رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال گفت: سطح متراژ طراحی و یا نظارت شده بر ساخت و سازهای این شهرستان در ۱۰ ماه سال جاری در مقایسه با سال قبل ۵۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، علی قربانی‌زند روز شنبه در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان این شهرستان امسال بر نحوه ساخت و ساز ۱۷۴ نقشه ساخت بنا و ساختمان به مساحت ۶ هزار و ۸۲۰ مترمربع نظارت داشتند که این میزان در مقایسه با ۳۵۷ مورد نقشه ارائه شده به مساحت ۱۳ هزار و ۹۵۴ مترمربع ارائه شده به این سازمان در سال گذشته کاهش یافته است.

وی گفت: از مجموع ۱۷۴ نقشه نظارت شده توسط مهندسان این سازمان در خلخال ۶۲ واحد یک طبقه ، ۴۵ ساختمان دوطبقه ، سه مورد سه طبقه گروه الف ، ۳۰ واحد سه طبقه گروه ب ، ۲ مورد چهار طبقه گروه الف ، ۱۲ مورد چهار طبقه گروه ب  ، ۱۳ مورد پنج طبقه گروه ب و ۲۲ مورد ۶ تا هشت طبقه گروه ج می‌باشد.

او  افزود: ۵۴۷ مهندس در هفت رشته مهندسی در سازمان نظام مهندسی ساختمان این شهرستان عضویت دارند که از این تعداد ۲۴۵ مهندس دارای پروانه اشتغال و ۳۰۲ مهندس نیز بدون پروانه هستند.

قربانی‌زند گفت: از این تعداد ۴۱ نفر مجری ذیصلاح  ،۱۲۱ مهندس عمران  ،۲۹ مهندس معماری ،۲۳ مهندس تاسیسات برق ،۲۵ مهندس تاسیسات مکانیک ، پنج مهندس نقشه‌بردار و یک مهندس شهرسازی بر نحوه اجرای سازه ،تاسیسات ،استحکام بنا و نقشه ساختمان‌های در حال اجرا نظارت دارند.

وی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان خلخال ۲۰ سال پیش کار خود را در بحث نظارت بر نحوه ساخت سازها آغاز کرده و تاکنون میزان تخلفات مهندسان عضو این سازمان در حد صفر بوده است، اظهارکرد: با واگذاری کار توزیع نقشه به دفتر فنی شهرداری عملا کار نظارت سازمان نظام مهندسی ساختان خلخال بر ساخت و سازها متوقف و تخلفات ساختمان بلحاظ برون‌سپاری کارها افزایش خواهد یافت.

سرپرست فرمانداری خلخال نیز در این نشست با تاکید بر لزوم افزایش نظارت بر نحوه ساخت و سازها در مناطق مختلف این شهرستان گفت: استمرار نظارت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان سبب افزایش سطح مقاومت سازه‌ها و ساختمان‌های تازه احداث در مقابل انواع بلایای طبیعی همچون زلزله شده و آسیب و خسارت را در مواقع بروز حوادث کاهش خواهد داد.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/ff4c9

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: