امام جمعه خلخال گفت:ارتقا شاخص آسفالت راه‌های روستایی و افزایش سطح ایمنی راه ‌ای بین شهری این شهرستان نیازمند توجه بیشتر مسوولان استانی و کشوری است.

به گزارش خلخالیم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام کریم اسدی روز جمعه در دیدار مدیر و کارکنان اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال افزود:با وجود همه خدمات ارزشمند ارایه شده از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم خلخال همچنان شاخص بهره‌مندی اهالی روستاهای این منطقه از راه آسفالت روستایی پایین تر از شاخص استان اردبیل و کشور است.

وی با گرامیداشت  ۲۶ آذر روز ملی حمل‌ و نقل و یکم دی‌ماه روز راهدار و هفته حمل و نقل و راهداری،اظهار کرد:وجود زیرساخت لازم در هرمنطقه از جمله راه‌های مواصلاتی ایمن ،استاندارد و بی خطر  لازمه توسعه آن منطقه برای سهولت در جابجایی مسافر ،کالا ،افزایش رغبت حضور گردشگران و همچنین تمایل سرمایه‌گذاران طرح‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کنار رسیدن کالا بدست مردم با کمترین هزینه است.

حجت الاسلام اسدی گفت:فلسفه ۲۶ آذر که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز حمل‌ و نقل و رانندگان نام گرفته بر مبنای مجاهدت و تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل‌ و نقل جاده‌ای در سال ۱۳۶۲ به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) برای تخلیه بنادر از کالاهای استراتژیک و مایحتاج مردم در دوران دفاع مقدس صورت گرفته ‌است.

وی افزود: یکم دی ماه  نیز به عنوان شروع اولین روز زمستان و اوج تلاش و فداکارای و آمادگی راهداران برای نگهداری راه‌ها و باز نگه داشتن آنها بوده و بر این اساس این روز به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.

امام جمعه خلخال با بیان اینکه راهداران سنگربانان و نگهبانان روزهای سخت جاده‌ها هستند و همت والای این نیروهای انقلابی و جهادی ستودنی است ،گفت:تلاش مجاهدانه راهداران در روزهای سخت و برفی و در طول محورهای کوهستانی و سخت‌گذر این شهرستان در همه حال قابل تقدیر است.

وی با اشاره به تلاش مجموعه راهداری شهرستان خلخال با توجه به موقعیت کوهستانی شهرستان و توپوگرافی منطقه افزود: شرایط آب وهوایی و نعمات خدادادی در منطقه باعث شده که تلاش این مجموعه نسبت به سایر مناطق استان دوچندان شود.

حجت الاسلام اسدی تجهیز و توسعه امکانات راهداری شهرستان خلخال را از مسئولان استان اردبیل خواستار شد و بیان کرد: در هفته‌های اخیر نیز شاهد تلاش این مجموعه در کمک و امدادرسانی به مسافران جاده‌های ارتباطی برفگیر شهرستان بودیم.

در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه خلخال انجام شد، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال نیز با اشاره به فعالیت اکیپ‌های راهداری در کنار فعالیت هشت شرکت حمل و نقل  مسافربری و حمل و نقل کالا در دراین شهرستان گفت: راهداری حذف نقاط حادثه خیز راه های ارتباطی این شهرستان را در دستور کار خود قرار داده و امسال ۱۲ نقطه حادثه‌خیز و پیچ خطرناک جاده های ارتباطی این شهرستان حذف شد .

معروف خسروی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خلخال علاوه  بر انجام وظیفه و ذاتی خود در امر نگهداری و مرمت راه‌های ارتباطی این شهرستان در مواردی به کار راهسازی نیز کمک می‌کند ،افزود:مشارکت در اجرای پروژه راهسازی  راه هشجین به سه راهی اردبیل -سرچم  با قرارداد ۳۴۰ میلیارد ریالی از جمله این کارهاست که هم اکنون  در حال انجام است. 

وی خدمت به مردم شهرستان خلخال را  افتخار راهداران عنوان کرد و گفت: ۹۰۸ کیلومتر راه روستایی، فرعی و بین شهری در این شهرستان وجود دارد که بهسازی، نصب علائم، ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز از جمله وظایف راهداران است که در تمام فصول سال این وظایف انجام می‌شود.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/f9038

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: