس با عوض کردن این نقشه ضرر زیادی به شهر زده میشه لطفا در مورد این کار کاملا مطاله فرمایدوباعث نشین چند سالی بازم عقب بمونیم
 
 
+1 #19 حسن 1396-04-27 17:58
سلام آقای مدیر بنده هم با نظر حضرتعالی موافقم باید در اجرای طرح های عمرانی بیست یا پنجاه سال بعد شهر را در نظر داشت ، امیدوارم دکتر خالقی با طرح آقای فرماندار مخالفت نمایند.
 
 
+1 #20 همشهری مادلن 1396-04-27 20:30
میشود دو مسیر را نیز داشت و بار ترافیک تقسیم بشه و این مسیر هم تا حدودی قانه کننده است..منتها اینجا اصفهان و شیراز و کرمان نیست که مسولین با چنگ و دندان بزرگراه و چهار بانده و اوتوبان را یکی پس از دیگری از دولت طلب میکنند و تا رسیدن به مقصود دست بردار نیستند!!!! اینجا خلخال است...باید مسولین بودجه را برگشتند بدهند تا استانها و شهرهای آقا بالاسر آباد شوند...

پاسخ مدیر : با سلام . همین الان هم ترافیک به داخل شهر دایر است و اصولا این نقشه جدید مزیت جدیدی اضافه نمی کند .
 
 
+1 #21 رحیمی 1396-04-27 22:11
آقایان محترمی که اظهارنظر میکنند اگر ناراحت نمی شوند باید بگم نه آقای فرماندار محترم و نه عزیزانی که نظر معکوس دادند علم مهندسی راه و شهرسازی را ندانسته اظهار نظر میکنند، بنده بعنوان فارغ التحصیل این رشته متذکر میشوم کمربندی یعنی عبور از منتهی الیه یک شهر،از ورودی تا خروجی شهر ! هدایت مسیر به علی آباد و سی متری و ... نه تنها چاره کار نیست بلکه درآینده ای نزدیک باعث ترافیک سرسام آور و سرمایه سوزی و دوباره کاری خواهد بود ، مدیریت محترم سایت کاملا واقف به موضوع بوده و بسیار کارشناسانه نظر دادند ولی افسوس نه تنها صدای ما به جایی نخواهد رسید بلکه طبق روال با حیف و میل بیت المال خیانتی دیگر در حق خلخال عزیزمان در راه است !!!
بازم اگه فرماندار محترم ناراحت نشن باید بگم این وظیفه شماس که از حق شهرمون دفاع کنید تشریف ببرید کمربندیهای سایر شهرهای همجوارمونو ببینید بعد بگید هزینه هنگفت میخواد تملک اراضی و ... با این حرفا مسئولین استانی شمارو قانع کردن ولی بدونید شما نمیتونید مردم خلخالو قانع کنید !!!
شما مسئولید آقای بابائی لطفا یه کم احساس مسئولیت داشته باشید دلسوز باشید بگذارید بعدها به نیکی از شما یاد بشه تاکی باید اردبیل به ما زور بگه آخه ! حیف حیف این شهر که کسی نیست به دادش برسه
خواهشا انعکاس بدهید مدیر محترم بلکه به گوش آقای فرماندار برسه
 
 
+1 #22 علی 1396-04-27 22:51
چه راحت یک میلیارد برای مطالعه تغییر مسیر اختصاص می یابد ولی برای تکمیل مسیر هیچ تلاشی نمی گردد
مطمئناً 10 الی 20 سال دیگه مطالعه مسیر جدید تموم میشه و40 سال دیگه مراسمات گلنگ زنی شروع میشه و 50 ساله دیگه فکر تغیر مسیر تازه شروع میشه ویک دور باطل دیگه.....
جناب فرماندار این کمر بندی با هزاران زحمت وتلاش مسولان قبلی، وبه قول خودمان با ((پیشیم پیشیم)) وخون جگر خوردن ها، تازه بعد از گذشت چندین سال رسیدیم به اینجا وزیر راه هم در سفری که داشتند ابتدا نظر به تغییر مسیر دادند، ولی به نظر م چون قبل از انتخابات بود نظر خود را تغییر دادند، وهمین مسیر مورد قبول قرار گرفت.
شما به عنوان یک همشهری منافع مردم را در نظر بگیرید،نه وضعیت اقتصادی دولت را،چرا که ما شاهد هستیم محرومترین شهر ها خلخال است و سایر شهرستان ها هرروز افتتاح ولی سایت فرمانداری خلخال تبدیل شده به یک سایت فرهنگی وهیچ خبر اقتصادی شاهد نیستیم .
و در پایان از اهالی ومالکان ذینفع واقع در مسیر تمنا داریم،با گذشت وایثارگری خود وکم کردن طمع تیشه به ریشه خود وشهرشان نزنند.
 
 
+1 #23 شهروند 1396-04-27 23:04
شنیدن این سخن از زبان جناب آقای فرماندار، جای بسی شگفتی و تامل دارد !
 
 
+1 #24 همشهری 1396-04-27 23:24
به نظر بنده در این مورد حساس از مسول غیر بومی؟؟!!! اقای اعلایی شهردار موفق حاضر نظر خواهی گردد واین مهم به وی سپرده شود مطمئناً در کوتاهترین زمان بهترین تصمیم گیری و سرعت عمل وحتی توافقات با مالکین نیز به نفع طرفین انجام خواهد شد
 
 
+1 #25 صدای خلخال 1396-04-27 23:35
بنده متوجه نشدم؟؟!!! مشکل راه روستای گورانسراب را با کمربندی می خواهین حل کنین ؟
پس از بی توجهی مسولان
جوانان با همت روستای گورانسراب نشان دادند با بیل وپارو مشکل خود را حل می کنند،جناب فرماندار شما به فکر کل شهر باشید،
خواهش می کنیم پس از مشاهده نظرات مخالفین پروژه مذکور را مسکوت نگذارید
وبا همت مضاعف به فکر تکمیل این کمربندی باشید
 
 
+1 #26 خلخال 1396-04-27 23:46
مطمئناً مسافرینی که قصد پول خرج کردن داشته باشند مسیر داخل شهر را انتخاب خواهند کرد، در غیر اینصورت کمربندی داخل شهری هم عذابی برای مسافر خواهد بود هم برای خیابان های محدود وشلوغ ومردم داخل شهر.
چرا از توسعه وپول خرج کردن برای شهر خلخال نگرانیم
 
 
#27 خلخالی 1396-04-27 23:53
چرا جناب فرماندار برای الحاق روستای خوجین به شهر دموکراتیک عمل نمودند در حالیکه به نفع شهرستان محروم خلخال بود که این اتفاق بیفتد
ولی در این مورد که باز منافع شهر، در این است که این کمربندی تکمیل شود، تصمیم گیری فوری صورت می‌گیرد
 
 
+1 #28 نوری 1396-04-28 00:03
همین دست دست کردنها وبه تعویق انداختن کمربندی وپروژه های شهرستان، باعث شده افراد سودجو فرصت داشته باشند برای سو استفاده.
حتماً در مسیر جدید غیر کارشناسانه نیز شاهد آن خواهیم بود
 
 
+1 #29 هیرو 1396-04-28 00:25
در مسیر جدید هم باغات زیادی وجود دارد، با تغییر جزیی وبی سرو صدا ،در کمربندی موجود وکارشده،می توان مشکل هزینه بالای تملک اراضی وباغات واقع شده را برطرف کرد چنانچه معلوم است ، برخی از این افراد صرفا این باغها را چندین سال است برای همین منظور خریداری کرده اند وبه هیچ وجه حاضر نخواهند بودباقیمت منطقی موافقت کنند
 
 
+1 #30 محسن حاضری 1396-04-28 00:40
با سلام و خسته نباشید خدمت اعضا و مدیریت محترم وبسایت خلخالیم.
من مطالب را از طریق وبسایت شما و کانال های خلخال پیگیری می کنم.
ظاهرا در بحث تغییر مسیر کمربندی منافع یک سری از صاحبان قدرت و زمین دار مد نظر قرار گرفته.
همچنین عده ای هم که در کانالهای مختلف به تخریب شما می پردازن، نمونش آقایی هست که باغی در مسیر فیروز به بیمارستان داره و چند ساله تلاش می کنه به جایی برسونه و نمی تونه و شما ناراحت این مسائل نباشید.
من الله توفیق
 
 
+1 #31 سلیمان 1396-04-28 01:00
همیشه وسط راه‌ فقط برای اینکه جلوی زیر ساخت توسعه گرفته بشه وخلخال باز چندین سال در وضعیت قبلی در جا بزنه مشکلاتی بوجود می آورند واینبار هم حذف کمر بندی وکشیدن ترافیک به داخل شهری که توان ترافیکی فعلی را هم نداره چه برسد کریدور ارتباطی شود..به نظر بنده باز این از دسایس مسئولین استانی است..مگر آنها نبودند میگفتند جاده فیروز نباید استفاده شود باور کنید اگر تهدیدات دکتر خالقی نبود هنوز هم این راه را نمیگذاشتند استفاده شود ..نمیدانم چرا مسئولین شهر ما زود به این اشتباه راضی شدند وزود هم اطلاع رسانی کردند ..باباجون خیلی از کارها انجام شده .پول به اندازه کافی خرج شده.بقیه را انجام دهید..یادمان نمیرود آقای حقیقت پور میخواست راه قطار را که بیش از نصف آن انجام شده بود عوض کند..مسکن تزریق نکنید بچسبید به درمان..که فردا لعنت همه برای کسانی خواهد بود که بی مطالعه وفقط بخاطر حرف مسئولین استانی که نمیخواهند ریالی برای خلخال خرج کنند کار از نو وتعطیلی از نو میکنند.ودر آینده ودرنصف راه چه بلایی برسر پیشنهاد جدید بیاید خدا میداند وسر مردم‌ خلخال باز بی کلاه
 
 
-1 #32 mohamad 1396-04-28 06:23
اقای مدیر و اقایان تا به حال یک سوم هزینه هایی که باید برای خریداری باغات و زمین های مردم پرداخت بشه هزینه نشده. در ضمن هیچ کدام از اهالی که زمین یا باغش در مسیر هست حاضر به فروش نیستند و اگر هم باشند قیمت های انچنانی میدهند پس عملا این پرژه تا 20 سال اینده تعطیله همانند کمربندی اردبیل که مردم حاضر به فروش نیستند و پروژه 20 ساله که خوابه یا همین خریداری زمینهای سد گیوی چند سال طول کشید با همه این که مردم در این پرژه مجبور به فروش بودن وگرنه میرفت زیر اب . مشکل سوم این که مسیر این کمربندی طوری طراحی شده که اصلا با شهر هیچ ارتباطی نداره و عملا مسافرین از یک طرف وارد شهر و از طرف دیگر خارج می شوند و هیچ سودی برای شهر نداره ولی در پیشنهاد جدید نه. اقایان منتقد اصلا مسیر فعلی رو دیده اید؟ اگر دیده اید شما یک راه ارطباتی کمربندی با شهرو مثال بزنید.
من از فرماندار با تدبیر متشکرم که در مقابل این مشکلات و موانع پیشرو چاره اندیشی کرده اند پیشنهادتون هوشمندانه هست . بهتره که همه جوانب را در نظر بگیریم و تصمیمم عاقلانه بگیریم.

پاسخ مدیر : کمربندی در چند نقطه مسیر دسترسی به داخل شهر خواهد داشت . مسیر پیشنهادی عملا انحراف جاده به داخل شهر هست و اسمش را نمی توان تغییر مسیر کمربندی نامید . چرا که عملا کمربندی حذف شده و با صرف کلی بودجه و معطل شدن بابت مطالعات و .... و بعد از کلی اتلاف وقت تازه قرار است ترافیک را به داخل شهر منتقل کنیم . خوب در حال حاضر هم ترافیک به داخل شهر منتقل میشود و تنها با تکمیل پل اللر باغی می توان این روند انتقال ترافیک به داخل شهر را بهتر مدیریت کرد .
ولی به لحاظ اصول شهرسازی و بر اساس نظر کارشناسان و با داشتن دید بلند مدت توسعه . نباید فرصت داشتن یک کمربندی و کنار گذر را از دست بدهیم .
برای توسعه همه جانبه خلخال، داشتن کمربندی یک نیاز اساسی است . لازم است به این موضوع وسیع تر نگاه شود . ما بعنوان رسانه وظیفه داشتیم واکنش نشان دهیم تا فردا روزی متهم نشویم که چرا در مقابل تهدیدهای توسعه خلخال سکوت کردید . از شما هم که دغدغه خلخال دارید بینهایت ممنونیم .
 
 
+1 #33 محمد پورعزیزی 1396-04-28 07:50
با سلام مجدد؛ ببخشید بنده متوجه نشدم این راه جدید به حدود 5 کیلومتر جاده سازی نیاز داره؛ چطوری حساب کردن هزینش نصف مسیر مصوب هست؟
چه کاریه جاده پیچونده بشه بره به حوالی گورانسراب و از کرنو و آلوار سر دربیاره؟ لطفا یکی به من بگه ما خواب نمی بینیم!!
جالبی قضیه این وسط خوشحالی عده ای هست که در حوالی صدا و سیما ملک و املاکی دارند و خوشحالی بی و حد حصر دارند و توهم اینو دارند که با عبور کمربندی ارزش ملکشون بالا می ره!! آخه عزیز دل اصلا جاده فرضی جدید از سمت ملک شما عبور نمی کنه؛ قراره گردنه گورانسراب حذف بشه؛ گوگل ارث رو باز کنید متوجه میشین ...
این جاده جدید فرضی از نظر بنده یک مزاح بزرگ هست ...
بودنش خوبه ها! نه به عنوان کمربندی! بلکه دسترسی بهتر جاده فیروز به روستاهای واقع در جاده کیوی ...
 
 
#34 شهروند 1396-04-28 08:03
با سلام پروژه های که با خون ودل تهیه ودر حین اجرابه خاطر یک دکه ازناو وقتی که به خاطر تحریک یک عده میر عادل وقتی که به بهانه گنج قارون توسعه قلعه باشی و قتی که به بهانه ...مجتمع 15 طبقه تجاری و رفاهی بنیاد مسکن و قتی که درمانگاه ویا کلینیک تخصصی بوعلی و حا لا می خواهند کمر بندی را حذف کنند مسولان باید به مردم علت وپشت پرده و عوامل عقیم کردن این پرو ژه ها رابه مردم بطور شفاف اعلام ومعرفی کنند .
 
 
-1 #35 سیاوش محمدی 1396-04-28 08:22
با سلام
به نظرم جناب فرماندار بهترین و اصولی ترین تصمیم رو گرفتند و واقعا دلایل شما برام تعجب انگیزه. طوری از ترافیک در مورد شهری تحلیل رفته و هر روز کم جمعیت تر از دیروز صحبت میکنید انگار خلخال یه شهر در حال توسعه با سرعت زیاد هست وانگار یک مشکل بزرگ شما سالهای سال بخاطر ترافیک ناشی از هجوم مسافران بوده . واقعا دلایل مخالفین برام قابل هضم نیست. شهری که در مسیر پیشرفت نوپا هست و 9ماه از سال مشابه شهر ارواح سوت و کوره نباید بخاطر منافع شخصی افراد محروم تر باشد. نگاه به آینده ای که شما ازش صحبت میکنید قطعا برای خلخال 50 سال بعد هم نیست. بخاطر منافع چندنفر لطفا خودتون رو مدیون هزاران نفر و چند نسل نکنید. متاسفانه این هم از انوع اتفاقاتی هست که فقط در خلخال میتونه رخ بده. برای زدن کمربندی یه کارگروه از افراد متخصص باید تشکیل بشه با برآورد و حساب همه جوانب محل و مسیر احداث جاده ها تصویب بشه.نه اینکه اقوم و دوستان مسئولی بخاطر منافع شخصی برای یک به اصطلاح شهر نقشه شهری طراحی کنند. اگه برای کمربندی در مسیر قبلی هزینه ای هم شده قطعا مسئولین مربوطه مدیون مردم خلخال تا آخر عمر خواهند بود.
باتشکر از درج و یا عدم درج پیام.

پاسخ مدیر : سلام . مسیر کمربندی کنونی سالها پیش توسط متخصصین مطالعه و طراحی شده و قسمتی از مسیر نیز اجرا شده است . حذف کمربندی شهر در حال توسعه، منطقی و قابل قبول نیست .
آمار و ارقام شما در مورد خلخال 50 سال بعد و... هم صرفا بازی با اعداد است. شما رو دعوت میکنم به اینکه واقع بین باشید.
تنها با گذشت چندین ماه از افتتاح جاده فیروز شاهد حضور حجم زیادی از مسافر بودیم . توسعه عمومی شهرستان خلخال در گرو تبدیل این جاده به کوریدور شمالغرب کشور است .
انتقال ترافیک به داخل شهر، برای همیشه مزیت این مسیر را از بین خواهد برد و مسافران گذری بعد از یک بار کلافگی و خستگی در داخل شهر خلخال، عبور از این مسیر را تکرار نخواهند کرد و این جاده خواهد خوابید.
متاسفانه برخی ها با تغییر مسیر ترافیک به داخل شهر به دنبال منافع شخصی کوتاه مدت خود هستند و کوچکترین توجهی به توسعه عمومی خلخال ندارند . قطعا توسعه عمومی خلخال منجر به تامین منافع این افراد نیز خواهد بود . ولی دریغ از حس مسئولیت اجتماعی اینگونه شهروندان که اگر چنین حسی در خلخال قوی بود . ما الان شاهد این وضعیت خلخال نبودیم .
اگر سالها پیش یک سری کارهای اصولی انجام میشد و اگر در مقابل توسعه خلخال سدهایی ایجاد نمی شد . ما الان باید شاهد سرمایه گذاری های کلان در خلخال می بودیم.
داشتن یک کمربندی که خلخال را به کوریدور اصلی تبدیل کند، میتواند هر گونه سرمایه گذاری در خلخال را توجیه کند و در این شرایط خواهد بود که اهالی خلخال میتوانند در زمینه های مختلف شاهد اشتغال و تولید و ... باشند و فقط منتظر نباشیم که تعطیلاتی از راه برسد و دو تا آب معدنی فروخته شود تا شاید برجی شود . متاسفانه شاهد هستیم برخی ها برای تامین منافع شخصی خود صرفا به دفاع اکتفا نکرده و حاضر به هر بداخلاقی هستند .
قطعا اگر کسی منطق درستی در پشت حرفهایش باشد نیازی به آسمان ریسمان کردن و فحاشی و تهمت ندارد .
 
 
+1 #36 متخصص ف 1396-04-28 08:41
با سلام خدمت مدیریت سایت و هیئت تحریریه محترم و زحمتکش که بارها نشان دادند با دستان خود میتوانند کارهای ناممکن را ممکن کنند ولی فردی در یکی از کانالها متاسفانه به شماها تاخته و در کمال بی ادبی و بی احترامی القاب زشتی را به کار برده،این را بگویم که ایشان همان فرد است که در روز عید سعید فطر ما پارچه ای را جهت نمایش مسیر در میدان شهید شباهنگ نصب کردیم چون تابلو نبود و ایشان چون مغازه شان در آن طرف خیابان شهید رجایی ماند و البنه ربطی به توریست هم ندارد آمدند و پارچه را پاره کردند که ساکنین ک راننده های آژانس شاهد هستند و همینطور ایشان با تغییر نا میمون مسیر باغی در آنجا دارند که گمان می کنند در مسیر قرار خواهد گرفت به همین خاطر منافع شخصی آمده اند و گستاخانه به شما که عمرتان را در راه توسعه عقلانی خلخال گذاشته اید توهین و بی ادبی می کنند دستبوس خدمات صادقانه شما هستم.

پاسخ مدیر : با سلام و ممنون از شما . قطعا داشتن نظرات مخالف و ابراز نظرات مخالف و موافق حق طبیعی همه است . اما بداخلاقی ها و سخنانی که زده می شود . قبل از هر چیزی شخصیت خود شخص را می رساند و باعث تاسف است که بجای ترسیم مزایا و معایب طرح و قانع کردن افراد، صرفا به تهمت زدن و فحاشی می پردازند .
کسی که از فحاشی استفاده میکند طبیعی است که منطقی پشت حرفهایش ندارد و قطعا خود این شخص بیشتر از همه لایق آن فحش است .
 
 
+1 #37 فریور باقرزاذه 1396-04-28 08:50
ایا مافیای زمین و رانت در این زمینه در این بحث دخالت دارد؟

قطعه اصلی جاده از زمین چه کسی خواهد گذشت؟

پاسخگوی این همه هزینه کرد و دوندگی دلسوزان شهر چه می شود؟

آقایان در این ترافیک خنده دار و کنترل نشده هروآباد که نبود مدیریت کنترل ترافیک در آن موج می زند یگ آمبولانس یا ماشین آتش نشانی بیاید گیر می افتد.


فرهنگ ما ایرانی ها هم که خیلی بالاتر از این حرفها است که به این ماشینها اجازه رد شدن بدهیم.

وقتی کمبر بندی بیاید داخل شهر و علاوه برترافیک کامیون های عبوری و آلودگی زیستی و صوتی باعث ضرر های دیگر بشود دیگر جایی برای عبور اورژانس وآسایش مردم و...نمی ماند. :oops: :oops:

این حرف کمربندی را وزیر راه به دکتر جعفری زده بود که بیایید کمربندی را از داخل شهر قل بدهید.

فرماندار جان نمی شودبی خیال این کهکشان راه شیری شد؟

بدبختی ما را پایانی نیست؟

این طرح رو کی گفته ؟کدوم کارشناس خبره بر اساس کدام علم: راه سازی یا شهرسازی یا برنامه ریزی شهری یا کنترل ترافیک یا بازرگانی ودر چند شهر بازخورد مثبت داشته تا الان ؟؟ 8)

بهشت مگر زوری می شود؟ :cry: :cry:


کمر بندی ها دور برگردان و رمپ دارند :D :D :lol: نیازی به این کار نیست.

راننده کامیون یک پیک نیک دارد و دوتا تابه و قاشق و یک نمکدان دیگه رستوران نمی رود.;-)

الان هشتبر یا هشتپر کمربندی اومده درست توحلق شهر همه رو کلافه کرده همه توریستها فقط می خوان اونجا رو رد کنن

فقط هدر رفت سوخت و ترافیک قرون وسطی و تصادف و درگیری...
شایدم زیاده جسارت شد ولی ماکه چهل و.. رو رد کردیم نگران نسل بعد هستیم لااقل اونها کمی احساس اسایش کنند.یا حق/
 
 
+1 #38 حمزه آباد 1396-04-28 08:54
ما اهالی خیابان آیت اله کاشانی به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد این ظلم بسیار بزرگ در حق ما بشود و همقدم با دکتر خالقی خواهیم بود برای ادامه مسیر کمربندی فعلی جهت گسترش عرضی شهر و آبادانی مناطق جنوبی و صحبت فرماندار را به حساب این می گذاریم که ایشان چون عملکرد مطلوبی نداشتند سعی در به حاشیه کشاندن مردم دارند
 
 
+1 #39 فریور باقرزاده 1396-04-28 09:16
چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

وی در مورد حذف کمربندی خلخال گفت: اصلا حذف کمربندی در کار نبوده و وزیر راه و شهرسازی صلاح دانسته‌اند ;-) ;-) که مسافران و بار ترافیکی حتما وارد شهر خلخال شود به همین دلیل یک اصلاح و تغییر مسیر در پیش است.

نظری شیخ‌احمد در ادامه سخنان خود افزود: برای توسعه خلخال کمربندی که در حال حاضر به طول پنج کیلومتر کار شده در ادامه به مسیر خلخال به پونل و میانه وصل می‌شود.

پاسخ مدیر : با سلام در واقع همون موقع هم که صحبت شد . بحث حذف کمربندی نبود بلکه ایجاد مسیرهایی از کمربندی به داخل شهر بود تا ورود مسافران به داخل شهر تسهیل شود .
 
 
-1 #40 وحید 1396-04-28 09:42
پاسخ مدیر : این آزمون و خطا الان توسط چه کسی در حال انجام است ؟
تجربه شهرهای توسعه یافته نشان از آن دارد که همه شان مسیر کنارگذر استاندارد دارد .
اردبیل در حال ساخت چندمین لایه کمربندی با هزینه هنگفت است.
لطفا منافع شخصی کوتاه مدت را فدای توسعه عمومی خلخال نکنیم .

من الحمدلله چیزی ندارم که نگران منافع شخصیم باشم نه ملکی دارم و خودم و نه هیچکدوم از دوروبریام هم مغازه دار و اینا نیستن نگران اونا باشم. اگر چیزی گفتم فقط و فقط بخاطر جلوگیری از روند نابودی شهرمه!

واقعا جالبه که دوستان اینجارو با تهران و کرج و اردبیل مقایسه میکنن!!!
همچنین طوری صحبت میشه که انگار اول اتوبانهای اطراف تهران و کرج و اردبیل بودن بعد خود شهرها بخاطر اونا توسعه پیدا کرده!!!!!!

پاسخ مدیر : توسعه شهر به سمت جنوب خود منجر به توسعه بخش اعظمی از شهر خواهد شد و تراکم موجود در داخل شهر و خیابان اصلی در حد بسیار زیادی تعدیل خواهد شد . در خود کمربندی هم با همکاری و مشارکت شهرداری و فرمانداری میتوان محلی برای ارائه خدمات به مسافران ایجاد کرد که میتواند برای بخش اعظمی از اهالی خلخال فرصتهای جدید اشتغال ایجاد کند . به قول شما زمان آزمون و خطا تمام شده و باید برای توسعه جغرافیایی و اقتصادی خلخال تلاش کنیم . باوور کنید خلخال با مچاله شدن به جایی نمی رسد
 
 
+1 #41 سینا 1396-04-28 15:55
سلام امیدواریم آقای دکتر خالقی جلوی این را بگیرند.
 
 
+1 #42 حجت اسماعیل زاده 1396-04-28 16:52
باسلام وعرض ادب ..عبوردادن وسایط نقلیه سنگین ازشهرازنظرکارشن اسی اصلا به صرف اهالی محترم شهرمون نبوده ونخواهدبود ازمسئولان معزز ونماینده محترم وعزیزان شورای اسلامی شهرمون تقاضاداریم به فکراحداث جاده کمربندی شون باشندخدا خیرتون بده ارادتمند حجت اسماعیل زاده بازنشسته راهورناجا
 
 
+1 #43 ایلدار 1396-04-28 17:45
دیدگاه نوک دماغی مسیولین واقعا شگفت آور و طرفداریه بعضی همشهریان حیرت آورتر است. در توسعه همانقدر که عجله دارند ( درنتیجه زود ناامید میشوند و مهاجرت میکنند و خارابا قالسون می گویند ) همانقدر هم منافع امروز را میبینند نه آینده را !!! همین حضرات هستند که با تصمیمات خلق الساعه و محیرالعقول منابع مملکت را به باد می دهند و بیت المال را آتش می زنند ... سخنان اخیر فرماندار حتما و حتما شبیه مواضع لجوجانه ی رئیس جمهور سابق است و این را به قطعیت می گویم چون خواباندن یک پروژه که میلیاردی خرج آن شده است و یا استارت یک پروژه بجای آن که مطالعه درست و حسابی ندارد و تصمیماتی اینچنینی از ایشان بعید و از مرام سیاسی حضرتشان به دور است.دولت و استانداری هم میبیند ما مدیریت بودجه و برنامه نداریم بعدا با اکراه بودجه میدهد.ترا خدا دلتان به حال این اعتباراتی که نماینده با هزار بدبختی از زیر سنگ در می آورد بسوزد.

رسیدن به توسعه امری زمان بر است که با برنامه ی مدون و مطالعات میدانی حاصل میشود نه با برداشتن کلنگ و زدن به درو دیوار. ساختن زیرساخت های توریسم و اکو توریسم آنقدر که به همت مردم نیاز دارد ، به حرکت مسئولان وابسته نیست. الان من مطمئنم کسانی که می خواهند مسافر را به زور حذف کمربندی به داخل شهر بکشند همانهائی هستند که گوش مسافر را می برند و دولا پهنا باهاش حساب میکنند و برای همیشه از شهر فراری می دهند در حالیکه برای داشتن گردشگر پایدار باید دانه پاشید نه اینکه سنگ برداشت و سرش را شکست. مردم ما اگر اخلاقشان را درست کردند و با انصاف با مسافران برخورد کردند و البته راهنمائی رانندگی هم جریمه اشان نکرد حتی 12 ماه سال مسافر پذیر خواهد بود وگرنه به زور مسافر را نمی شود داخل شهر کشید و جیبش را زد که فردا آبروی شهر هم برود.

مسافر به زور به شهر نمی آید ، لطفا این را در گوشتان فرو کنید
 
 
-1 #44 آلماس 1396-04-28 18:44
سلام
برای رونق کل شهرپیشنهادآقای فرمانداربهتراست چون بقول یکی ازدوستان بااین مهاجرت نمی توان 20 سال دیگررابرای پشیرفت خلخال باکمربندی هاپیش بینی کرداگرکل شهرومنطقه درآمدورونق داشته باشندمیشودچندین کمربندی زدبعضی مواقع رونق کوتاه مدت هم بهتراست چون باعث رونق دایمی هم میشودرونق یک نقطه ازشهرکمکی برای رونق همه شهرنخواهدداشت.
الان ازبالای شهرخلخال روزی چندین هواپیماعبورمیکن ندامابرای شهرچه عایدی داردآیاشهررونق گرفته؟
پس کمی عمومی ترواین باربرای دوره کوتاه فکرکنیم
مقایسه خلخال با هیچ شهری بهترنیست

پاسخ مدیر : همشهری گرامی . برای همین کوتاه مدت همین الان هم ترافیک این جاده در حال تردد به داخل شهر هست و شاهد قفل شدنش هستیم . پس پیشنهاد مطروحه فکر جدیدی نیست و هیچ مزیت جدیدی برای شهر ایجاد نمی کند .
و اما در صورت افزایش ترافیک جاده فیروز در آینده نزدیک به مشکلات عدیده خواهیم خورد.
مقایسه با هواپیما هم از آن حرفها بود .
 
 
-1 #45 شهروند 1396-04-28 22:47
اتفاقا زمین های کنار باشگاه پوریای ولی داریم که اگر کمر بندی از آنجا عبور کند زمین های ما هم آباد میشود.وزارت وزارت را کشور طرحش کارشناسی نیست اما فرمادار طرحش واقعا کارشناسی است.

پاسخ مدیر: یعنی منظور شما این است که زمینهای شما آباد شود، منافع عمومی شهر به درک ؟
البته بسیاری از دوستانی که مخالف کمربندی هستند، تفکری شبیه شما دارند و فقط با معیار منافع شخصی کوتاه مدت به قضیه نگاه می کنند .
 
 
+1 #46 همشهری 1396-04-29 00:02
باسلام برکلیه شهروندان بزگوار ودلسوزان آینده شهرستان خلخال با توجه به دغدغه های هر دوگروه مخالف وموافق ایجادکمربندی مصوب یادآورمیشودکه آنچه هردوگروه توجه ندارند چند مطلبش راذیلایادآورمیش وم باشدکه برایش تفکری لازم معمول فرمایند 1-متن موضوع جاده کمربندی(کنارگذر )است که بایدادامه جاده فیروزرابه جاده شمال متصل نماید. پس خیابان شهری نیست؛ وساخت این جاده بنام کمربندی برای سهولت ترددماشین الاتی سنگین مانند(تریلر18 چرخ-کامیونهای حامل بارهای ترانزیتی بالای24 تن–اتوبوس ها ووو که ورود آنها به داخل شهر ممنوع است در صورتیکه کلیه اتومبیل های سواری که برای بازدید و یا اقامت به شهر وارد میشوندمیتوانند از خروجی های آنها به شهر واردشوند وتوجه شودکه این اتومبیل ها همه گردشگر نیستندبلکه اکثرا"شهروندان و بستگان آنها هستند که در ایام مختلف برای دید وبازدیدخانواده هایشان به خلخال مسافرت مینمایند 2- جاده کمربندی فعلی در اصل در راستای جاده سنتو(جاده ای که میبایستی کشور پاکستان را با عبور از خراسان –مازندران-گیلان- خلخال- آذربایجان به کشور ترکیه وصل مینمود) و قرار دادساخت آن در زمان پهلوی اول و اتاتورک وکشور پاکستان منعقد شده بود که این طرح درمسیربعد ازخراسان بنام بلوار امام رضا(ع) درمازندران وگیلان وعبور از رضوانشهر درجاده پونل خلخال مسکوت مانده بود که متاسفانه در احداث این جاده بخصوص بعد از زندانه با تغیرات غیر کارشناسی از منطقه 1800ومناطق سایه خیزوارتفاعات عبور داده شد که از نعمت نور خورشید بی بهره است در نتیجه درزمستان بعلت برف وبهمن مسدود میباشد.
 
 
+1 #47 همشهری 1396-04-29 00:07
3- مشگلات معیشتی واقتصادی شهروندان خلخال اشتغال جوانان تحصیل کرده وبیکاری اکثریتی ازمردم میباشد که منجر به مهاجرت های بی رویه گردیده که دراثرکم توجهی میرودتا بعد ازمدتی به بخش تبدیل گرددوتنها علاج واقعه ایجادصنایع تولیدی توسط سرمایه گذاران خلخال وغیره میباشدکه شهامت نماینده را برای جذب سرمایه گذارو مصوبات مجلس برای رفع مشگل ترانزیت بار ویارانه های تولیداز قبیل آب ؛برق؛گاز؛ تسهیلات کم بهره؛ برای تشویق سرمایه گذارهمانند دیگر نماینده های استان را طلب میکند؛ که در راستای این حرکت اتصال همین کمربندی به جاده های مواصلاتی تا تولید کنندگان بتوانند تولیدات خود را هم قیمت با تولیدات دیگر کارخانه های کشور به بازار عرضه بکنند در نتیجه این کمربندی یکی ازشرایط سهولت تزانزیت کالا میباشد با امیدتولید واشتغال بیکاران جامعه 4- اتصال جاده های شمال از طریق این کنارگذرحداقل بین30 الی70 کیلومترفواصل بین راهی را نسبت به جاده عبوری استارا ؛ اردبیل تبریزو یا رشت طارم زنجان برای دسترسی به غرب کشور آذربایجان شرقی وغربی و ترکیه برای ترانزیت کالاکوتاه میشود در نتیجه با عبور ماشین الات سنگین و اتوبوسهای مسافربری که از آذربایجان؛کردست ان؛زنجان به مشهد مقدس رفت وآمد خواهند کرد میتواند در سرانه درآمدی شهروندان خلخالی تاثیر مثبتی بگذارد.
 
 
+1 #48 همشهری 1396-04-29 00:09
5- همه عزیزانی که کم و بیش جاده های کمربندی (کنار گذر) ایجاد شده از شهرستان های دیگررا از نزدیک مشاهده نموده انداذعان خواهندفرمودکه درزمان کوتاهی بعد از احداث این جاده ها مردم وشهروندان دراطراف آنهااقدام به احداث خانه های مسکونی وتجاری وخدماتی میکنندو درنتیجه موجب گسترش شهرو ایجاددرامد برای شهروشهروندان میگردد. با وصف مطالب بالا اگرمورد عنایت عزیزان قرارگیرد متوجه خواهیم شدکه ایجاد این کنار گذر جز ملزومات درامدی وتوسعه اقتصادی خلخال میباشد و اما توجه شود تغیر مسیر این کنار گذرشهروندان بزرگوار را از اهداف آینده نگری وتوسعه خلخال دور میکند؛ چرا ؟ الف: طولانی شدن مسیر؛ ب: در آینده خیابان های غیر استاندارد داخلی شهر تکافوی بار ترافیکی اتومبیل هارا نخواهد داشت ؛
پ: مجددا عبور ومرورماشین الات سنگین بخصوص اتوبوس های عبوری به مشهد مقدس بعلت ممنوعیت ورود به خیابان های شهر با مشگل مواجه شده وعبورازاین شهر را اعطایش رابه لقایش خواهندبخشید؛ ت: ازهمه مهمترتصادفات کودکان وافرادکم توان درخلخال افزایش می یابدوشهروندان بزرگوار را باگرفتاریهای بیمارستانی مواجه میکند؛ث:بودجه تخصیص یافته دولتی پایمال میشودوبا بگو مگو های عزیزان کار به تعطیلی کشیده میشود که دودش باز بچشم صغیر وکبیر موافق ومخالف طرح میرود ودشمن شاد میگردد
 
 
+1 #49 رمزَلی 1396-04-29 23:55
جالبه که توی این قال و مقال همشهریان به چند دسته تقسیم شده اند
اولش بگم با اونهائی که به کار علمی و قاعده مند و قانونمند اعتقاد دارند اصلا کاری ندارم ، یعنی اصلا تو این اندازه ها نیستم
بعضی ها رو هم که دنیا را آب ببره این عزیزان را خواب می بره ... با اینها هم عرضی ندارم به خوابشون ادامه بدن ...
اما بعضی ها ... بعضی ها هستن که تا تققی به توققی میخورد سریعا شاخک هاشون تیز می شه که یه دعوایی راه بندازن و حالشو ببرن ...
بعضی ها هم هستن که طرف دعوان یعنی دوست دارن جوشی عمل کنن ، مثلا بگن آقا اینها همه اش توطئه است ، مشاور و راهدار و ناظر و وو کیلوئی چند؟ این طرح خیانته و یاهمین الان باید بخوابه یا باید عوض بشه والا قان سالاروک
البته بعضی ها هم هستن بعضی های بالائی رو کوک می کنن مثلا می گن دیدی چطور شد چرا ساکتین پاشین که شهر خارابا قالدی بدبخت شدیم رفت . البته اینها کوک نمیکنن که دعوا بندازن و از دعوا لذت ببرن . اینها زرنگترن و به قول خودمون تا گیردکان را در درخت دو تا نبینن سنگ حروم نمیکنن و خیلی جالبتره که تا جاده نیومده بود دم شهر خیلی هاشون اصلا جاده رو نمی پسندیدن و ساپی وار ، چوپی وار میگفتن و به ریش جاده کش و جاده ساز میخندیدن که چرا از اونجا کشیدین جاده رو و از این حرف ها ، حالا که جاده اومده و دیدن نـــــــه بد هم نیست مسافر هم اومده جای تشکر از جاده ساز و جاده کش با خودشون گفتن جاده که خوبه مثل اینکه ، پس جاده رو بکشیم دم در خونمون ، همسایه مون هم پسرش تو تهران آرماتوربنده از دم در خونه که دو قدم زد بیرون سوار اتوبوس تهران بشه و بره سر کار و زندگیش ... حالا ما شمال شهریم اما جاده که مسیرش جنوب شهره ؛ عیب نداره یه گشتی هم از خلخال می زنه و میدان بسیج و بولوار 17 شهریور و سی متری 18 متری که بعضی جاها 11 متر هست رو هم میبینه و از علم خیابان کشی ما لذت میبره ... بـــــله حالا سه چهار ساعت هم تو ترافیک موند یه پارک دوبل میکنه جریمه میشه ، بیکار موند برای اموات ساکنین شهر فاتحه میخونه . اگر هم خدا کرد گیر کردنش تو ترافیک به شب خورد همینجا کنار خیابون چادر می زنه و می خوابه ... اینها همش درآمد گردشگریه دیگه مگه شوخیه ...
اما حکایت بعضی ها خیلی شیرین تره ، این بعضی ها کمربندی و یا قطعه چهار فیروز از هر کجای شهر که رد بشه نونشون تو روغنه و زمین های درپیت رو به دولت بدبخت خواهند انداخت با قیمت های نجومی یا اینکه زمینشون مفتی تغییر کاربری می خوره و خونشون آبادتر میشه و نونشون چرب و چیلی تر میشه
اما حکایت بعضی های دیگه ای هم هست که اصلا چهار گوشه شهر زمین ندارن ، از قضا فقط یه گوشه شهر یه زمین ناهموار دارن که نه چشمه داره و نه بغلش آب داره و نه هیچ مهندس و سرمهندسی از اونجا جاد ه عبور می ده ... این عزیزان برای زنده کردن ارثیه شومی که بهشون رسیده و برای اینکه همیشه چشمشون به بعضی های بالایی بوده و نمی دونستن که از شانس بد خودشون بنالند یا به شانس بعضی های بالا فحش بدن و یا یه نگاه به زمینشون بندازن و تف توش بندازن ... اینبار عزم جزم کردن که هرطور شده و به هر قیمتی هست اگر آب و آفتاب و خاک مناسب رو نتونستن بیارن تو زمینشون ، دیگه جاده رو که میتونن . پس آستین بالا زدن و یا علی از تو مدد که یا الان یا هیچ وقت :D :D :D

الغرض این بعضی ها تو خلخال ما زیادن . من که دیگه تا اینجا مغزم یاری کرد حالا هرکی این متن رو خوند و حوصله داشت و مثل رمزلی یه خورده هم خیال پرداز بود بعضی های بعدی رو خودش تونست اضافه کنه بسم الله ... همینجا بگه دور هم بخندیم ...

فعلا مرخص
 
 
+1 #50 محمد جعفرخالقی 1396-04-31 17:28
دوستان گرامی سلام مدیر محترم سایت اقای مهندس شیرعلیپور و اکثریت دوستان حق مطلب را ادا کردند دوستان عزیز توسعه پایدار شهرستان خلخال با عبور گذری جمعی از هموطنان در مقاطعی محدود از سال تامین نمی گردد اگر با تلاش مسئولین و همدلی و آینده نگری مردم اعتبارات تصویب شده جذب منطقه گردد و کریدور شمال غرب بدون گره های ترافیکی تکمیل گردد بیشک جنوب شهر خلخال میتواند سرمایه گذار زیادی را جهت انواع پروژه های صنعتی توریستی ورزشی و خدماتی به منطقه جذب بکند
 
 
-1 #51 شهاب 1396-05-01 16:28
سلام دوستان- بدونه اطلاعات فنی وعلمی نوشتن وحرف زدن گناه بزرگ و خدمت نکردن به شهر مظلوم و زیبای خلخال است هر شهری زیبا ودوست داشتنی و پیشرفته یک دروازه ورودی ویک دروازه خروجی داری وباید همه مردم از مزایای آن استفاده کنند. اداره راه بیرون از شهر وشهرداری هم داخل شهر روی آن طرح و برنامه زیبا طراحی کنند. لذا پشنهاد آقای فرماندار و گروه فنی و مهندسی یک نظر کامل وبرای همه وشهری زیبای خلخال خوب است .

پاسخ مدیر : سلام عزیز . هر شهر پیشرفته کمربندی و کنار گذر دارد که به واسطه عبور ماشینهای سنگین به زیبایی و زیرساختهای آن لطمه وارد نشود .
 
 
#52 شهاب 1396-05-02 16:26
سلام- آقای مدیر هر شهر پیشرفته کمر بندی و کنار گذر دارد.برای انواع وسایل نقلیه و مخصوصاًماشینهای سنگین آنهم در داخل ورودی وخروجی آن شهر تعریف و طراحی می شود. همه خدمات برای راحتی و آسایش مردم است . و بهره مندی تمام همشهریان و روستاهای همجوار از مزایای آن .....
 
 
#53 اهالی حمزه اباد و کاشانی 1396-05-03 00:22
ما خیل زیاد هم منطقه ای های حمزه اباد و خیابان آیت الله کاشانی و ایستگاه زیوه و بلیل به طرف آلهاشم اجازه نخواهیم داد مسیر کمربندی که امیدمان به توسعه مناطقمان هست تغییر کند و به همین خاطر از دکتر خالقی حمایت می کنیم و لازم باشد طومار هم می نویسیم و می دانیم که طرح ملی تغییر نمی کند و نمی گذاریم تغییر کند.
 
 
#54 آلماس 1396-05-05 21:05
سلام
اصلاایجادجاده برای چیست آیاماتنهابرای دیگران تلاش میکنیم یابایدشهری محروم ازمزایای آن بهره ببردآنچه می بینیم خلخال یکی ازمهاجرت فرستنده ترین شهرهای ایران است آنچه میگویید ترافیک -ترافیک آنهم برای چندروزاست مهرکه میشودخیابانها میتوان گفت خالی هستند-شلوغی شهروخیابانهایک نوع عامل امیدبخش وباعث ایجادشوروشوق نیزمیشودو...
وازمدیر محترم ووطن دوست نیز خواهش میکنم دربرابرنظرات مخالف خودراملزم به پاسخ گویی نکنندچون نظرات نمایان میکنند

پاسخ مدیر : سلام . پاسخ شما را طبق درخواست خودتان نمیدهم ولی بعنوان یک شهروند، نمیتوانم با دلایل سطحی و غیرمعقول شما قانع شوم.
 
 
#55 اهالی منطقه جنوبی شهری خلخال 1396-05-07 15:48
سلام- طرح و پشنهاد آقای فرماندار و گروه فنی و مهندسی یک نظر کامل وبرای همه وشهری زیبای خلخال خوب است . واز دوباره کاری و هزینه‌های اضافی پرهیز و جلوگیری میشود.وبستر و زیز ساخت ها آمده شده با اجرای این طرح کمربندی خلخال کامل می شود.

پاسخ مدیر : سلام . کدام طرح ؟ طرحی که آقای فرماندار بهشون اشاره کرده اند عملا موجب حذف کمربندی و انتقال ترافیک به داخل شهر میشود و اتفاقا باعث ایجاد هزینه های اضافه و دوباره کاری خواهد بود . مگر اینکه نظر فرماندار محترم چیز دیگری بوده و احتمالا خبرنگار ایرنا به درستی منعکس نکرده باشند .
 

اضافه‌ كردن نظر

** لطفا در قسمت تصویر امنیتی فقط نتیجه عمل ریاضی را درج بفرمایید و از نوشتن کل عبارت ریاضی خودداری فرمائید **


کد امنيتي
باز خوانی تصویر امنیتی

آمار سایت

فرم ورود



logo-samandehi

برای بهره گیری از قابلیتهای گرافیکی صفحه لطفا از مرورگرهای مناسب استفاده نمایید

خلخالیم را محبوب کنید