مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان باروری و تولد نوزادان در این استان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خلخالیم شهرام رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هشت ماه سال جاری ۱۲ هزار و ۵۳ تولد در استان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۸.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه میانگین باروری در این استان ۱.۸۸ درصد است که در صورت جایگزینی باید این آمار به ۲.۱ درصد برسد، اظهارکرد: تشویق و ترغیب جوانان به ازدواج و همچنین ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری از جمله اقداماتی است که می‌تواند میزان باروری را در استان افزایش دهد.

رسولی ادامه‌داد: با توجه به اینکه نرخ باروری در مرحله نزولی است بنابراین با ابلاغ سیاست‌های جمعیتی از سوی مقام معظم رهبری سعی بر رفع موانع ازدواج، افزایش امید به زندگی، تکریم سالمندان، توجه به فرزندآوری و همچنین جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه بویژه در مناطق مرزی است تا با یک هدف‌گذاری ۲۰ ساله نرخ باروری و زاد و ولد افزایش یابد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل با بیان اینکه جمعیت این استان در مرحله پیری و کهنسالی قرار گرفته است، افزود: با استفاده از پنجره جمعیتی جوان استان که بعنوان یک پنجره فرصت محسوب می‌شود مسئولان باید برای این امر برنامه‌ریزی مناسب را انجام دهند.

رسولی درباره صدور کارت ملی هوشمند در استان اردبیل افزود: تاکنون برای ۹۱.۵ درصد جمعیت استان کارت ملی صادر شده و تعداد کارت‌های ملی هوشمند دریافتی توسط شهروندان به  ۹۳۹ هزار و ۳۳۹ کارت رسیده است.

وی بیان کرد:۹۲ هزار و ۹۸۷ نفر اقدام به تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند نکردند که لازم است برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

رسولی افزود: هزینه‌ مربوط به دریافت کارت ملی هوشمند برای خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی رایگان می‌باشد.

جمعیت استان اردبیل حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که ۶۸ درصد آن شهری و ۳۲ درصد روستایی و از این مجموع  ۵۱.۲ درصد را مردان و ۴۸.۸ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

لینک کوتاه: khalkhalim.com/b9d6b

 

 

اینجـــــــا تبلیغات کنید و در تمامــــــی صفحات دیده شوید

 

 

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان
Rate this post:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
برچسب ها: